ook ik ben zwanger en heb een nieuwe baan. ben nu 5 weken en heb al 2 miskramen gehad. mijn proeftijd loopt 7 aug. af. wanneer is het een goed moment om te vertellen? heb 1 jaar contract.
Helemaal mee eens, wacht maar gewoon de 12 weken af. Stel dat ze dan moeilijk gaan doen dat je het niet tijdens je proeftijd hebt verteld dan heb je een heel sterk argument waarom je het niet eerder hebt verteld! Heel veel succes en duim voor je dat het dit keer goed gaat!
Ik zou ook wachten met het vertellen tot na de 12 weken. Je bent het ook nog niet verplicht te vertellen voor 12 weken... dus ik zou het gewoon nog even stil houden.
Gewoon lekker vertellen na de 12 weken dat doet bijna iedereen ook bij een werkgever waar je wel een vast contract hebt. Mocht je werkgever vragen waarom je het niet eerder hebt verteld kun je dit als argument aangeven. Ik zat vorig jaar in dezelfde situatie en heb het wel verteld omdat toen ik begon 12 weken zwanger was. Resultaat ik werd ontslagen op de laatste dag van mijn proeftijd. Nu zijn niet alle werkgevers zo maar ik had wel flink de balen dat ik was ontslagen!