Jullie ook met 5 mnd nog elke 3-4u voeden 's nachts? Zo moe!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Babel44, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Pfff ben het zo moe, ik hoop elke nacht dat ze me verrast en weer wat langer tussen de voedingen gaat laten, het kruipt weer heeeel langzaam naar de 4-4,5u, maar vannacht bijv. weer elke 2u door een verstopt neusje... Volgens mij is het wel nog altijd honger, ik denk soms dat ik de enige ben met een kindje die zonder medische problemen zo kort slaapt :( En de combi met werken breekt me op, en ook dat ik maar niet wat meer energie krijg en wat meer "gedaan krijg" naast werken.

Rond 3,5 mnd sliep ze een aantal nachten van 20-8 met een voeding ertussen, daarvoor was het langzaam maar gestaag gestegen. Nu is het veel wisselender en lijkt er soms niet eens een stijgende lijn in te zitten.

Ik overweeg bijna om 's avonds iets "zwaarders" te gaan geven voor een slaapblokkje van 6u ofzo, maar wil dit eigenlijk niet, of nog niet, en dan nog weet je niet of het werkt natuurlijk.

Ons meisje is erg lang en tegelijk wat lichter tov het gemiddelde maar groeide nog steeds wel goed volgens haar lijntje (boog laatste keer wel ietsje af maar heeft niemand wat van gezegd).

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De oudste twee hadden op die leeftijd tussen 23.00/24.00 en 05.00/06.00 altijd 1 a 2 nachtvoedingen. Malou kwam vaak 1 keer, Ruben kwam vaak 2 keer. Maar soms was het ook ongekeerd of beide maar 1 keer of beide 2 keer.

De jongste had met die leeftijd nog heel stipt elke 3 uur een voeding dus dat was om 24.00, 03.00, 06.00 en die had dus maar 1 nachtvoeding. De voeding van 21.00 is bij haar overigens eigenlijk altijd kunstvoeding of gekolfde bv geweest.

Weet alleen niet precies wat je vraag nou eigenlijk is :) maar vooruit het is nog vroeg :p!

Liefs Hanneke.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Och meid niet om je te ontmoedingen maar bij ons gaat het pas beter sinds Irem 9 maanden is...daarvoor was het elke nacht 3 a 4 uur slapen en dan weer drinken. Pas toen ik overdag meer tijd tussen de voedingen ging laten deed Irem dat 's nachts ook. Toen heb ik nog 1 nachtvoeding afgebouwd en nu zitten we op 1 late voeding rond 22.30 en 1 vroege voeding rond 6.00 uur waarna ze wel weer gaat slapen. Dus er is hoop! Maar je bent absoluut niet de enige! En met Irem is buiten reflux die onder controle is gelukkig medisch ook niets aan de hand!

4. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Hier is het wisselend.
    Heeeel soms slaapt ze door vanaf de laatste voeding vanaf half 8 tot 5 uur half 6 om daarna weer even verder te slapen na een voeding. Maar er zijn ook nachten dat ze elke 3 uur komt. Meestal nog wel 1 of 2 nachtvoedingen.Ik ben nog aan het twijfelen of het echt honger is hier. Ze drinkt wel, maar valt ook snel weer in slaap. We hebben een paar weken geprobeerd dat mijn vriend haar een speentje geeft en een muziekje als ze wakker wordt 's nachts. Dit heeft 2 weken geholpen, maar de nachtvoedingen zijn er toch weer ingeslopen door een borstvoedingsdip. Ik moet wel toegeven dat ik haar niet graag laat huilen, dus al snel wat te drinken geef als het speentje niet helpt. Ze slaapt dan ook weer eventjes lekker.Nu de dip weer over is, gaan we misschien toch weer het speentje en muziekje proberen.
    Ik heb van horen zeggen dat kinderen na 5 maanden niet meer wakker worden van de honger, maar daar ben ik nog niet van overtuigd.
    Hopelijk komt er snel meer tijd tussen de voedingen voor jou!

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    geef je bv of kv? kan namelijk bij bv zo zijn dat je (ivm weinig slaap en druk leven) te weinig "volle" melk hebt. dan zou je misschien half half kunnen gaan geven. anders inderdaad misschien speen geven ipv voeding. succes in ieder geval!

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Waar heb je dit gehoord?

TS, hier ook nog altijd nachtvoedingen zenne... Af en toe eens een verrassing en dan laat hij er meer dan 5u tussen maar die keren zijn op 2 handen te tellen sinds hij 3 maanden was...
    De allerbeste tip die ik je kan geven: maak of koop een co-sleeper en accepteer het! :)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.132
    113
    Sorry, het is vast goedbedoeld, maar dit is gewoon niet waar.

@ts: tja, hier een kindje van 18 maanden die nog elke 3-4 uur 's nachts komt voor een bv. Denk dat het hier in de genen zit, ik sliep zelf pas door toen ik 5 was (op kv), mijn oudste pas toen hij 2 was (kv).

8. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Wat bij mij helpt is de voeding die ik 's-morgens gekolfd heb (150cc)
    's-avonds geven en daarna wil ze dan vaak ook nog even aan de borst en dan slaapt ze door tot de volgende ochtend.

9. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Hier ook hetzelfde verhaal. Ben ook toen hij zes maanden was de laatste voeding rijstebloem gaan geven. (20.00 uur) Eerst nog met gekolfde melk maar na een week met kv. Dit hielp wel iets. Hij kwam op een gegeven moment om de 2 uur. Toen was het slapen van 20.00 tot 03.00 even drinken en half zes weer wakker.

Wie gaat er trouwens uit als hij 's nachts huilt want hier is het zo dat als ik naast zijn bed sta en speen geef hij het op een brullen zet. Dus dan wil hij echt eten maar gaat mijn man dan is het speen er in even mopperen en verder slapen.
    Mogen jullie raden wie er nu altijd naast zijn bedje staat om drie uur:D:D
    Misschien werkt dat bij jullie ook wel.
    succes

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dank allemaal!

Ja idd, meer tijd overdag tussen de voedingen heeft al eerder onbedoeld geleid tot langer slapen 's nachts, was ik vergeten. Omdat ze dan wennen aan meer in 1x drinken, en ook je productie zich daarop aanpast. Maar dat is nu nog geen optie, zit nog half in de 4 mnd dip volgens mij, en daardoor is ze ook gewend aan vaker kleine beetjes drinken nu natuurlijk! Ga het wel onthouden en proberen iets mee te doen.

Speen wil ze niet. En ik wil haar eigenlijk ook niet zo laten huilen oid 's nachts, maar lekker voeden omdat ik dan denk dat ze toch trek heeft.

En 's avonds wat bv uit flesje bijgeven moet ik al af en toe doen, het loopt gewoon niet over bij mij, helaas. Moet me ook suif kolven om genoeg te hebben voor mijn drie werkdagen en probeer overdag tenminste 2x na te kolven om mijn productie en de voorraad op orde te houden.

Maar ze is ook geen hongerige baby, die maar door blijft drinken zodat ik daardoor meer productie zou krijgen.

Afijn, gewoon maar proberen rust te pakken in het weekend als vriendlief ook thuis is en een paar uur voor haar kan zorgen.

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    hier ook nog met 8 maanden hetzelfde: 3 tot 4 uur laat hij tussen de voedingen...wij hebben hem om die reden (en omdat hij een spugertje is en in het begin was dit nogal lastig) in z'n bedje op onze kamer. niet ideaal maar ik zie mezelf niet steeds m'n bed uitgaan voor een voeding en dan weer terug want dan slaap[ ik helemaal niet meer...nu is het: wakker, voeden, terug en slapen zonder dat ik m'n bed uitga!

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja klopt, doen we ook hoor. De wieg staat gewoon nog bij ons voor 's nachts, en nu die bijna te klein is, is een cosleeper (maken) idd ook een goed idee. Hoewel ik me afvraag of ze wel slaapt dan, ze wordt nl altijd nogal wild (enthousiast :D) bij ons in bed...

13. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Trouwens, respect, met acht of negen maanden nog zo! Pff, nog maar even niet bedenken dat dat hier ook zo kan gaan.

14. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone slaapt al een maand van 7 tot 6 met heel af en toe een nachtvoeding. Vannacht was het bijvoorbeeld 3 uur (gek kind) maar dan slaapt ze wel verder tot 8 uur daarna.

Daarvoor sliep ze ook wel van 7 tot 6 maar met een late voeding waar we haar altijd wakker voor moesten maken. Die hebben we dus inmiddels laten vallen.

Ze slaapt trouwens altijd op haar eigen kamer, zou dat uitmaken?

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

In ons geval niet, Irem slaapt ook altijd op haar eigen kamer en in haar eigen bed sinds ze 2 maanden oud is. Maar dat weerhoudt haar niet van die nachtvoedingen ;)

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook op haar eigen kamertje. Hier was het half 11, 3 uur en 6 uur en vervolgens om 7.20u wakker.
    's Avonds kan ik haar nog wel eens weer in bed leggen zonder voeding, maar ze had nu niet zoveel gegeten en al 3 dagen bij opa en oma geweest omdat onze oppas ziek is. Dus allemaal wat anders.

17. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    een cosleeper werkt bij ons prima! het is een verlengde van ons bed en zo hoef ik dus niet het bed uit :D

18. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou vind het knap van je hoor!
    moet zeggen dat ik net 1,5 maand elke 30 min eruit moest voor zn speen! en ineens werd ie vorige week ziek en sinds vrijdag is het ineens over!! hij gaat om 21.00 naar bed en komt om 00.00 en 5.00 voor zn speen en drinkt dan om 7.00 en slaapt verder tot 9.00
    wat ik ermee wil zeggen is.. het gaat ooit over ;) en dat zei ik steeds maar tegen mezelf. ik dacht soms dat ik gek werd. en iederen maar zeggen; ja hoort erbij he. ja dat snap ik ;) maar ben niet minder moe als mensen dat even vertellen. leek wel een zombie 1,5 maand lang maar heb nu eindelijk een beetje bij geslapen de afgelopen dagen :D

19. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    had ik nou maar niks gezegt :p vannacht ws het weer feest hoor, heb elk uur weer voorbij zien komen :)

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb vannacht "gewoon" gevoed. 30 minuten.

Deel Deze Pagina