'Jullie naam' gebruikt? Wat deden jullie toen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Amare, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.194
    113
    zorgt er bij mij wel voor dat ik twijfel :( Niemand in het dorp heette zo...tot afgelopen jaar, toen is de naam 2x gegeven (1 komt wel bij uk in de klas, 1 klas hoger maar zal vanuit de kerk etc toch wel mee te maken hebben)

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Heb geen nieuwere gevonden.
    Meer van die van mij zullen niet zijn.

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ja en daar zijn er tussen de 1/4 telkens haha

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Is ook moeilijk heh meid!

5. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
  6. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Onze dochter heeft een naam die niet veel voorkomt, als deze gebruikt zou worden in de nabije omgeving zou ik zowel trots zijn als een beetje gepikeerd denk ik 😉
    Aan de andere kant hebben wij het nu zelf, ik ben zwanger van een jongen en mijn man en ik vinden de naam Mink echt heel tof. Alleen heet het zoontje van de gastouder ook zo, en die woont ook nog eens bij ons in de straat en dat zijn mensen die wij hopelijk nog jaren met grote regelmaat zullen zien en waar ons zoontje ook 2 keer in de week zal zijn. We gaan het waarschijnlijk niet doen, en als we het toch willen, gaan we het overleggen..

7. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Geen ervaring mee... De naam van ons zoontje is nog door drie andere gebruikt na zijn geboorte. Vind ik juist leuk en zag het als een groot compliment. Ze wonen alledrie niet in de buurt en zijn geen vrienden of familie dus wat maakt het dan uit? De naam van ons dochtertje komt wel vaker voor. Hier in het dorp weet ik 1 meisje en onze oude overburen hebben hun dochtertje ook zo genoemd, erg leuk.

8. misa

misa Niet meer actief

Ja soort van meegemaakt. Al heeeeel lang de naam, zwager en schoonzus net voor ons zwanger en denkend over een naam. Toen ze eruit waren had ik het gevoel al dat zij een deel van onze naam hadden. :)
    Ik heb mijn gevoel geuit en gevraagd of we daar niet iets mee konden, helemaal omdat zij er pas net uit waren, maar ze wilden er niets van weten. Zelfs niet dat wij het zouden zeggen en dat zij dan lieten weten of het wel of niet zo was.

En ja, het bleek wel zo. Wij hebben nu een andere naam en zijn er erg blij mee. De eerste keuze van toen is nu haar tweede naam geworden!

9. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Nee, wel andersom
    mijn zusje en ik waren samen zwanger (5 maanden verschil).
    ik sprak toen uit dat ik de naam Sanne wel mooi vondt, mijn man vondt het niks dus die naam was snel van de lijst af (verder niet meer met mijn zusje over gehad).......mijn zusje heeft tot mijn bevalling gebaald omdat ze dacht dat wij die naam zouden gebruiken want die wilde ze zelf ook graag gebruiken hahaha. nu kunnen we er wel om lachen maar goh wat een stress heeft ze gehad daarom en vervolgens zo opgelucht toen ze de naam Lara hoorde hahaha.

10. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Mijn moeder heeft 3 vriendinnen die alle 3 een Lilian hebben van ongeveer dezelfde leeftijd. Ze hebben ook nooit gevraagd of de anderen dat wel leuk vonden. Waarom ook, er zit geen copyright op een naam.

Als je een vrij gangbare naam kiest, kun je nooit uitsluiten dat je kind iemand tegenkomt met dezelfde naam.

Het gaat er dus vooral om of je het zelf erg vindt, dat jullie naam gebruikt is of niet.
    Hoe belangrijk vind je het, dat je kind de enige is met die naam?

Deel Deze Pagina