ik ga enkel na wibra , voor huishoudartikelen , verder haal ik veel huishoud artikelen bij action en ook de cremespoeling en shampoo haal ik daar. Verder vind ik bentex , bertus , takko , scapino en c&a net zo goed als mexx , adidas , nike , of elk ander merk , maar betaal liever 30 voor een broek dan 70. Schoenen haal ik altijd bij scapino , voor 20 euro heb ik leuke sportschoenen , en heb eventueel ook laarsjes , voor de iets nettere gelegenheden. Ook ik haal euroshopper , maar ook wel van aldi en lidl , van lidl is de wasmiddel goedkoop , de aldi heeft goede kattenvlees. Ook hebben ze daar appel compote , die ook erg lekker is. Verder als er bij een super de boer , of c1000 of wat dan ook een leuke aanbieding is , maak ik daar zeker gebruik van.
Wauw, ik vind dit écht heel knap. Klinkt misschien gek, maar dan ben je inderdaad wel heel goedkoop uit. Ik vind 70 voor een broek al erg goedkoop en zou dat dan als een koopje beschouwen. En over dat 300/400 overhouden per maand, dat vind ik wel héél erg weinig hoor? Moeten de boodschappen daar ook nog af?
Mijn ervaring is dat het makkelijk lukt als van die 300-400 niks af hoeft, dus alleen voor leuke dingen. Tja je moet zuinig aan doen, schrijf al je uitgaven steeds op, dat helpt. Maar ik vind 300-400 over dus absoluut niet weinig, meid!
Bedankt voor je reactie. Mag ik vragen wat jij dan ongeveer per maand kwijt bent? Van die 400 euro moeten natuurlijk wel dingen voor de baby af. Pampers/verzorging/evt kinderopvang e.d. Dus dit is niet alleen voor leuke dingen. Als ik voor dit alles 400 per maand kwijt zal zijn wachten we er nog mee. Wil nog wel leuke dingen kunnen doen...
Ik denk dat jullie het best gaan redden Misz. Mits je zorgvuldig met je geld omgaat, en ik denk te lezen dat jullie dat heel goed kunnen.
Het is gewoon lastig, omdat wij geen vergelijkingsmateriaal hebben. Geen idee wat je per maand kwijt bent aan een kindje. En zoals ik al zei wil ik nog wel leuke dingen kunnen doen. Hoeft niet iedere maand, maar wel af en toe... moeilijk hoor...
Ik zou daar echt niet van rond kunnen komen, net als Angela2009 hebben wij +/- 1600 euro vaste lasten. ik denk dat het er vooral aan ligt hoe hoog je vaste lasten zijn en dat je aan de hand daarvan pas kan kijken of je inkomen "voldoende" is. Een ander kan niet voor iemand (als hij/zij de vaste lasten van die persoon niet weet) bepalen of het inkomen "voldoende" is. Ik ga na de bevalling (als het goed is) 3 dagen werken, verdien dan +/- 600 euro minder... voor velen zal dit een te groot verschil zijn maar voor ons is dit prima. nou succes er allemaal mee. vraag vooral eens goed na wat voor toeslagen je recht op hebt.
je hebt geen rijkdommen nodig om een kind te onderhouden. Tuurlijk zo`n poppie kost geld en veel geld , maar meer als 400 zal het toch niet zijn? Engiste rijkdom dat je nodig hebt is liefde , voor je kind.
Jeetje meiden, Ook hier een inkomen van dubbel modaal. Wij hebben dus echt niet te klagen. Maar als je niet oplet vliegt ook dat de deur uit hoor. Vroeger ging ik altijd naar de aldi of de lidl voor de boodschappen. Vervolgens ga je wat lekkere dingen halen bij de appie en uiteindelijk kwam ik niet meer bij de aldi en de lidl. WIj zaten ook rustig op 150 euro per week aan boodschappen. Toen zijn we begonnen om weer de frisdrank etc. bij de aldi/lidl te halen, en nu ben ik weer helemaal overgestapt. (enkel nog de dingen die ze echt niet hebben bij de aldi/lidl worden bij appie gehaald) stond vandaag echt met een gigantisch volle kar bij de kassa, en dan moet ik vervolgens 43 euro betalen. Geloof me, dat lukt me bij de appie nooit. Ik denk dat het verschil erin zit dat ik niet zo oplet wat de dingen kosten, ik flikker het gewoon in mijn wagen. Bij de aldi kan dat, en bij de appie ook (maar dan ben je dus dubbel zo duur uit) Nu zit ik dus op ong. 80 euro boodschappen, maar daarnaast hebben we ook nog voeding, luiers etc. nodig. (ok, we hebben het geld, dus dat is idd allemaal merk) Ga toch maar eens serieus kijken waar we nog meer op kunnen bezuinigen.
Toen Jesper er net was zat mijn vriend nog op school en werkte ik alleen. We moesten toen rond komen met 1900 euro en onze vaste lasten lagen wat hoger dan die van jullie. We redden dat toen makkelijk hoor, konden zelfs nog wat sparen. Je geeft echt geen 400 euro per maand aan babyspulletjes uit hoor! Ik niet in elk geval.
