Mijn vriend verdient 4800 euro bruto per maand. Zon 53.000 per jaar ( maand bouwvak)Dit is ongeveer 2500/2700 euro netto. Die is 26. Alleen maar omdat ie 2 eigen bedrijven hebt en wordt ingehuurd door bedrijven a 30 euro per uur. Samen hebben we netto 4200 in de maand. Wij konden echter alleen op zijn salaris maar een hypotheek krijgen van max 230.000 euro MET borg staan van zn vader omdat het een eigen bedrijf is en de bank dan geen garantie heeft. Best logisch natuurlijk. Dus dat van 5/6x je salaris is niet altijd waar (zoals je dus al zegt)
2300 euro moet lukken ja, maar vergeet niet je vaste lasten die daar nog bijkomen a minimaal ongeveer 600 euro, je eten/drinken/kleding etc. En het moet wel leuk blijven! Ik vind 2300 euro echt belachlijk veel geld als je het aan mij vraagt. Voor 300.000 euro zijn er ook mooie huizen te koop en scheelt je al gauw iets van 600 euro per maand.
Bij 2300 krijgen ze zeker 1/3 terug. Zeg maar dat ze dan 1500 euro netto moeten betalen. Dan houden ze nog 2400 euro netto per maand over om van te leven. Ga me niet vertellen dat dat niet te redden is. Ze kunnen prima een lekker groot huis kopen hoor.
als je het per maand terug wil storten is het idd te doen ja, ik doe het zelf jaarlijks dus had dat ff in me hoofd
Goeiemiddaaag! Devilschase, wij zijn nog niet naar een immotheker of naar de bank geweest, dus wij hebben eigenlijk nog geen benul of we zo'n groot bedrag wel kunnen lenen. MerleQ, mijn vriend zegt dat de belastingsteruggave in België (waar wij wonen en vandaan komen ) veel minder is dan in Nederland en dat dat hier hooguit 10-15 percent bedraagt. Wij willen veel kindjes (5) en dus liefst een huis kopen met grote tuin en veel kinderkamers maar die zijn nu blijkbaar ongelooflijk duur... Misschien moeten we dan maar wachten tot de prijzen zakken (als ze dat wel ooit zullen doen ) Groetjes Maggie
www.dehypotheker.nl Kan je een beeeetje in de richting kijken wat je kan krijgen aan hypotheek. Het kan nog wle afwijken hoor! Een hypotheekadvies is altijd op maat dus op internet niet te zeggen!
Dankjewel Devilschase. Het geeft deze resultaten met een termijn van 30 jaar: samen: maximum hypotheek 750000 euro, per maand bruto 4200 netto 2600 mijn vriend alleen: maximum 610000, per maand bruto 3400 netto 2100 ik alleen: maximum 94000 euro, per maand bruto 520 netto 400 Maar in België zouden we veel minder terugkrijgen van de belastingen? edit: Heb een afspraak gemaakt met een (Belgische) immotheker volgende week! Groetjes Maggie
mijn man en ik hebben rond de 3300/3400 per maand netto ik werk 24 uur mijn man 40 uur. Wij wonen in een koophuis van 153.000 (zeeland) dus vaste lasten hebben wij niet zo veel ik denk rond de 1000/1100 geld zat blijft er over in elk geval kunnen doen en laten wat we willen en lekker veel sparen voor toekomstige kinderkamer enz en ook voor vakanties en onverwachte reparaties.
Haha blijkbaar zijn wij de enigen die het per maand laten terugstorten. Ik ging er altijd vanuit dat de meeste mensen dat wel deden, omdat mijn ouders dat ook doen Balen dat je in Belgie minder terug krijgt...
Maar als het huis wat je op het oog hebt nou eenmaal 4 ton is en je dat kunt betalen? Waarom zou je dan voor een huis van 3 ton gaan kijken?
Ik zeg niet dat ze dat moet doen. Ik zeg alleen dat ik 2300 euro voor een huis echt absurt veel vind in de maand! 2300 euro is gewoon 5000 gulden per maand ALLEEN aan hypotheek! Ik kan ook een huis van 230.000 euro kopen en dan omkomen in de maandlasten of een huis van 170.000 euro met 1 slaapkamer minder en een meter tuin minder en 700 euro per maand overhouden waardoor je extra op vakantie kunt gaan en lekker elke maand uit eten. Dat heb ik dus ook gedaan met mn huidige huis. Maar DAT zou mijn keuze zijn. Maar zoals ik al zei, als ze het belastingvoordeel maandleijks laat terugstorten is het te doen ja.
Voor 170.000 euro kan ik hier geen leuk huis kopen hoor. En ik vermoed dat jullie gewoon minder te besteden hebben en je er daarom deze mening op nahoudt?
