jullie netto inkomen excl. toeslagen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door misz81, 17 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou toch zweren dat bij mijn man het volledige bedrag is meegenomen, gezien wij een half jaar terug nog een hypotheek hebben aangevraagd.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Kijk dat dan maar eens goed na want vakantiegeld kijken ze niet naar. Dit wordt als een Extra uitkering gezien en wordt totaal anders belast als derest van je salaris. het wordt wel meegenomen in de berekening, maar dit wordt zeg maar niet als "salaris" gezien en daarom anders belast op je hypotheeksom.

En onthoud trouwens ook even dat belgie GEEN hypotheekrente aftrek heeft. Nl is het enige land dat dat heeft. Dus hun betalen alleen de bruto bedragen, er is dar dus geen "netto"

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hm misschien dat alleen die 13e maand dan wel meetelt? Want het jaarlijkse bruto bedrag was wel hoger dan 12 keer het maandelijkse bedrag...

Ze kregen wel een klein percentage terug toch? Alhoewel dat inderdaad veel minder was dan het bedrag in Nederland.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    13e maand telt mee ja.Vakantiegeld nemen ze wel mee, maar dat wordt apart berekend omdat dat heel anders belast wordt als derest van je salaris. En nee, ze krijgen bijna niets terug, tenminste, niet van de verstrekker, NL is het enige land met hypotheekrente aftrek.

Plus dat je vaak (lees: in 90% vd gevallen) MAXIMAAL 4 a 5 keer het bruto jaarinkomen kan lenen van de bank. Laten we zeggen dat hun met zn 2e uitkomen op 100.000 euro bruto per jaar. dan reken ik voor hem 80.000 euro en voor haar 20.000. Wat heel ruim genomen is als je hun netto bedragen ziet. Dan zouden ze dus rond de 4 a 5 ton kunnen lenen.

En moet je dan nagaan dat je met ongeveer 5 keer brutoinkomen alleen al (met 5% rente) 21 a 22% aan rente betaald. Daar komen je hypotheekkosten dus nog eens bovenop en al je andere lasten zoals gas/licht/water/eten/baby.

Magsie moet gewoon afwegen of ze dat risico willen gaan nemen. Dus neem je ene hypotheek op alleen haar man haar inkomen of op beide inkomens en blijven ze allebei aan de bak? Er komen wel kinderen aan en als zij al de helft minder zou gaan werken blijft er nog maar de helft over van haar salaris waardoor je best een stuk terug kan vallen. Als ze een hypo nemen op beide namen en zij raakt ineen arbeidsongeschikt of weet ik veel wat, heb je een probleem. Maargoed, ik vind dat zaken waar je goed over na moet denken en wat je dus belangrijker vind. Maar wat ik al zei, dat is mijn mening.

Ik vind dat je geen overhaaste beslissingen moet nemen en gelijk op een huis af moet gaan wat je een keer hebt zien staan. Ik heb ook 8 huizen bekeken voor ik een beslissing maakte. Ja het ene huis was 200.000 euro en had daar een carport bijzitten en 2 meter grotere tuin maar kostte wel 1050 euro per maand aan hypotheek. Dit huis had geen carport en een iets kleinere tuin en kostte 850 euro per maand. Ik heb voor dit huis gekozen uiteindelijk omdat ik het zonde vond om 200 euro extra te gaan betalen.

De hypotheker maakt je mooie verhalen wijs, ja je kan 230.000 euro lenen en blablabla maar onze maandlasten gingen dan wel behoorlijk omhoog. Plus dat je moet nagaan welke hypotheekvorm je hebt. Bij de ene hypotheek ga je bijvoorbeeld elk jaar MEER betalen per maand en bij de andere betaal je in het begin heel veel en elk jaar een stuk minder. Daar moet je ook rekening mee houden.

Daarom zeg ik, je kan beter iets goedkoper gaan zitten dan onder een MAXIMALE hypotheek die je kan krijgen, puur om problemen te voorkomen.

