Ik weet sinds vandaag dat ik zwanger ben. Wat zijn nu de stappen die ik moet gaan nemen? Wanneer moet ik de huisarts inlichten?
Hoi! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb bij de eerste zwangerschap de huisarts pas ingelicht toen ik een afspraak moest maken voor het een of ander. Heb hem niet speciaal laten weten dat ik zwanger was. Ik weet eigenlijk niet of je verloskundige dit doorgeeft aan je huisarts? Groetjes MamaMaddy
Oh ik dacht dat je eerst je huisarts moest inlichten. Na hoeveel weken heb je ongeveer je eerste afspraak in het ziekenhuis dan?
Hoi Ikkie, Aller eerst gefeliciteerd! Je hoeft niet persé naar het ziekenhuis, als er een verloskundigepraktijk in de buurt zit is het verstandig om daar contact mee op te nemen. Waarschijnlijk zul je de eerste afspraak rond een week of 8 hebben. Je huisarts kun je wel telefonisch laten weten wanneer je dan je afspraak hebt, en om te laten weten dat je zwanger bent. Veel succes!
hoi gefeliciteerd ik heb de huisarts bij de eerste zwangerschap meteen ingelicht nu heb ik er een paar weekjes meegewacht,maar zou het toch wel optijd doen want als er iets is is dat altijd makkelijk groetjes diana
Gefeliciteerd, ik heb eerst de huisarts gebeld omdat ik medicijnen gebruikte waarmee ik moets stoppen als ik wist dat ik zwanger was. Daarna gelijk de vk gebeld. Toen ik daar m'n eerst afspraak had vroegen ze mij een formulier te tekenen waarmee ik hun toestemming gaf m'n huisarts in te lichten. Moest het alleen nog wel doorgeven aan de appotheek...
Ik heb meteen een afspraak bij de HA gemaakt, die heeft me geadviseerd naar welke verloskundige praktijk ik volgens hem het beste kon gaan en dat vond ik erg prettig. Van daaruit bellen met de verloskundige om een eerste afspraak te maken en dan gaat alles als het goed gaat bij hen verder Gefeliciteerd hoor!