Nou dat klopt dan weer aardig... Ik ben 35 en mijn man 40 dus.... Goed studeren en slimme keuzes maken tijdens je werkende leven.. Enne... hard werken, dat wel!
Ons inkomen ligt rond de 4000 netto per maand (inkomen van mijn vriend schommelt een beetje doordat hij 1x per 2 á 3 maanden ORT erbij krijgt), waarvan ik 1700 netto inbreng. Vriend zit dus rond de 2300 netto, maar dat gaat niet vanzelf hoor. Hij heeft geen superhoge functie of zo, maar hij werkt gewoon ontzettend veel (zo'n 53 uur per week met hele wisselende tijden). Hij heeft 2 banen en volgt nog een studie ernaast. Vraag me niet hoe hij het allemaal volhoudt, maar hij doet het, en vindt zijn werk geweldig. We hebben allebei een baan op HBO-niveau trouwens. En allebei werken we in het welzijn, en dat is een slecht betaalde sector. Als we in het bedrijfsleven zouden werken, zouden we waarschijnlijk hetzelfde salaris hebben voor minder uren werken. Dat vind ik soms wel eens frustererend...maar ja, we doen wel allebei wat we écht leuk vinden, en dat is mij ook heel wat waard!
Mensen vergeten jullie niet dat loon schalen per regio ook erg kan schommelen... En de huizen prijzen dus hypotheken ook anders zijn. Netto is leuk.. maar je moet voor je zelf kijken wat kan en niet kan..
Bedoel je met welzijn de zorg? Zo ja, dan ben ik het met je oneens dat het een slecht betalende sector is. Een beetje afhankelijk van je functie liggen de salarissen in het bedrijfsleven vaak wat hoger maar vergeet niet dat je er dan van je verwacht wordt dat je overwerkt (zonder compensatie), bijdragen van werkgevers heel anders liggen en dat geldt ook voor je pensioen. In het bedrijfsleven zou ik inderdaad zo'n 10 - 15% meer kunnen verdienen (dan komt er misschien zelfs een auto bij) maar ik zou dan ook 60-80 uur in de week moeten gaan werken en veel meer stress kennen omdat je veel meer op resultaat afgerekend zal worden.
Hoi Elle, Zo te zien verdien je ook meer dan het maximale door het UWV aan je werkgever te vergoeden bedrag tijdens je zwangerschapsverlof. Ik ben dan wel benieuwd naar hoe het bij jou is geregeld. Krijg je tijdens je verlof 100% van je salaris vergoed of alleen het maximale door UWV te vergoeden bedrag? Heb je overigens al kinderopvang kunnen regelen? Drama he in de randstad? sorry voor off topic dames. Ontopic: wij hebben netto ook ca 5.500 euro te besteden.
Yep, maar dat is wel netto, bruto zal dat toch voor hen samen rond de 8.000 a 9.000 euro per maand liggen, schat ik. UWV vergoedt maximaal rond de 3.500 per maand dacht ik.
Mijn idee! Ik dacht dus al dat ik de enige was die buiten proporties boodschappen doen.... maar het valt dus mee... Wij zijn ook zeker met zijn drietjes wel 300 euro p/m kwijt aan boodschappen.... als het niet meer is Wij verdienen met zijn tweetjes rond de 2400 euro p/m, er gaat zeker 1200 al naar vaste lasten en de rest..... schijnt ook altijd ergens aan op te gaan want het is altijd op aan het einde van de maand of eerder We sparen wel voor onze dochter 50 euro p/m en voor ons 100 euro p/m.....
als je rond de 400 euro overhoud en alles is er af en je hoeft geen boodschappen meer er van te betalen... lijkt mij dit makkelijk kunnen hoor! Als je borstvoeding gaat geven scheelt al een hoop geld..... en anders ben je misschien aan huismerkluiers en flesvoeding per maand rond de 60 euro p/m kwijt.... Dan reken ik 4x een pak luiers en 3x een pak nutrilon..... Qua kleertjes hoef je ook echt neit duur uit te zijn hoor... Ik vind babykleertjes soieso lekker goedkoop tot maat 86..... En bij de Hema hebben ze ook hardstikke leuke dingetjes. Ik kocht voor mijn dochter toen ze nog baby was veel bij zeeman en wibra en hans textiel.. Kwam er vroeger NOOIT... en het is echt niet dat ik de hennes niet kon betalen, maar ik vind het zelf zonde om veel geld uit te geven voor iets waar ze binnen 1/2 maanden weer uit gegroeid zijn! Nou ja, dit is mijn mening... en wat al eerder is gezegd... je leeft naar wat je hebt, dat is echt waar hoor! Mijn vriend is pas van baan veranderd, verdiend 400 p/m meer en alels gaat nog op! dus...... Het gaat vast goedkomen bij jullie, zolang je maar niet te hoge eisen stelt.,... succes!
