Hallo allemaal, ff een persoonlijk vraagje.......welk liedje staat jullie nader bij of vinden jullie een mooi, toepasselijk en ontroerend liedje voor tijdens de begravenis/crematie plechtigheid?
Precious child van Karen Taylor-Good I cried for you van Katie Melua Precious one van Celine Dion Uhm kan zo even snel niet meer bedenken... De andere vlindermama's weten er vast ook nog wel een paar.
Star in heaven van Anouk is ook mooi Hij leeft in jou, hij leeft in mij van de Lion King vond ik heel mooi, waren allebei op de begravenis van mijn lieve vriendinnetje Ik bedenk er straks vast nog wel een paar, maar ik ben bang dat je er niks meer aan hebt nu.
wij hadden; nick en simon, pak maar mn hand, Verloren verleden (in het nederlands) van de musical Tarzan. en Here in my heart van Rene Froger
Wij hadden heartbeat van Jose Conzales. One van Anouk, kite van u2 en Here comes the sun van de beatles... omdat hopelijk de zon weer snel zou gaan schijnen...
ik kon niet kiezen maar ons liedje (van Bas* en mij) is God only knows van de Beach Boys I may not always love you But long as there are stars above you You never need to doubt it Ill make you so sure about it God only knows what Id be without you If you should ever leave me Though life would still go on believe me The world could show nothing to me So what good would living do me God only knows what Id be without you If you should ever leave me Well life would still go on believe me The world could show nothing to me So what good would living do me God only knows what Id be without you
wij hadden: fly - celine dion de wereld draait door - gorden & Lloyd Der weg - herbert grönemayer (originele versie in het duits, gecoverd door guus meeuwis) Troebel water - Gordon & Re-play One word - anouk hadden wij niet maar luister ik veel ook I still cry - Ilse deLange vind ook heel mooi... Ik hoop dat jullie er uit komen en ik wens jullie heel veel liefde en kracht toe in deze moeilijke tijd...
ik had best wel zelf een lied willen uitzoeken maar dat mocht helaas niet. ze hebben wel mooie muziekgedraaid, ook o.a. fly van celine dion
Het was moeilijk kiezen, zeker omdat ik donderdag alles ging regelen voor vrijdag maar het is me aardig gelukt: "kon ik maar even bij je zijn" van Gordon kwam als eerste "tears in heaven" van Eric Clapton "I believe I can fly" van R. Kelly "Fly" van Celine Dion en "Butterfly" van Mariah Carey er zaten dus ook liedjes tussen die een paar van jullie ook hadden, de rest van jullie vond ik ook allemaal heel mooi. Het is echt moeilijk liedjes voor een kinderbegrafenis te vinden op internet enzo, vooral als je in een korte tijd iets moet beslissen en wel een toepasselijke tekst in het liedje wil hebben.
Wij hadden 2 liedjes van Woezel en Pip (van Guusje Nederhorst): Lichtje in de Nacht en Liefdesgedichtje. Voor de teksten zie: http://www.woezelenpip.nl/ vervolgens kies je voor "Muziek" en dan "Boekje 1". Heel lief voor een kindje, vonden wij zelf.
Wij hebben gekozen voor de nummers: Dreamer van Dinand Woesthoff Kleine held van Jeroen van der Boom I still cry van Ilse de Lange Het is gewoon erg moeilijk om in een korte periode iets te vinden, ik kwam pas donderdag thuis uit het ziekenhuis en zaterdag was de crematie. Maar de muziekkeuze die wie hebben gemaakt voelde goed aan tijdens de dienst, deze dag heeft op iedereen een grote indruk gemaakt en het afscheid voelde goed aan op deze manier in hoeverre je van goed kan spreken, wat is het leven soms vreselijk hard en wreed......
Spirit, voor jou nog maar heel kort geleden... Het is ook vreselijk wreed en oneerlijk! Ik wil je veel licht en liefde wensen, voor nu en voor de toekomst met je engeltje dicht bij je. Dikke knuffel voor jou!
Ik heb geen vlinderkindje, maar dit nummer is gedraaid op de crematie van mijn moeder en ik put er veel kracht uit, is ook heel erg mooi nummer Verstild In Steen tekst en muziek: Stef Bos Het hart was koud Het woord wat stil De wind stak op De regen viel De lucht was grijs Het vuur verdween Ik zag jou naam Verstild in steen De hemel leek Zo ver van mij De koude grond Was zo dicht bij Ik was nog nooit Zo klein geweest Ik zag jouw naam Verstild in steen Opeens een stem Van binnenuit Een zachte schreeuw Een stil geluid Mijn hart stond op De angst verdween Ik zag jouw naam staan Verstild in steen Ik liet jou los Ik liet jou gaan Ik zag dat alles wat geweest is Blijft bestaan Ik zag een weg Ik vond de rust Ik zag de ruimte Zag de wolken In de lucht Mijn hart stond op De angst verdween Zag jou in alles Om me heen
Ik heb ook geen vlinder kindje maar tijdens de begrafenis van een goede vriendin draaiden ze dit liedje van Take That. Ik heb er veel steun aan gehad en nog steeds. Het verwoord precies hoe ik me voel. Denk dat het ook heel geschikt is voor een kindje. Take That ~ Butterfly Once in my life I couldn't deny I thought I found my everything a friend The hours we'd spend Just doing nothing at all Your need To lead Is yours Alone Break free, let go Butterfly Fly, fly away, from here Go and try Try, through the laughter And the tears You'll always be a part of me And in my heart you'll always be Butterfly Fly, fly away Fly away Deep in your eyes It's there that I find All that I really ever need Whatever I do You know that it's you in every face I see yeah Your last Goodbye Was yours Alone Break free, let go Butterfly Fly, fly away, from here Go and try Try, through the laughter And the tears You'll always be a part of me And in my heart you'll always be Butterfly Fly, fly away To the place You belong Hope you hear and see this song Hope that you can find the freedom in your life In your life Ah sweet butterfly Just fly away Hmmmm Just fly away Go and try Try, through the laughter And the tears You'll always be a part of me And in my heart you'll always be Butterfly Fly, fly away Fly away Ooooh, Fly away Ooh yeah For once in my life I couldn't deny I thought that I'd found my everything a friend The hours we'd spend Just doing nothing at all For once in my life I couldn't deny I thought that I'd found my everything For once in my life I couldn't deny I thought that I'd found my everything Hopelijk hebben jullie er iets aan. Als je het liedje wilt horen: er staan meerdere versies op youtube