jullie netto inkomen excl. toeslagen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door misz81, 17 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misz81

misz81 Actief lid

12 apr 2008
    175
    0
    16
    Misschien een brutale vraag, maar ik vraag me af wat jullie netto inkomen is (per huishouden). Ik ben best wel een beetje bang het financieel niet te redden allemaal dus vraag me af van hoeveel inkomen jullie het allemaal doen. Dit dus exclusief kinderbijslag e.d.

PS: daarnaast zou ik ook wel willen weten wat je daarnaast voor toeslagen krijgt als kinderbijslag e.d. krijgt. Ben er niet zo in thuis...

2. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Mijn vriend en ik hebben een inkomen van 1700 euro , hier gaat niks vanaf.
    Dus volgensmij is dat netto maar ben er ook neit zo in thuis.
    Kindertoeslag kan oplopen tot 82 euro in de maand.

Mijn moeder deed het vroeger met 2 kids van 1100 euro 1 droeg pampers was toen 4 maand oud en ik was toen 3 jaar oud.
    Hopelijk heb je er wat aan.

3. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Kinderbijslag is voor ieder huishouden hetzelfde bedrag, dus of je nu een minimum inkomen heb of je verdient heel veel.

Toeslagen hangt ook af van je burgelijke staat. Als je alleenstaand ben heb je meer recht op toeslagen en hoogte, dan dat je samenwoon of getrouwd ben. Denk niet dat je veel wijzer word van een lijst met netto inkomsten hier. Je kan het beste bij de belastingdienst een formulier aanvragen, hierop kan je precies zien waar je recht op heb en de hoeveelheid want dat verschilt gewoon te veel per huishouden..
    Succes ermee!

4. misz81

misz81 Actief lid

12 apr 2008
    175
    0
    16
    Hoi bedankt voor je reactie. Zit jij of je vriend nog op school? Mijn vriend zit wel op school namelijk en als ik alles uitreken zouden wij ook op zo'n 1700 euro komen. Is dat niet te weinig met een kindje erbij vraag ik mij af? Wij hebben bijna besloten om toch nog maar te wachten :cry: Ik ben er best wel verdrietig onder, want mijn wens is zo enorm groot, maar volgens mij is het gewoon nooit te doen als ik zie hoeveel vaste lasten er allemaal af gaan (huur/telefoonrekeningen/zorgverzekeringen/gas, water, licht/tv kosten/internet/schoolkosten enz) Ik wil eigenlijk niet wachten, maar ben gewoon bang dat het niet anders kan...

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Het verschilt echt per persoon.

Wij zouden het met 1700 euro echt niet redden! Hebben al vaste lasten van 1600 euro per maand bijna. Ligt er echt helemaal aan wat je eigen vaste lasten zijn. En een kindje kun je zo duur maken als je zelf wilt! Merkkleding-pampers of misschien goede tweedehands of eigen merk luiers bv.

6. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    meis , volgensmij is het meer dan voldoende hoor.
    Nee mijn vriend werkt fulltime en ik parttime.
    even simpel ongeveer geven wij 500 euro aan huur woning , 200 aan electra, gas , dus is 700 euro , plus 200 euro verzekering , plus 125 eten per maand. wij geven ongeveer dus 1150 euro uit aan alles , omdat ik altijd goedkoop heb moeten leven , doe ik dat nu nog steeds loop altijd aanbiedingen af enzovoort.
    Voor de rest bouw ik nog een spaarpotje op voor me dieren via internet , en wat ik verdien plus minus 250 in de maand gaat ook na potje toe voor een ukkiepukkie.
    wij hebben nog iedere maand een kleine stkje saldo over , dat gaat na de pot extra , bv als de wasmachine kapot gaat , of droger die nog moet komen , de gasfornuis , kleding en dergelijke.

Wij redden het prima , ik ken gezinnen die leven van een uitkering met 4 of 5 man.
    Respect voor die mensen , want vidn het enorm knap.

Ik weet niet wat jij verder aan onkosten hebt of wat dan ook , wij wonen in een vrij duur huisje ( gezinswoning) , maar soms hoef je al maar 350 te betalen voor een woning.Ligt eraan of je makelaar hebt of niet.

