jullie netto inkomen excl. toeslagen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door misz81, 17 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Waar verdien je 2300 netto direct na je studie?

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    nou, ik wil daar ook wel werken:)

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ik dus ook... Dus Kleinwonder.. deel je geheim! :D

4. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    volgens mij maak ik dat over 10 jaar nieteens haha

5. Niet meer actief

Haha, nou ik mag na mijn studie (rechten) 3 jaar gaan stage lopen als advocaat-stagiaire bij een advocatenkantoor, waar ik al eerder een bijbaantje gehad heb. (VSO)
    Eigenlijk enorme mazzel gehad dus!
    Echter, moeten we even kijken wat ik nou precies ga doen na het behalen van mijn master. Onze zwangerschap was ongepland en ik ben nu dus door de zwangerschap nogal van gedachten veranderd over carriere maken etc.
    Wil eigenlijk helemaal niet fulltime gaan werken..

6. Niet meer actief

oehh :oops: :oops: :oops: zie nu pas dat er netto staat bij mijn eerste berichtje! Het bedrag (2300) is natuurlijk bruto! Sorry Sorry Sorry..
    (Alhoewel netto ook wel erg fijn zou zijn ;) )

7. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Wij verdienden voordat sam er was 1800 (mannetje met overuren fulltime) en 1600 (4 dagen p week onderwijs. Dus 3400 euro samen

Nu ga ik komend schooljaar volledig ouderschapsverlof nemen en dat is een stukje betaald en ik hoef maar 2 dagen te werken en ontvang 1500. En mannetje is ook een dag extra thuis en legvert zijn overuren in en heeft 1600.

Dus nu in totaal 3100 netto ;)

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    ah... bruto:) ik dacht al.. "ik ga me omscholen" :)
    Maar goed, kleinwonder, super dat je eerst even goed na wil denken meid! neem daar de tijd voor! liefss, Taliaa

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    hahaha... nou 2300 bruto om mee te starten is helemaal niet gek zeg! Wou dat ik daar indertijd mee begonnen was! :D
    Ik kan me voorstellen dat je wat anders denkt over werken en carrière maar gooi het kind nog niet weg met het badwater hè? Je bent nog (heel) jong dus je hebt nog genoeg mogelijkheden.

En als je dan 35 bent - zoals ik - dan is je kindje groot (en mogelijke volgende kinderen ook) en ga je gewoon 2300 netto verdienen 8)!

10. Chez dre

Chez dre Lid

3 jul 2008
    64
    0
    0
    zal ik mijn bankrekening doorgeven?

11. Niet meer actief

Dit is nou precies hoe ik er ook over denk haha. Het stomme is alleen dat ik mijn opleiding echt helemaal te gek vind en er echt met plezier naar toe ga. Ik heb het nu zo kunnen regelen dat ik alles in deeltijd kan doen (studie+stage) wat neer komt op 10 college-uren of (indien ik de stage ga lopen) 18 stage-uren per week. Dit lijkt mij prima te doen.
    Viel me enorm mee, ze vonden het eigenlijk allemaal prima en wilden me graag helpen. Wel zal ik er dan iets langer over doen (Ik houd rekening met een jaar) maar dat heb ik er absoluut wel voor over.
    En dan ga ik als de kinderen 'ouder' zijn wel carriere maken ;) : Tijd zat! We moeten toch tot ons 67 doorwerken straks ;)

12. evamerel

evamerel Lid

7 jul 2008
    7
    0
    0
    ambtenaar
    katwijk
    Pfff, wat een verschillen zeg qua inkomen.
    Ik werk part time en ontvang 1600 netto en mijn man 2400 netto.
    We zouden maandelijks rond de 1000 euro voor alle boodschappen en kleding moeten overhouden.
    Laat ik maar eerlijk zijn en zeggen dat het geld bij mij vliegt.
    We hebben wel 2 kinderen, van 4 jaar en een van 15 maanden dus daar geven wij ook veel aan uit.

Tja, wij halen boodschappen bij de AH , dicht in de buurt en het is vlakbij ons werk. Scheelt weer tijd dus.

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Tot voor kort had ik een inkomen van zon 850 tot 900 euro. HIervan leefde ik samen met mijn kinderen van 11 en 13 en 2 katten. Daar gaan dan nog de lasten af ( krijg wel huurbsub) zoals huur, elektra, verzekeringen, autootje, telefoon, internet etc.

