Hoi meiden, Vandaag heb ik een afspraak gemaakt bij de verloskundigenpraktijk. Daar is het de gewoonte dat je eerst een afspraak hebt voor alleen de intake hebt en in week 10-12 pas je eerste echo, en daarna in week 20 pas weer een echo. Nu gaat ze voor het uitrekenen van de duur van m'n zwangerschap uit van de 1e dag van de laatste menstruatie. Maar ik denk dat ik 1,5 week minder lang zwanger ben, omdat mijn eisprong heel laat in de cyclus is. Maar daar wilde ze niet vanuit gaan.. Nu heb ik op 11 dec een afspraak voor de 1e echo, terwijl ik volgens mijn eigen berekening dan pas 9 weken ben. Natuurlijk kan ik eigenlijk niet wachten op de 1e echo maar is er met 9 weken al wel voldoende te zien? Waar ik een beetje bang voor ben is dat ik dan inderdaad nog maar 9 weken ben en daarna pas bij 20 weken weer een echo krijg. De check rond de 12 weken lijkt me toch erg belangrijk, zodat je met een gerust hard op de 20ste week kant wachten. Of stel ik me aan? hihi Wat denken jullie hiervan???
Maak je niet druk Ik heb met 6,8 en 11 weken een echo gehad.. met 6 zag ik alleen het vruchtzakje.. met 8 al een vruchtje waarbij je goed onderscheid kon maken tussen hoofd en onderkant en je zag ookal uitsteeksels wat later armen en benen zouden worden, en het hartje klopte toen duidelijk. en met 11 weken zag ik echt al een minimensje wat enorm bewoog enzv enzv Als ze het nodig vinden laten ze je nog wel een x komen of je krijgt dat bijv met 13 weken weer ofzo.. Nu gaan ze gewoon kijken of het hartje klopt denk ik.. Maak je niet te druk, je ziet al wel wat ga ik vanuit
Bedankt Sherry! ik hoop t inderdaad! De vrouw aan de telefoon vond ik niet supervriendelijk en meedenkend dus ik heb er een licht-bittere nasmaak van. Maar goed, dat was vast iemand van de administratie en misschien heb ik wel een schat van een verloskundige
Zelfs gynaecologen geloven soms niet eens in een late eisprong (terwijl dit bij mij gewoon wel bewezen is dat 't anders dan anders is) en ik moest daarom ook veel te vroeg komen nl. met 5 weken en 4 of 5 dagen al. Wanneer je het daar nog eens meld moeten ze je rond 12 weken wel terug laten komen voor de termijn echo . Met 9 weken is er hart activiteit en op google kun je wat zoeken naar echo-foto's! Gefeliciteerd trouwens !
Kirsty, misschien laat ze je nog wel terugkomen voor een extra echo als er inderdaad sprake is van 1.5 weken verschil. Zij denkt dus dat je nu zo'n 11,5 week zwanger bent begrijp ik? En jij denkt 9? Met 9 weken krijg je in elk geval al een mooi beeld, geen zorgen daarom. En als zij inderdaad zegt dat dit wat haar betreft de laatste echo is, dan kun je er gewoon eentje extra plannen bij een pret echo bureau. De 12 weken check ( combitest bedoel je?) kun je extra aanvragen. Als je nog geen 36 bent moet je die wel zelf betalen, maar als je het belangrijk vind en daarvoor kiest heb je in elk geval die echo ook nog voordat je dan uiteindelijk de 20 weken echo krijgt.
goede tip van BabyD: echo's kijken op internet. Heb ik ook gedaan in de voorbereiding naar mijn echo's. Was erg leuk, je ziet met 9 weken al best veel! Ik heb overigens gisteren mijn combinatietest echo gehad... wat mooi, zoveel details al!