O ja internet is hier 19,95 pm en telefoon 30 pm wij hebben te weinig :p

7. misz81

misz81 Actief lid

12 apr 2008
    175
    0
    16
    Poeh 125 euro aan boodschappen per maand? Leven wij dan zo duur? Ik ben minstens 200 euro per maand kwijt. Wij wonen in een huurhuis. 350 euro per maand, maar excl. de huurtoeslag betalen we 200. Verder allebei tel. rekeningen 2x 35 euro, zorgverzekering 2x 100, internet 30,- tv 30 euro, gas 76 euro, elektra 20 euro, water 76 euro per 2 maand.. dan nog schoolkosten e.d. Misschien maken we ons ook wel wat te druk... heb er hoofdpijn van haha :confused:

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Jee, ik vind het wel knap hoor met 1700 pm.
    Ik zal maar niet opschrijven wat onze gezamenlijke inkomen is, maar ik zit soms best mee dat ik iets minder zal werken en dus minder inkomen heb. Voel me nu echt een verwend kreng. Maar onze vaste lasten zijn ook wel een stuk hoger.
    Ik kan hier alleen maar uit leren dat ik niet moet zeuren, want we hoefen namelijk nergens op te besparen. Wel goed om er soms mee geconfronteerd te worden.

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

@kiwi.. ik snap wat je bedoeld. Wij verdienen ook redelijk goed. Ik ga straks de helft minder werken, heb nu al zoiets ahh hoe gaan we dat doen. Terwijl we wel veel overhouden per maand, na aftrek vaste lasten.

200 euro per maand? Daar red ik het nog niet eens van! (heb dan ook 3 katten, maar dat moet ook het geld niet zijn)

10. Niet meer actief

Wij waren in het begin ook heel bang dat ons inkomen niet voldoende reikend zou zijn, maar gelukkig is dat niet het geval. Ik studeer namelijk nog dus heb niet echt een inkomen behalve dan studiefinanciering. Verder heeft mijn vriend netto 2200 per maand. Hier gaat niets meer af behalve dan de huur van ons huis (€800) en de rest van de zorgen ;) (Gas,water,etcetc). Boodschappen doen wij nu (met zn tweetjes) voor +/- 200 per maand, en geloof mij wij eten zeer luxe en uitgebreid hihi.

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nou vertel... wat doe ik verkeerd? ;) 200 euro per maand boodschappen....

12. Niet meer actief

Haha geen idee?
    Naja.. ik begin nu wel te twijfelen over die 200 euro.. Want wij doen meestal op maandag de boodschappen (Voor +/- 50 euro) maar aangezien we bijna náást de AH wonen lopen we vaak even heen om nog wat extra's op te halen. Dus misschien is het toch wel iets meer dan 200?

Maar ik heb laatste wel gemerkt dat het inderdaad enorm scheelt of je naar de Lidl of AH gaat. Alleen ik vind alle A-merken nou juist zo lekker en ik vind de AH veel fijner winkelen :oops:

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Kun je nagaan, wij komen niet eens bij de AH. (deka) Dat ken ik, m'n man wilt ook alleen maar a-merk, want 'gewone' cola en sinas moet ie niet.

Plus wat hij per dag wegstouwt, dat dunne ventje hihi. Bijna een brood per dag.

14. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Wow voor €50,00 per week boodschappen :confused:
    Wij zitten toch wel aan de €100,00-125,00 per week aan boodschappen, mijn vlees, groenten, aardappels, fruit, brood, beleg, drinken, shampoo, waspoeder, hondenvoer enz..ppfff 50,00 per week ben ik al kwijt aan alleen mijn vleeswaren (avondeten en broodbeleg). En dan doen wij nog niet eens gek want ik haal haast alles bij de Bas van der Heijden.

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Thnx voor je berichtje patricia. Ik dacht al dat ik zo'n bigspender was. En ik let echt wel op met wat ik koop!

16. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Nee hoor Wendy denk dat dat wel gemiddeld is voor een huishouden. Ik zou echt met geen enkele mogelijkheid voor 50,00 per week mijn gezin kunnen onderhouden aan boodschappen. En wij doen ook geen rare dingen zoals heel duur vlees of brood ofso. Maar een stukje vlees voor 's avonds ben je toch ook al een paar euro kwijt, of je moet elke dag gehakt of kip eten..maar wil wel graag wat variatie in mijn eten. Drinken idem, je heb je koffie, thee, cola, sinas, bronwater, yoghidrink, melk enz.
    Maar ja, mijn mannetje neem sowieso elke dag 12 boterhammen mee, een pakje beleg, 2 stuks fruit en drinken..hij heeft zwaar werk dus moet wel goed en voldoende eten. Dan eet ik 's morgens samen met de kleine boterhammetjes, 2 glazen melk, dan tussen de middag eten en drinken. En hij neem elke schooldag drinken en een pakje koekjes mee naar school. Dat zijn dingen daar kan je niet op bezuinigen..waspoeder heb je ook echt nodig voor je kleertjes..dus ik kan niets bedenken waar ik buitensporig in ben :(

17. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    hey jongens wil niet veel zeuren he , maar wij zijn maar met zijn 2en.
    Momenteel dan nog.
    We hebben een hond die vreet enkel maar blikvoer en pens , hij kan geen brokkeneten dankzij zijn verleden.
    We hebben een veelvratende kat , en nog een aantal knagers maar die vreten deeltijds met de pot mee , maak nog te veel eten.
    Ik haal overal me boodschappen weg , gebruik ook enkel het goedkoopste hoor :s
    Zoals suiker haal ik bij ah en koffiemelkpoeder en koffie.
    soms vlees ligt eraan , me vriend is een ecte vleeseter.
    En ik loop veel reclames af.
    Me kat en hond krijgen niet de duurste voer , ook niet de goedkoopste , want tja rodi is helaas ook nog vrij prijzig.
    Nog een tip he voor de gene die idd veelgebruikers zijn.
    Action is vrij goedkoop met wasmiddel.
    Enne houd je kassabonnetjes een tijdje in huis , kun je ook zien waar je iets goedkoper uit bent, zelfs met merken die zijn niet overal even duur.

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij verdienen iets meer dan 2 keer modaal.
    We leven ook wel royaal hoor. Het kan echt wel een heel stuk minder!

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    wij hebben samen ongeveer 2200 euro netto .
    gaat zo'n 825 vanaf voor de hypotheek.
    130 euro voor gas en electriciteit.
    En boodschappen zo'n 40/50 euro per week.
    ik zie hier bedragen van boodschappen van zo'n 100 daar schrik ik best van.
    wij gaan vaak bij lidl boodschappen doen en turkse winkels voor het vlees voornamelijk

20. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Wij verdienen netto rond de 1400 euro en heb niets te klagen, ja soms moet ik wat langer wachten voor ik iets kan kopen maar dat vind ik niet erg.

We doen de weekboodschappen bij de Aldi of de Lidl (elke week omgewisseld want soms zijn de dingen van de aldi beter/ of lekkerder dan van de lidl of omgekeerd) daarnaast doen we soms wat losse boodschappen bij de C1000. Meer dan 50 euro per week ben ik er echt niet aan kwijt.

We wonen in een veel te kleine en dure huurwoning, met huurtoeslag 350 euro, dan heb ik 2 slaapkamers en een woonkamer met keuken, douche, wc en een kleine berging.

We hebben 2 katten, 1 hond, 2 konijnen en 1 tropisch aquarium, spullen voor de dieren kopen we meestal in grootverpakking, dat scheelt enorm.

Nu de 2e (er heel bewust aankomt) moeten we nog zuiniger doen, maar vind dit niet erg, al baal ik wel soms dat ik niet de nieuwste kinderwagen kan kopen maar die (nog goede) van mijn dochter her gebruik, ook een nieuw kamertje zal er niet komen, want we hebben geen kamer over. Hiervoor gaan we een stuk van onze grote slaapkamer afbakenen zodat er toch een 'kamertje' is. De meubels zullen van MP komen.

Inmiddels heb ik zelfs een spaarpotje kunnen maken voor de onverwachte dingen, al gaat het me erg aan het hart als ik dat zuur gespaarde geld zal moeten aanspreken.

Van een salaris van 1700 euro kan ik alleen maar dromen.

Deel Deze Pagina