Boodschapjes doe ik gewoon bij AH, koelkast en muurkast zijn gewoon gevuld met eten en lekkers. kids krijgen hun kleding van HM., CA of VenD en ik weet ook nog elke maand wat geld te sparen.

Alleen voor dagjes efteling etc.. daar spaar ik voor. Maar verder hoef ik zelden een nee te verkopen aan de kids..
    ik denk dat het een kwestie van gewenning is.. kids hebben zelf ook niet gevoel dat ze iets te kort komen.

zodra mijn vriend bij ons komtn wonen als die baan gevonden heeft aan deze kant van nederland, dan zal ons besteedbaar inkomen drastisch stijgen, maar denk niet dat ons uitgavepatroon echt zal veranderen. Enige is dat je niet meer hoeft te sparen als iets kapot is gegaan.

14. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    dit is een hele grote opluchting voor mij. want tot nu toe merkte ik dat ik het laagste inkomen had hier op de topic. zo zie ik dat als je goed met je geld omgaan kan het ECHT wel!

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

nou, de hele lijst 'even' gelezen, ;)
    Ik doe er ook niet te moeilijk over hoor, dat geld. Wij komen nu samen ruim rond, maar gaan binnenkort een auto kopen en krijgen dus in november ons eerste kindje samen.
    We hebben nu 3000 netto per maand, maar daar moet wel ons koophuis van af. Wij kwamen sowieso niet in aanmerking voor een huurwoning, (man komt uit Eindhoven, ik heb voordat we elkaar kenden paar jaar in Zeist gewoond en nu wonen we in Den Bosch, waar we dus uberhaupt geen binding whatsoever hadden). Maar goed, koop kan eigenlijk ook beter uit: huur is nie veel goedkoper als je een vergelijkbaar huis wilt hebben en daar krijgen we met ons salaris natuurlijk geen toeslag voor, terwijl je voor een koophuis wel belatsing terug krijgt... Toch een soort toeslag dus, :)
    Maar goed, de auto zullen we er straks bij moeten dokken, alleen brandstof kan ik betalen van m'n reiskostenvergoeding, (werk ambulant en krijg 29 cent per kilometer, maar omdat we gas gaan rijden kan dat dus goed uit). Qua wegenbelasting (vooralsnog) zullen we niet zo duur zitten, omdat we wel gas met G3 installatie kopen, (zit qua WB tussen benzine en diesel in).

Maar de werkelijke besparing zit hem vooral in je boodschappen en je gas/electra. Wij doen boodschappen bij C1000 en wat voorraad-dingetjes bij Lidl (rijst, chocopasta, sapjes, dat soort dingen). Niet teveel, omdat we nu nog alles met de fiets moeten doen en het moet wel te houden zijn op de fiets, :-D
    Maar voor de baby: als die eenmaal vast voedsel gaat eten, zullen we dat zelf met de blender maken: heb je geen toegevoegde rotzooi in je potjes, en het is veel goedkoper... Gewoon een par scheppen van wat wij eten in de blender, in een potje en klaar! Voor dagjes weg zullen we dan af en toe wel eens iets olvarit-achtigs halen, maar dan eerder van huismerk.
    En vergis je niet in wat je aan gas/electra kunt besparen. Wij nemen af bij Greenchoice en zijn daar niet duur uit. Bovendien gebruik ik de droger alleen voor ondergoed en sokken (wordt het lekker zacht van en scheelt me veel energie en tijd vergeleken met al die kleine zooi aan de lijn moeten hangen). Verder hang ik al m'n kleren uit aan de lijn en als je dat een beetje handig doet met goed uitslaan, hoef je het ook niet meer te strijken.
    Daarbij douchen wij 5 minuten 's morgens en langer niet. Af en toe in bad, maar da's meer ter ontspanning als we echt moe zijn en van mij had een bad niet eens gehoeven, (wel makkelijk met kids: kunnen ze lekker spelen en ondertussen worden ze bijna vanzelf schoon).
    We hebben wel direct een nieuwe CV-ketel laten plaatsen, hadden we in ons vorige huis pas na een jaar gedaan (ketel van 16 jaar oud) en scheelde ons toen op dat tweede jaar 1000 euro aan gas! Was een mooi spaarpotje wat we terugkregen en omdat we gewoon een gemiddeld geprijsde ketel hadden aangeschaft (en niet zo'n duur merk), hadden we die er voor 3/5 dus al uit na een jaar! dat is dus echt heel gemakkelijk terug verdiend!

