jullie netto inkomen excl. toeslagen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door misz81, 17 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

    Merijn Niet meer actief

  2. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Als jij en ik denk dat ik me dat aardig besef gezien ik mezelf verdedig en beargumenteer? Waarom zou ik dat doen als ik denk dat iedereen dezelfde mening heeft als ik?
     
  3. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    En daarom huren wij.
    Geen gezeik over hypotheken hahahaha.

    Ok heeft ook wel met andere dingen te maken uiteraard.
     
  4. Niet meer actief

    MerleQ ik snap ook niet echt om eerlijk te zijn waarom je eerst heel fel reageert, en als mensen vragen waarom het zo fel moet reageer je alleen maar met 'hmm'?

    Naja maakt verder idd niet uit ElleNY.. ook kinderen waarvan ouders minder te besteden hebben worden groot & gelukkig :) echt niet alles draait om geld, zeker niet!
     
  5. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik ben ook bang dat ik het financieel niet helemaal ga redden.... Maar we leven nu vrij ruim dus als we iets inleveren zouden we uit moeten komen. Daarnaast hebben we 6 maanden van eigenlijk alleen mijn loon geleefd en nu werkt mijn vriend ook.

    We hebben samen netto zo'n 1700-1800 schat ik, maar dan werken we beiden nog niet helemaal fulltime. Ik werk zo'n 30 uur en mijn vriend ga ik nu nog even uit van 24 uur, maar mijn vriend wil wel fulltime gaan werken.
    Onze maandlasten liggen ook niet heel laag, we zijn in ieder geval 400 aan huur+g/w/l kwijt, maar we krijgen 100 huurtoeslag dus netto 300,-.
    We hebben internet+tv+etc voor zo'n 80 euro per maand. Dan nog mobiel samen zo'n 50 per maand.
    Verzekeringen min toeslagen zo'n 120 euro.
    Daarnaast betalen we zo'n 200 euro per maand af aan kleine leninkjes en stomme dingen, gelukkig zijn we daar bijna vanaf.
    Boodschappen doen we voor zo'n 80 euro per week, de ene week 100 en als we krap zitten redden we het wel voor 50 euro.
    Het is wel lastig dat we onze lonen per week krijgen en we allebei niet echt spaarders zijn. Daar moeten we dus maar eens snel aan beginnen.

    Als ik dit zo zie lijkt het alsof we toch best wat over zouden moeten houden per maand, maar we zitten vaak aan het eind van de week al weer op het randje :S

    Ach we kopen ook wel eens onzinnige dingen en we gingen nog wel eens een avondje uit ofzo. Dat soort dingen leveren we er graag voor in.
     
  6. Xmas06

    Xmas06 Niet meer actief

    En hier kom ik.... wij hebben samen 1100 euro pm :confused:
    Ik studeer nog, waardoor ik partime maar werk, en mijn vriend moet het ff doen met een uitkering tot hij in Oktober z'n eigen kroeg gaat beginnen! :D
    Maar we redden het prima, gek genoeg :( Er zijn altijd centen over om leuke dingen te doen :D
    Ook spaar ik en heb ik sinds mijn 16e ook een lekker bedragje bij elkaar kunnen sparen :p
     
  7. Niet meer actief

    Eleni.. hebben jij en je vriend dan wel alle kosten wat die kleine met zich meebrengt op een rijtje gezet?
     
  8. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Mijn vriend verdient zo'n 1800 netto.
    Ik nu zo'n 1200, maar dat zal straks rond de 1000 gaan zijn. Moeilijk om te zeggen hoeveel dat zonder ORT toeslagen is, want ik krijg alleen maar ORT (werk alleen 's avonds).

    We redden het nu allemaal prima financieel maar straks verdien ik wat minder en daar moeten we toch wel naar gaan leven. We net een huis gekocht en dat brengt veel hogere maandlasten met zich mee dan ons vorige huis, dat was huur. Maar waarschijnlijk gaan we het wel redden. Ik wil binnen een jaar nadat ik weer aan het werk ga na verlof een andere baan zoeken. Ik zit nu onder mijn niveau als het ware (mbo baan maar hbo geschoold) dus ik kan wel wat meer centjes gaan verdienen.
     