Het is een beetje lastig om aan te geven hoeveel een kindje kost per maand, omdat het nogal verschilt... Nutrilon voeding kost 10/14 per pak, ligt eraan welke variant je hebt, en die van het kruidvat is net zo goed en een stuk voordeliger. Ik gebruik nu ongeveer 3 pakken in de maand. In het begin kon ik met 1 pak zo 2 weken doen. En als je borstvoeding geeft valllen deze kosten natuurlijk weg. Misschien dat je op een gegeven moment een kolf moet gaan kopen, maar die kun je ook lenen/huren bij de thuiszorg. Olvarit potjes zijn 1 per stuk, en Jelle krijgt ze bijna elke dag. Al word dat wel minder nu, nu hij steeds meer met de pot mee gaat eten. Als je zelf eten maakt voor je kindje ben je stukken voordeliger uit. Pampers zijn ongeveer 10 een pak, ik gebruik er 3 per maand. Ook die heb je goedkoper. Die van hte kruidvat zijn ook 10 maar daar zitten er 56 in ipv 44. Kleding... Pffft... Dat is een moeilijke. Ik heb een paar vriendinnen die ook jongetjes hebben die iets ouder zijn dan Jelle en ik krijg echt ladingen en ladingen hier afgeleverd. En bijna allemaal merkkleding, als ik zelf iets koop vind ik de Zeeman kleding of H&M net zo goed. Toevallig heb ik net bij H&M geshopt, 5 shirtjes voor 25. Ze groeien nog zo hard dat ze eruit zijn voor het versleten is.. Kinderopvang is bij ons voor 1 dag in de week 200 per maand, maar daar is de kinderopvangtoeslag nog niet vanaf. Ik heb geen idee hoeveel dat is, maar dat kun je uitrekenen op de site van de belastingdienst. Verzorgingsproducten zijn zo zuinig in gebruik dat je met een flesje Zwitsal heeeel lang doet.... En je hebt echt geen honderden dingen nodig voor een baby, een flesje shampoo en wasgel en eventueel een lekkere bodylotion of olie is al genoeg. (Niet zoals ik in mijn kast heb staan van alles minsten 3 omdat het in de aanbieding was ) Je krijgt kinderbijslag, 190,19 per kwartaal. Niet dat dat nou zo'n wereldbedrag is, maar alle beetjes helpen... Al met al denk ik dat wij gemiddeld zo'n 150 kwijt zijn aan Jelle elke maand. Daar zitten dan niet de extra uitgaven bij die je later maakt, zoals bijv een autostoeltje en een fietsstoeltje (toavallig allebei deze week gekocht) Maar dat zijn dingen die je later kunt kopen, en waar je voor kunt sparen. Ik hoop dat je hier een beetje mee geholpen bent, en als je nog wat wil weten, laat het maar horen...
wij hebben samen een inkomen van 3200 euro we hebben vaste lasten van hypotheek 1060euro, eneco 200euro, casema 75euro, overlijdingsverzekering 35euro, verzekeringen 100 euro, huisverzekering 60euro, wegenbelasting 20euro, boodschappen 350euro, hondendagopvang 175euro, bezine 200euro, mobiele telefoon 200euro, water 15euro, caravan + autoverzekering 50euro pffffben ik nog wat vergeten?
Een KIND onderhouden kan MAKKELIJK met 1700 euro (daar ging het hier toch om?) nogmaals , je gaat leven naar wat je hebt, als je meer verdient en je gaat een maximum hypotheek nemen, 2 auto's overal abbonementen ofzo, dan houd je idd nog steeds 'weinig" over.
jeetje zeg! Als ik hier zo lees moet ik toch ook echt goedkoper boodschappen kunnen doen! Heb tijd zat om 1 keer per week naar de liddl te rijden... Wij hebben ons bedrag van 100 naar 120 verhoogd, omdat we ook luiers en flesvoeding kopen. Flesvoeding is zo'n 30 euro per maand. 1 pak friso standaard, 1 pak friso extra en 2 pakjes nutriton. Luiers een euro of 20? Ik wil wel pampers, ben niet tevreden over die van het kruidvat ofzo. Let wel op aanbiedingen. Tegenwoordig koop ik dingen als shampoo en wasmiddel wel als ze in de aanbieding zijn en lees ook wat bewuster de folder, maar het kan nog beter! Ik vind het een uitdaging, ga maandag maar eens naar de liddl!
dat is per persoon toch verschillend.... wij kunnen er niet van rondkomen omdat de kosten alleen al 1600 zijn. mochten we verhuizen naar een 3 kamerflat (aangezien wij in den haag wonen en dit niet goedkoop is) dan zouden we misschien van 1700 euro rond kunnen komen. als het moet dan moet het dat weet ik wel maar toch vind ik dat je moet kijken naar de omstandigheden (woning bijv) waarin je NU leeft en niet "hoe het zou kunnen" hoop dat mijn verhaaltje hiermee wat duidelijker is
vind 30 euro flesvoeding niet duur , dat ben je dadelijk als ze eenmaal echt eten en drinken . dus bedoel niet de gestampte voeding , maar echt in de leeftjd van 2 tot 3 2 euro in de week kwijt minimaal aan voeding voor 1 kind
@ Misz; tja ons kindje kost écht geen 300 euro per maand hoor. Ik koop niet veel, en goedkope kleren (voor onszelf ook), luiers (aanbieding of huismerk) en af en toe een paar doekjes. Ik geef BV dus kost nada. Ook nog nooit een potje met babyvoeding, dure pyamapapjes, opvolgmelk en weet ik wat allemaal gekocht, ik maak het gewoon zelf. Scheelt veel geld, is zo gebeurd (en je hebt gelijk weer een lekker uitstapje met je kind; verse groenten en fruit inkopen op de markt )