Boodschappen zijn we 60 euro per week kwijt, niet veel dus, terwijl we er goed van eten hoor! Restjes bewaren we en dat is ook heerlijk voor dagen dat we beiden laat thuis zijn.... Maar we drinken bijna geen frisdrank (hardstikke duur en zooooo ongezond!), weinig koek en chips en weinig andere luxezooi. Scheelt algauw een heleboel! (En ook in je lijn, :-D Wij zijn beide mooi slank zonder er verder moeite voor te doen).

Qua kleding heb ik de afgelopen twee jaar behoorlijk uitgegeven, maar ook echt vanuit de gedachte: ik koop duurdere basisdingen die lang meekunnen, dan hoef ik straks als ons kindje er is niet zo veel meer aan kleding uit te geven. Dingen die ik erg leuk vind, maar heel duur zijn, probeer ik vaak zelf te maken. Couponnetje op de markt is toch veel goedkoper en dan heb je je tijd ook maar weer gevuld met wat leuks, (tv-kijken elke avond lijkt me niks).

We studeren wel beiden nog: mijn man nog een jaartje en ik nog twee jaar, naast onze baan dus, dus die kosten zijn er straks ook af...
    En qua kinderkleertjes: ik heb nu al van zoveel kanten aangeboden gekregen om spullen te lenen/krijgen, dat gata me straks ook niet veel kosten. En anders eens bij tweedehandswinkeltjes kijken... scheelt ook een boel en als ze klein zijn hebben ze het maar zo kort aan!

16. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    @Rozemarijke... wow, respect hoor. Niet zozeer dat jullie met 3000 rondkomen (want dat is nog niet eens echt weinig) maar hoe je over alles nadenkt en het allemaal managed. Daar kan ik wel een voorbeeld aan nemen :oops:
    60 euro per week boodschappen.. ik heb het hier eens even in de groep gegooid.. reactie man: :confused: Maar... we gaan een keertje de proef op de som nemen!

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi ElleNY: ja, het kan echt! Ik heb zuinig leren doen toen ik alleen was en met een dure huurflat zonder toeslag in m'n eentje rond moest komen (met autootje). Ik had dan 30 euro in m'n portemonnee voor boodschapjes en daar moest ik het dan maar van doen die week... Werkt erg goed! Gewoon je pinpas niet meenemen en echt, dan laat je een boel staan als overbodig...
    Elke avond een lekkere koek is leuk, maar voor je lijn toch al niet fijn en als ik dat geld dan toch uitgeef, dan liever aan fruit. De stiefkids zijn dol op fruit, zeuren weinig om snoep en hebben over het algemeen maar 1 snoepmoment per dag. En soms zelfs helemaal niets, :) Nou zijn ze thuis gewend dat ze vaak niks krijgen en zowel thuis als hier geldt: fruit mag altijd, (tenzij we bijna gaan eten, dan mogen ze daarmee even wachten tot na het eten).

Maar goed, wij doen qua electra dus vooral zuinig vanwege milieu... Ik vind het erg belangrijk dat we niet teveel verbruiken, want we moeten maar zien hoelang we het redden met de brandstoffen die we hebben.
    Het liefst zouden we dus ook een lectrische auto hebben, (maarja, onbetaalbaar nog en wil je die opladen, moet je krachtstroom laten aanleggen... dure business). Verder zouden we ons huis graag verwarmen met aardwarmte, maar ook zo'n installatie kost wat. Alhoewel je daarna wel weinig stookkosten hebt: ongeveer 17 euro per maand aan electra om de installatie te laten draaien, de rest is dan kosteloos en heb je als voordeel dat je zomers je huis kunt koelen via dat systeem).

