Zwanger en nu?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Veraatje, Feb 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Gisteren hebben we net ontdekt dat 'we' zwanger zijn. Maar wanneer bel je nu de huisarts? Of bel je direct een verloskundige?

2. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb de HA en VK gebeld

3. polman

polman Actief lid

Jan 14, 2007
    138
    0
    0
    Zover ik het begrepen heb kun je de HA overslaan en direct de VK bellen...

Gefeliciteerd in ieder geval ;)

4. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    De ha is opzich niet echt nodig nee ik heb gebeld omdat ik 2 dagen later een afspraak had voor een zwangerschaps test.

Als je medicijnen gebruikt kun je wel beter de hA bellen

5. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    En klopt het dat je in de 11 e week van je zwangerschap een eerste afspraak moet maken met de VK?

6. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als eerste gefeliciteerd. Je hoeft inderdaad niet eerst je HA te bellen. Hij moet tzt wel ingeseint worden maar dat kan ook veel verder in je zwangerschap. Wanneer de eerste afspraak is verschilt per verloskundige. Sommige houden 8 weken aan andere (als ze bijv. zelf een echo maken) 10 of 11 weken. Maar je hoort gelijk wat bij hen normaal is als je belt voor een afspraak.

7. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    gewoon bellen met de vk..die gaat je aantal vragen stellen, en beslist daaruit wanneer ze de 1e afspraak met je gata maken...
    succes!

8. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

Jun 6, 2006
    220
    0
    0
    Ik ben wel eerst naar de huisarts gegaan en die heeft me het nummer van de vk gegeven en allerlei andere handige informatie! Maar het hoeft niet je kan gelijk de vk bellen.

9. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Gefeliciteerd.

Ik heb ook gelijk de VK gebeld. Die stelde wat vragen en bepaalde aan de hand daarvan inderdaad de eerste afspraak.

10. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik heb gewoon de vk gebeld... je kan ook naar de ha bellen en die geven meestal een paar nummers van vk's in de buurt, maar ik heb die van mij uit de gouden gids ;)

ennuuh gefeliciteerd nog geniet ervan!

11. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Leuk meis, gefeliciteerd, lekker onwezelijk gevoel of niet?

Wel even je HA bellen, hij/zij zal het noteren in je medisch dossier, dus wel belangrijk dat hij/zij op de hoogte is. Verder kun je gewoon een verloskundige in de buurt bellen, HA kan je wel telefoonnummers verstrekken en zij (= VK) zullen een afspraak met je maken voor een intake en een aantal weken later een echo, beetje afhangend van hoe ver je bent.

Geniet er lekker van!

xx

12. daffie

daffie Lid

Jan 8, 2007
    50
    0
    0
    Dordrecht
    Gefeliciteerd,

Ik heb eerst de huisarts gebeld daar mocht ik toen langskomen en toen heb ik een verwijs brief gehad voor het ziekenhuis om een termijn echo te laten maken.
    Ook heb ik een telefoonnumer gehad van de verloskundige maar de dokter vertelde mij dat ik daar pas rond een week of 8 a 9 naartoe zou mogen.
    Ik heb diezelfde dag een afspraak gemaakt in het ziekenhuis en kon de week daarop terecht ook heb ik gelijk de verloskundige gebeld en daar mocht ik met 9 weken voor de eerste keer heen.
    Omdat ik een termijn echo in het ziekenhuis kreeg heb ik met 5 weken en 3 dagen het hartje al zien kloppen. :D
    Dus als ik jou was zou ik eerst de huisarts bellen wie weet krijg je ook een hele vroege termijn echo.

Groetjes van Daffie

13. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Ik ben ook bij de ha geweest, en daarna de vk gebeld

14. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Bij mij geeft de VK al het noodzakelijke door aan de HA ( nadat ik daarvoor heb getekend uiteraard)

15. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    ik heb de HA gebeld, en hij wou graag altijd even het gezicht zien van diegene die zwanger is........

is ook wel praktisch want dan sta je bij hun in het bestand ook gelijk als zwanger.....kan altijd handig zijn

16. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties en felicitaties :D
    Ik heb vanmiddag de huisarts gebeld en die heeft genoteerd dat ik zwanger ben en gezegd dat ik niet langs hoef te komen en dat ik rond mijn 11e week een afspraak moest maken met de verloskundige.

Ik voel me nog steeds heel raar, het is ook zo raar: en dan ben je ineens zwanger! Ook al voel ik me zeer blij, ik ben ook wel een beetje bang. Het is ook nog maar 4 weken...

We hebben het vanavond aan beide ouders verteld. Zij worden allen voor het eerst opa en oma en ze waren allemaal erg blij! :D

17. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    dat is ook heel raar, je kunt het haast niet geloven!

nog even meid, dan kun je het ook zien en voelen.
    Geniet ervan!

18. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Klinkt misschien stom, maar bel alvast de VK waar je naartoe wil voor een afspraak. Dan zijn ook de mooie tijden nog open..... Ik weet natuurlijk niet hoe jij en/of je partner met het werk zit maar ik vond het wel prettig plannen. En het is ook wel leuk als je langs de kalender loopt in zo'n vroeg stadium van je zwangerschap "oooh dan moet ik naar de vk!" (Of was ik de enige muts met dat 'gespannen' gevoel?)

19. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Dat is inderdaad wel een goeie. Ik had sowieso al besloten om niet tot 11 weken te wachten.

Nee, hoor! :D

20. jendo

jendo Actief lid

Feb 16, 2007
    151
    0
    0
    lerares
    Ik heb op valentijnsdag een test gedaan en die was positief. Omdat er in de beschriving stond neem contact op met je huisarts heb ik dat ook gedaan. Volgende week heb ik een afspraak met de huisarts omdat ze de mensen die zwanger zijn graag eerst even willen zien. En dan krijg ik allerlei informatie. Ik ben erg benieuwd!
    groetjes jen

Share This Page