  9. Robin77

    Robin77 Fanatiek lid

    12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Dan zou ik nu maar beginnen met sparen en het aanpassen van je uitgavepatroon, voor je het weet is je uk er al hoor ;)
     
  10. silvana81

    silvana81 Fanatiek lid

    12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    wij hebben in totaal 3000,- netto
    hebben wel een koopwoning
     
  11. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ja daar heb je gelijk in... MAARRR er is vandaag goed nieuws gekomen, mijn vriend gaat 40 uur per week werken, dus dat scheelt behoorlijk, dan gaan we toch zeker naar zo''n 2400 euro per maand samen. Ik kan iets minder werken en dan hebben we toch zo'n 2000 per maand straks over. Daar zouden we het prima mee moeten kunnen redden. Alleen we zoeken nieuwe woning, dus die zal niet al te duur moeten komen.
    Huur valt gelukkig altijd wel mee, hooguit zo'n 400 euro en dan 100 toeslag terug.. Komt goed... Ben zo blij dat hij nu ook lekker veel kan gaan werken :)

    Eigenlijk kunnen we van alle loon van mn vriend gaan sparen, we leven al een hele tijd van mijn loon namelijk. Dus ruim 1000 euro per maand sparen komt wel lekker uit.

    Nu wachten op zn eerste uitbetaling ;)

    Geld maakt niet gelukkig, maar het maakt het leven wel een stuk makkelijker...
     
  12. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hou er rekening mee dat je waarschijnlijk geen tot weinig huurtoeslag terug krijgt vooral omdat jullie al niet duur zitten en dus ongeveer 2000 euro over houden na dat de huur betaald is.
     
  13. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Nou dat betwijfel ik, huren voor 300 of 400 maakt voor huurtoeslag voor zover ik weet niet uit. Daarnaast telt toch een jaarinkomen? We gaan nu pas meer verdienen, we hebben zelfs op de ondergrend gezeten. Ik zal eens kijken hoe dat precies werkt. Ik heb tot nu toe in mijn eentje ook altijd huurtoeslag gekregen terwijl ik soms bijna meer verdiende. Voor je 23ste mag je juist tot hooguit 350 euro nog wat huren anders krijg je geen huurtoeslag, daarom doen we het op de naam van mn vriend. Nou was het met een kleine weer anders, dus dat probleem hebben we straks geloof ik helemaal niet. Net als zorgtoeslag is toch wel erg lekker per maand, ik hoop dat we dat gewoon houden.
     
  14. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik zou het wel appart houden want ze halen het zo terug dat hadden wij 1.5jaar terug toen konden wij dus 6 maanden terug betalen.
     
  15. Robin77

    Robin77 Fanatiek lid

    12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Moest je zorg of huurtoeslag terug betalen? Het is inderdaad verstandig om het opzij te zetten, want vroeg of laat halen ze het toch terug.
     
  16. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ze hebben 5 jaar de tijd om geld terug te innen, daarna vervalt hun recht op dat geld.
     
  17. Amfy

    Amfy Niet meer actief


    ik moest alles terug betalen van dat half jaar zorg en huurtoeslag
     
  18. moolenaar78

    13 jul 2008
    20
    0
    0
    Zoetermeer
    Zo das knap 50 euro per week aan bootschapen waar haal je die
    :confused: wij zijn nu nog met zijn tweetjes en zijn zo 80/100 euro per week kwijt en dan doen we nog bootschapen bij de Digros ik let altijd goed op aanbiedingen enzo, bootschapen zijn ook echt een stuk duurder geworden niet normaal.
     
  19. moolenaar78

    13 jul 2008
    20
    0
    0
    Zoetermeer
    Zo das knap 50 euro per week aan bootschapen waar haal je die
    :confused: wij zijn nu nog met zijn tweetjes en zijn zo 80/100 euro per week kwijt en dan doen we nog bootschapen bij de Digros ik let altijd goed op aanbiedingen enzo, bootschapen zijn ook echt een stuk duurder geworden niet normaal.
     
  20. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik heb soms aan minder dan 50euro gonoeg maar ik doe boodschappen in duitsland
     

Deel Deze Pagina