Hoi! Klopt hoor. We hebben samen zo'n 10.000 bruto . Mijn werkgever betaalt volledig door dus vult het UWV aan.. gelukkig maar Mmm..dat klinkt weer een beetje apart. We hebben natuurlijk meer dan voldoende dus ik wil absoluut niet klagerig overkomen.
Top bedankt voor je antwoord! Ik voel me ook bevoorrecht, zeker als je ziet wat anderen verdienen. En toch elk jaar weer opslag verwachten Aan de andere kant heb ik ook jarenlang voor een laag salaris gewerkt en hebben ze behoorlijk aan me verdiend, totdat ik deze functie kreeg. Ik moet ook bekennen dat ik me zorgen maakte toen ik het max. bedrag van UWV zag (zeg maar gerust paniek), maar ik ben bijna zeker dat mijn werkgever gewoon doorbetaalt. Alleen zijn de arbeidsvoorwaarden nogal cryptisch. Enerzijds wordt verwezen naar de Wet Arbeid en Zorg en anderszijds staat letterlijk dat de doorbetaling 100% van het laatstverdiende loon bedraagt. Alleen de onkostenvergoeding stopt dan. Ik vroeg me af hoe het bij de meeste bedrijven geregeld wordt, alleen zijn er dus kennelijk niet zoveel mensen/vrouwen die boven de max verdienen. Zodra ik precies weet hoe het bij ons geregeld is, laat ik het weten.
wij verdienen nu netto: 2.610,- per maand maar ik heb een nieuwe baan per 1 juli en dan verdienen we: 2.910,- per maand. vaste lasten in totaal 2.000,- (hypotheek, verzekeringen, gas-licht etc, telefoon, internet, boodschappen en benzine....dus echte alle lasten) wij houden 900,- dan over per maand voor de baby en om leuke dingen te doen. daarnaast hebben we beide ook nog een 13e maand en mijn man krijgt ook nog eens een winstuitkering bij zijn vakantiegeld.
ik verdien ook een hoger dagloon dan door het UWV wordt vergoed, maar krijg gewoon 100% mijn salaris. De werkgever is in dit geval 'de sjaak' omdat hij minder ontvangt aan WAZO.
Hmm, ik geloof dat ik niet zo van de cijfertjes ben. Maar het maximum dagloon dat het UWV uitkeert is 177,03, dat is dan toch ruim 4200,= bruto per maand (en dus niet 3500,=), of is die 177 euro inclusief vakantiegeld?
Ik denk inclusief vakantiegeld, want mijn dagloon is gebaseerd op 3908 euro en dat is meer dan 3500 maar minder dan 4200.
Bedankt voor alle antwoorden. De exacte bedragen ken ik niet. Wel weet ik dat ik met ruim 5.000 euro p.m. boven het door het UWV te vergoeden bedrag zit. Overigens moet ik ook nog nagaan hoe een dertiende maand, een extra winstuitkering etc in dat kader past. Sorry topicopener voor het wat off topic gaan. Als er behoefte aan bestaat wil ik wel een speciaal topic openen, maar liever niet. Het staat zo uitsloverig vind ik
Altijd lastig.. geld! Fijn als je het hebt, en als je het niet hebt, regel je het ook wel weer. Het kindje maakt het uiteindelijke allemaal geen bal uit! (ja, misschien later weer.... 8) ) Oja, iemand vroeg nog over kinderopvang in Amsterdam... RAMP! Je weet pas na de geboorte of er opvang is!
Mja en de kinderopvang bij mij hier in de buurt (in Amsterdam) bieden alleen maar hele dagen aan. Grrr. Ik had liever halve dagen gehad... Nu ben ik verplicht om de volle dag te betalen terwijl ik meestal maar 5 a 6 uurtjes per dag weg ben! Amsterdam is echt een ramp ja
Mijn werkgever heeft mijn volledige loon doorbetaald, dus ook datgene dat boven het maximumbedrag van het UWV uitkwam. Wel verviel de onkostenvergoeding gedurende mijn verlof. En on topic: wij hebben zo'n 4600 netto per maand met z'n tweeen (exclusief vakantiegeld, bonus en 13e maand). Pim