jullie netto inkomen excl. toeslagen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door misz81, 17 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esin

Esin Niet meer actief

Ik ook hoor...
    Mijn man is nu manager en verdiend netto 1700 euro... (en 1 keer in de 3maanden rond de 2000 netto)
    Hij word als het goed is Regio manager en dan gaat hij rond de 2400 netto verdienen dus ik vraag me af wat voor functie mensen hebben aangezien ze zo'n hoog salaris hebben? :D

2. Esin

Esin Niet meer actief

Ik werk ook parttime in de zorg en hier verdien je met 25 uur al 1100 netto..
    En dan geen onregelmatige diensten alleen de ochtenden...

3. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ja ik had het over het kale zonder ORT. maar zoveel is dat ook weer niet. welk CAO zit je in? Ik GGZ begin schaal 40

4. Esin

Esin Niet meer actief

Niet veel? Ik vind het voor mij leeftijd (23) voor 25 uur toch wel een goed salaris... :( Ik ben om 12 uur klaar...

Maar ik werk in de thuiszorg.. Vast via het uitzendbureau...

5. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Wij hebben beiden een netto loon van rond de 1800 euro samen dus een netto maandloon van rond de 3600 euro
    Ik zit in de ICT en mijn vriend is manager....

6. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    voor jou leeftijd misschien wel ja. met niet zoveel bedoelde ik de ORT uren. Heb jij een vriend/ man die ook werkt? misschien lijkt het veel omdat je niet alles ZELF moet betalen?

denk toch dat het voor iedereen anders is .. waar hun geld naar toe gaat.

7. Esin

Esin Niet meer actief

Nee ik betaal inderdaad niet alles zelf... Maar als dat wel zo zijn dan zou ik wel meer dan 25 uur gaan werken, want dan verdien je ook meer...

En ik meer denken dat ik een lekker salaris heb voor een parttimer :)

8. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    nee dat is wel zo. het is niet slecht voor part-time.

9. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ik maak me er dus ook druk om... wij werken fulltime, ik verdien nu 1220 en mijn man rond de 1700. Wij hebben grote lasten vind ik.. 840 hypotheek (krijgen we wel 220 terug van de belasting). 200 boodschappen, 100 euro honden, 157 energie, 140 gas, 130 verzekeringen, 35 @home. Gemeentebelasting 68. Dus ik maak me soms ook druk. Als wij kindjes krijgen ga ik minder werken en verdien dan rond de 1000 per maand..
    Wij hebben een gezamelijke rekening waar dus per maand ongeveer 1700 euro op binnen komt. Dat moet ook zo blijven, ook al gaan we minder werken.
    Dat betekent dat onze eigen rekeningen (mijn man en ik hebben ieder onze eigen rekening nog) gaan inleveren.
    Men zegt dat je je aanpast aan een kindje, ik hoop het...
    Ik fotografeer wel erbij, mijn eigen bedrijfje, maar verdien daar niet heel veel mee.

10. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    @Merle, ik kan er ook wakker van liggen hoor..

11. Esin

Esin Niet meer actief

Wij willen volgende maand voor een 2e kindje gaan, maar ik wil heel graag het 1e jaar dan thuis blijven en niet werken...
    Maar dan zouden we dus op 1 salaris moeten leven van 1700 euro, want mijn man word pas over anderhalfjaar gepromoveerd tot regiomanger...
    Wij hebben ook een hypotheek van bijna 800 netto en dan moet de andere mikmak er nog bij komen dus waarschijnlijk word het toch werken en persoonlijk wil ik die stress niet nog een keer meemaken van werken en een baby en dan nog met een peuter erbij...

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn vriend werkt op de universiteit als onderzoeker. Die hebben wel een aardige CAO maar wel eentje die echt vast staat en waar je dus maar een aantal promotiemogelijkheden hebt. Het hoogste is de titel professor en hoger dan dat kan ie dus niet groeien. Maar dan verdient ie wel een aardig hoog salaris gelukkig :) Oh en hij gaat er jaarlijks buiten de inflatie om minstens 100 euro netto per maand op vooruit. Dat is ook wel fijn (weet eigenlijk niet of dit overal standaard zo is?).