Maar het zal er eerst wel op neerkomen dat wanneer we straks als er een tweede bijkomt en we een dakkapel gaan plaatsen, we zonnepanelen er direct op laten gooien... scheelt ook al, :)
    We plannen wat dat betreft lange-termijn en dat scheelt wel! Wij betalen namelijk, voor een huis van 400 kuub, maar 113 euro gas/electra! Plaatsen van een nieuwe ketel levert je gewoon direct op. En ik redeneer altijd: beter per maand aan vaste lasten iets duurder, dan dat je aan variabele kosten ineens hoge lasten kunt hebben.
    Zo hebben we eigen risico van de zorgverzekerig ook afgekocht voor 12,50 euro per maand, want ergens in dat jaar is er toch altijd wel iets waarmee je die 150 moet gaan dokken. Kan je het maar beter verspreid over de maanden betalen...

En wij halen ook geen merkzooi in huis. Wereldmaaltjd? Van C1000... Wasmiddel? C1000 wordt altijd door consumentengids erg goed getest. Enz.
    Sommige dingen van Aldi of Lidl vind ik ook niet lekker, (de kaas smaakt naar plastic, melk is niet lekker daar), maar een heleboel andere dingen zijn prima! En het kan nogal schelen per supermarkt. Was laatst even te lui om naar de C1000 te fietsen voor een xtra pak melk, bij de AH gehaald, maar daar kost zo'n 2-literkan 1.39! Jeetje! Weet even niet wat het bij C1000 kost, maar in ieder geval aardig goedkoper... 1.24 ofzo? Nou, scheelt per week minstens 2 keer 15 cent, is per maand 1,20, is per jaar (als ik mar even 52 weken neem) bijna 16 euro. Klinkt weinig, maar als je dat bij een groot deel van je boodschappen hebt, zulke verschilletjes, kan het je op jaarbasis net even een paar honderd schelen. En wat je voor 200 of 300 euro allemaal wel niet kunt doen, :)

Dusseh, vooral creatief wezen en stilstaan bij wat echt nodig is en niet... Kijk alleen maar eens naar wat je weggooit aan eten, als je het zo gemakkelijk koopt....

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik wilde ook nog wel even reageren
    ik vind dat wij het nu makkelijk redden dus dat moet straks ook te doen zijn

ik verdien 850 euro per maand netto
    mijn man verschillend door overuren de ene keer 1400 en de andere keer 1800 ofzo

onze hypotheek is 700
    levensverzekering 120
    zz 220
    telefoons 50
    gas water licht 50
    mijn paard 250
    boodschappen weet ik eigenlijk niet (heb 2 honden 1 papagaai)
    mijn man heeft een dure hobby van ongeveer 250 in de maand
    en wij zetten nog iedere maand 350 euro naar onze spaarrekening
    (voor de evt kosten als bv mijn paard ziek word enzz)

en ik moet zeggen dat wij ook nog redelijk wat leuke dingetje kunnen doen hoor
    een keer lekker uiteten of iets anders

dus ik denk ook idd dat wij het wel gaan redden hoor
    en ik denk idd ook dat je gaat leven naar wat je hebt

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij zitten gezamelijk op 4200 euro netto in de maand geloof ik, ik verdien 1700 netto en mn vriend 2500 netto (4700 bruto) Hier gaat nog wel de hypotheek van 800 vanaf en 800 aan vaste lasten (benzine, verz etc). Er gaat dus 1600 vanaf en we houden dus 2600 per maand over maar waar het blijft wete ik niet.

Even ge-edit, bedragen klopten niet.

20. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo meiden, zit met interesse jullie topic te lezen.

wij hebben samen 2500 euro netto per maand en onze vastelasten ( dus echt alle rekeningen en boodschappen) zijn 1600,- per maand, we houden dan 900 eoro over waarvan we allebei 250,- eigen geld hebben om op te maken aan kleding, o.i.d cadeautjes ,troepjes... we sparen iedere maand 400 euro. ik denk dat het op deze manier toch wel haalbaar is met een kleintje, mijn man werkt 20 uur p week en ik 32 uur, hij gaat huisvaderen en ik moet vanwege mijn functie 32 uur blijven werken, qua salaris blijft het dus hetzelfde, ik ga ieder jaar nog zeker 70,- omhoog voor de komende 7 jaar.
    dat moet lukken toch?

wat denken jullie ervan?

groetjes Jose

Deel Deze Pagina