Wij hebben juist wel een ''goedkoop'' huis genomen omdat wij gewoon leuke dingen willen doen zonder geld zorgen te hebben en ik kan stoppen met werken als we een kindje mogen krijgen. En wij hebben een 2 onder 1 kap woning met 4 slaapkamers grote achtertuin garage en we wonen 2 min lopen van de zee vandaan HEERLIJK! Ik moet er niet aan denken een huis van 3 ton te hebben. Laat ons maar lekker weinig betalen voor ons huis
Waar de fuk slaat dat op? Omdat ik die mening heb zou ik gelijk minder te besteden hebben? Dus als ik zeg dat ik een Mercedes een lelijke auto vind zou dat betekenen dat ik er geen 1 kan betalen? Sorry zo hypocriet ben ik niet. Als ik minder te besteden had zou ik dat ook gewoon zeggen hoor. Ja ik kan geen huis van 400.000 euro kopen nee dat zeg ik ook niet, maar die reactie van jou slaat echt totaal nergens op. Ik heb eerder al gezegd wat we te besteden hebben en we kunnen gewoon goed rondkomen en leuke dingen doen. Het is niet zo dat we omkomen in het geld. Ik heb altijd in Almere gewoond en daar ben ik OOK weggegaan en in Swifterbant gaan wonen omdat hier dezelfde huizen 50.000 euro goedkoper zijn en ik maar 15 minuutjes van Almere afzit. Ik ben toch gek als ik in Almere blijf wonen en voor precies hetzelfde soort huis 1100 euro per maand betaal en in Swifterbant 850 per maand? Ik heb een normale eensgezinswoning met 4 slaapkamers en een grote zolder plus een voortuin van 4,50 meter diep waar de auto kan staan en een mooie achtertuin. Dus dat ik liever een iets goedkoper huis heb met iets minder maandlasten zodat ik lekker 3 weken in zuid spanje in een villa kan zitten en wat meer leuke dingen met mn gezin kan doen en me niet een slag in de rondte hoef te werken om de rekeningen te betalen ipv dat al het geld op gaat naar de hypotheek wil gelijk zeggen dat ik lieg over mn bestedingen? Nou sorry hoor maar ik woon al vanaf mn 18e in dit huis en ik heb het er vreselijk naar mn zin, ik heb een vaste baan, kan goed rondkomen en we zijn nu lekker bezig met het hele huis stukje bij beetje helemaal naar onze smaak te maken. Ik wil niet veel zeggen maar er zijn niet veel mensen die op hun 18e dit al voor elkaar krijgen hoor, al woonde ik in een blokhut, ik ben trots op wat ik voor elkaar heb gekregen. En voorderest ga ik daar dus helemaal niet meer op in.
Klinkt goed hoor! Dat krijg je bij ons echt niet onder de 4 ton. Ligt er dus ook maar net aan in welk gedeelte van NL je woont.
Ik zit dit topic echt met veel ongeloof te bekijken, jeetje wat een reacties zeg Mijn mening is dat IK het erg dom vind om een torenhoge hypotheek af te gaan sluiten, puur omdat dat '' kan '' . Denk niet dat het er gezelliger op wordt als je geen stuiver meer uit te geven hebt, nooit niks kan doen & het zwaar benauwd krijgt van onverwachte uitgaven omdat er al weet ik hoeveel geld naar de hypotheek gaan. Hebben jullie ook wel gedacht aan WAT als er iets gebeurd? Stel dat 1 inkomen wegvalt, of sterk minder wordt door bijv. arbeidsongeschiktheid o.i.d.? Dan maar een wat goedkoper huis hoor precies zoals Devilschase al zei... En dan erbij vind ik het ook een ontzettende rotopmerking om te zeggen van "denk dat jullie minder te besteden hebben en daarom zo reageren" Nou uit de berichten van Devilschase op te maken, verdienen hun 2tjes best veel.. in ieder geval zeker wel meer als de meeste mensen hier!
mensen de grond in trappen is ook een vak. ik vind het absoluut niet reeël dat er mensen voor leugenaar word uit gemaakt.waarom zouden ze er over liegen we zijn hier om normaalmet mekaar om te gaan maar.ik ga onderhand denken na een hoop brigten van mensen hier dat het hier gaat om wie de beste is. ik zit hier in een huis dat 220.000 waard is.ik heb een grote tuin achter 17 meter dat en 7 meter breed naast het huis nog een tuin van 18m bij 3m en voor het huis hebben we ook nog een lap grond ik heb een grote 2 onder een kap met 5 kamers en zolder.ik zou niet duurder willen zitten wij zouden het dubbele mag gemak kunnen krijgen.en ik vind dit groot zat.ja ik blijf liever hier wonen zodat ik wel die 4 tot 6 keer per jaar naar oostenrijk kan.