Hallo Vraagje Wanneer hebben jullie het doorgeven aan je werkgever voor hoe veel uur je terug komt en welke dagen,voor of na je bevalling : ik weet het nog niet precies maar ze zitten wel al te vissen pfff Gr Mirjam
Gelijk met het aanvragen van m'n zwangerschapsverlof, ik geloof tussen de 16 en 20 weken zwangerschap ergens.
Zo snel mogelijk. En hoezo voor welke dagen? Dat bepaal jij toch niet? Lijkt me logisch dat je ruim voor je verlof aangeeft wat jouw wensen zijn. Wat je werkgever dan kan doen is een tweede.
Het liefst zo snel mogelijk maar in principe overleg je dit met je leidinggevende. Definitief hoef je het pas door te geven na je bevalling. Hou er rekening mee dat de wereld verandert nadat je kindje er is, misschien wil je wel veel minder werken dan je eerst bedacht had. Hoeveel uren kan je aangeven, hoeveel dagen ook al is het samen met de werkgever af te spreken. Wanneer.. hangt erg af van je werkgever.
Ik heb dit met 25 weken of zo doorgegeven. Ik had toen een hele fijne leidinggevende, ik heb mijn dagen toen volgens mij wel 10 keer veranderd, en hij deed er totaal niet moeilijk over. Maar als je kindje naar het kdv gaat, zou ik het zo snel mogelijk met je werk regelen, want je zult toch op moeten geven op welke dagen je kindje komt. En geloof me, die wachtlijsten daar word je niet vrolijk van.
Ik heb gisteren aan mijn baas verteld dat ik zwanger ben. Hij was helemaal blij voor ons. Aangezien ik al had aangegeven dat we met kinderen bezig waren is hij al een beetje op zoek gegaan naar een extra werknemer. Aangezien je bij mijn werk een vrij lange inwerk periode nodig heb was dat wel handig. Zodra hij iemand heeft gevonden moet ik hem wel doorgeven hoeveel uur ik wil gaan werken en ik mag zelf mijn dagen doorgeven. Dan gaat hij het rooster van de nieuwe collega daarop aanpassen. Super toch!
klopt had vanmorgen de kdv aan de telefoon en krijg pas rond mijn uitgerekende datum te horen of de dagen vast worden. het kan zijn dat ze op meerdere verblijven word geplaatst maar maak me er nog maar niet erg druk om we zien wel.
Ik wist het voor mezelf al hoeveel dagen ik wilde gaan werken na mijn verlof. Heb het toen ook meteen tegen mijn manager gezegd toen ik over mijn zwangerschap vertelde. Hij had er helemaal geen problemen mee. En op welke dagen mag ik ook zelf indelen. Probeer wel vaste dagen aan te houden ivm oppas.