5. Niet meer actief

MerleQ wat begin je nu ineens ook tegen mij te bokken? Ik heb geen uitspraken naar Magsie toe gedaan hoor, heb gewoon gezegd hoe ik het over het ALGEMEEN zie... wat MIJN mening is... dus heb mn feiten wel op een rijtje hoor :rolleyes:

Het valt me op dat jij je erg snel aangevallen voelt en erg snel zo vreemd reageert? Net als bijv. een paar posts terug naar Devilschase dat ze wel zo zou reageren omdat ze minder te besteden zou hebben?!
    Dat jij mag verkondigen hoe jij erover denkt, en dat zij naar JOU mening gewoon dat huis moet kopen, betekent ook dat iemand anders mag zeggen wat diegene ervan vindt en wat dus zijn/haar in dit geval MIJN MENING is...
    Erg flauw om dan te beginnen over dat ik de feiten niet op een rijtje zou hebben? Of dat ik heb gezegd dat hun de eindjes aan elkaar moeten knopen? Zeg alleen dat MOCHT het zo zijn, ik het DOM zou vinden bij IEMAND die dat zo doet.. dus niet JIJ of MAGSIE of iemand anders hier op het forum

6. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Verdien jij 2400 euro netto voor 28 uur werken op je 21ste jaar? Of lees ik hier iets verkeerd?

7. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Klopt hoor, het loon wat ze rekenen is je totale loon dus inclusief vakantiegeld, dertiende maand en eventuele vaste andere bestanddelen van je salaris.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja je leest het goed hoor

9. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Dit is absoluut niet waar. Vakantiegeld en 13e maand zijn vaste loonbestanddelen en worden dus meegenomen voor je hypotheekbedrag. Het wordt zéker weten wel gezien als salaris hoor!

10. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    En mag ik dan vragen wat voor fantastische baan jij dan hebt? Het is nl nooit te laat voor een carriere switch ;)

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik zeg toch dat het meegenomen wordt, het wordt alleen heel anders belast dan een salaris. Staat ook apart op je loonstrook. Ze zien het niet als salaris, maar als "extra inkomen" net als al je toeslagen!

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik werk bij een transporteur brandstoffen ik ben daar hooft planner en heb 4 tot 6 mensen onder me ik zorg er dus voor welke stations die dag geleverd krijgen.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dan verdien je best wel veel. De man van mijn moeder heeft nog meer mensen onder zich maar die verdient een stuk minder dan jij. Maar hij verdient dan ook wel belachelijk weinig gezien zijn baan. Lekker hoor!

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

maar ik werk ook met brandstoffen.dus het is vrij gevaarlijk.ik rij dan heel af en toe eens een keer meer om nu met 45000 liter aan explosieven te rijden.ik ben eindverandwoordelijk als een station en mijn regio droog valt.word ik daarop aan gekeken.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    kan je niet ff een tankie van een litertje of 1000 bij mij afleveren, krijg je zwart van me. Deal? :) Verstop ik em wel onder het grind, niemand die het ziet.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

af en toe zou je het bijna doen haha maar er is wel een nadeel de kleinste tanks zijn 10000 liter :)

18. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Nou, dat heb ik dus ook... Ik heb dus zelf ook dezelfde mening als oa devil chase, maar durf het bijna niet te zeggen als ik zie hoe daar op gereageerd wordt :confused:
    Ik dacht altijd dat je in forums je mening mag geven omdat daar om gevraagd wordt toch? Maar ik heb niet het idee dat dat hier het geval is.

MerleQ: Misschien moet je wat verder kijken dan je neus lang is en beseffen dat niet iedereen dezelfde mening heeft als jou...

19. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Jeetje, het is een aardige discussie geworden hier en dat zonder dat de TS er eigenlijk bij betrokken is. Ik ben benieuwd wat zij er van vindt :( Ik voel me een beetje schuldig omdat ik eigenlijk als eerste zei dat die 4 ton wel zou kunnen met dit inkomen... Sorry! :oops:

Het is altijd een beetje spannend om met elkaar te delen wat je te besteden hebt. Voor de één is 100 euro veel en voor de andere stelt het niets voor... Huisprijzen in NL liggen zover uit elkaar en de salaris en belastingverschillen ten op zichte van België zijn ook nog eens groot.
    Je kan niet bij een ander in de portemonnaie kijken... Ik ben ook niet helemaal eerlijk geweest hier... hier komt wat meer binnen dan ik had gezegd maar vond dat niet zo nodig om dat hier neer te zetten omdat we al in de 'bovencategorie' zaten... Stom eigenlijk hè? Maar geld blijft een moeilijk onderwerp vind ik.

Wat is eigenlijk ook al weer de relevantie van het inkomen? Volgens mij kan je prima kinderen opvoeden met weinig geld en trouwens... ook met veel geld ;)

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    10.000 of 1000. die ene 0 maakt dan ook niet uit!

Deel Deze Pagina