Overigens heb je heel veel gradaties in managers. Een manager van een supermarkt verdient niet zoveel, maar als je inderdaad bijvoorbeeld areamanager wordt, is dat alweer stukken beter.

13. jane25

jane25 Nieuw lid

1 jun 2008
    2
    0
    0
    Secretaresse
    Hoi, ik ben nieuw hier op dit forum, maar heb me aangemeld omdat manlief en ik het steeds vaker ook over zwanger worden hebben. We zijn ruim 5 jaar bij elkaar en het begint toch erg te kriebelen nu.
    Uiteraard speelt ook bij ons de vraag of wij nog kunnen rondkomen.
    Wij werken momenteel allebei fulltime en hebben allebei een heel goed salaris. Vorig jaar zijn we verhuisd naar een mooie 2-onder-1-kap woning.
    Qua vaste lasten komen wij zeker richting de 2000 euro, dan heb ik het over hypotheek, verzekeringen, autokosten maar nog niet eens over boodschappen e.d.

Wanneer ik minder zou werken (zo'n 3 dg), blijft mijn man fulltime werken. Na wat rekenwerk moeten wij dan alsnog financieel redelijk moeten kunnen rondkomen. Ik denk dat wij op best veel zaken kunnen besparen, maar dat nu nog niet doen omdat je leeft naar wat je hebt.

Kortom, ik denk dat we ons allemaal teveel zorgen maken over hoe het financieel uitpakt, maar denk maar dat miljoenen vrouwen (gezinnen) ons zijn voorgegaan. 2ehands zijn enorm veel spulletjes te koop, dus dat is misschien alvast de eerste besparingstip ;) .

14. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    vergeet ook niet alle lieve mensen om je heen die je echt niet in de steek zou laten als je ECHT problemen krijgt met geld :D Maar meestal zoek je wel zelf een plan uit.. dan maar geen dure beleg, kijken naar kortingen, enz.

ik denk dat een goede voor mij zal zijn, zo goedkoop mogelijk beginnen, en van daaruit kijken hoe waar ik toch aan het overdrijven ben :D

15. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    ja dat is ook zo. Mensen zeggen ook tegen me, joh je krijgt veel van je ouders. Ja vast wel, maar wil er zelf ook geld voor hebben, ik wil niet afhankelijk zijn van anderen zeg maar.

16. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Wij verdienen samen 3800 netto. Ik ben per 1 januari al een dag minder gaan werken. Dus ons inkomen verandert niet na de komst van de baby.
    We houden meer dan genoeg over.

Lijkt me overigens wel lastig voor de mensen die minder verdienen en enorm hoge vaste lasten hebben.

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ben jaloers ;) Wat doen jij en je vriend/man? En hoeveel dagen per week werk je dan?

18. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi, wij hebben zo'n 5500 netto te besteden (ik 4 dagen, manlief 5 dagen in de week werken). En ik kan je vertellen... je leeft naar wat je te besteden hebt! Tuurlijk maakt geld het wel wat gemakkelijker... ondertussen kan ik nog geen opvang krijgen in de regio Amsterdam :confused:

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wow, dat is het dubbele van ons! Poeh! Lijkt me echt heerlijk... Hier zullen wij pas over 7 a 8 jaar op zitten...

20. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Waarom ben je jaloers? Toen ik nog studeerde hadden wij ook de helft te besteden en dat ging ook erg goed. Zoals hierboven wordt gezegd, je leeft naar wat je hebt. Ik merk ook echt dat wij steeds meer willen en duurdere dingen kopen dan voorheen. Dit komt doordat wij nu meer te besteden hebben.

Ik werk bij de rechtbank en mijn man bij een internationaal bedrijf. Ik werk 3 dagen en hij 5 dagen.

Deel Deze Pagina