Jullie orginele pastarecepten

Discussion in 'De lounge' started by Lumiere, Jan 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meca

Meca Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    1,642
    276
    83
    Luizen plukker
    Hier weg van hete kip pasta.
    Knoflook en rode pepers fijnmalen met flink wat olie.
    Kip bakken als het klaar is de knoflook peperpasta toevoegen.
    Pasta in heel zout water koken. NIET afgieten maar met pastalepel eruit halen en bij de kip gooien en mengen. Italiaanse kruiden erdoor en parmazaanse kaas erover en je kan eten. Echt in 15 minuten klaar!

2. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

Feb 16, 2014
    1,217
    116
    63
    Spaghetti met room, ui, knoflook, erwtjes, gerookte zalm evt cherrytomaatjes,peper/zout evt beetje (parmezaanse) kaas is mijn favoriet!

3. MamaMoes

MamaMoes Niet meer actief

Ravioli met spinazie, champignons, ui, boursin en pijnboompitten. Eventueel kunnen er ook uitgebakken spekjes door.

Tortellini met kipfilet, champignons, ui en champignonsaus van Grand Italia.

Tagliatelli met spinazie, zalm, ui en boursin.

Macaroni met smac, tomatenpuree en roerbakgroenten.

4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ik en mijn dochter zijn helemaal gek op onze gorgonzola pasta.

Penne
    Gorgonzola
    Groene pesto
    Creme fraise

Heel simpel de creme fraise verwarmen, gorgonzola in blokjes snijden en er door heen roeren (smelt) en dan als laatste een theelepel groene pesto er door heen.
    Penne er door heen roeren en smullen maar, hier noemt DL het mama pasta, en als ze mag kiezen is het altijd wat ze wil eten.

Mijn vriend is dan weer gek op:
    Penne
    Creme fraise
    Spekjes
    Kip
    Champignons
    Lente uitjes
    Alles bakken, creme fraise als laatst er doorheen, penne er door heen roeren en hij smult (DL en ik vinden deze minder lekker, dus maak meestal twee soorten)

En degene die we allemaal lekker vinden:
    Penne
    Gerookte zalm
    Garnalen
    Klein potje geconcentreerde tomaten puree
    Creme fraise
    Zalm en garnalen bakken of wokken, dan de creme fraise erbij, en als laatste de tomaten puree.

Bij de gorgonzola is een handvol veldsla trouwens zalig.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Makkelijk recept:

Pasta koken

Uitje fruiten, knoflook erbij, flesje tomatensaus (van grand italia bv). Paar theelepels groene pesto, dan blikje of twee tonijn erdoor en kruiden met Italiaanse kruiden, peper en zout. Als laatste crème fraiche erdoorheen. Als dit opgewarmd is, Dit mengen met de pasta en lekkere salade erbij.

Dit is echt binnen 15 minuten klaar dus begin altijd met pasta opzetten en dan de saus maken.

6. Onje

Onje Niet meer actief

Wij eten geregeld; Penne met spruitjes spekjes uitjes champignons danish blue.

7. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Tagliatelle met saus van ui, knoflook doperwtjes en room, saus (half) pureren en snippers gerookte zalm toevoegen.

AH verse pasta gevuld met noten, met saus van ui, knoflook, gegrilde pompoen en room. Saus pureren, kruiden met tijm en peper. Afmaken met stukjes walnoot en snippers pecorino. Je kan ook wat gehakt in de saus doen als je wilt.

Tortellini koken en in een bak met yoghurt, knoflook en peterselie gooien. Heerlijke lauwwarme hap.

Lasagna met ananas en banaan en eventueel cashewnoten in plaats van gehakt.

Ik maak ook regelmatig moussaka met volkoren macaroni in plaats van de aardappel, want we geven echt niks om aardappel en dit is nog makkelijker ook.

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Bedankt, dat is een hoop inspiratie!

Ik ga deze week nog iets van jullie ideeen uitproberen!:D

9. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Heeeele simpele :

Tagliatelle koken.

Zes tenen knoflook kort in olie bakken 1 of 2 pepertjes erbij pasta er door heen roeren en klaar!

Penne koken

Kip kruiden in pesto bakken in de pan courgette en broccoli erbij knoflook erbij kookroom erbij.

Pasta met gerookte zalm:

Spaghetti koken.

Uitje fruiten in de pan samen met knoflook. afblussen met witte wijn beetje kruiden met zout en peper room erbij bieslook en een beetje dille erbij saus over de pasta doen gerookte zalm snippers erbij en klaar.

10. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Zakje knorr (wat ik nog probeer te vervangen met een vergelijkwaardige samenstelling)

Prei, broccoli (goeie god dat ik zo lekker), kool o.i.d. wortel en soms wat ui liever meer broccoli.

Ik at eerst voordat mayolijn z'n mayo verprutste. Pasta gekookt in groente boullion met mayo. Soms wat augurk en zilvervlies ui erbij.. Nom. al te lang niet gegeten want ik heb er de juiste mayo niet voor.

11. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

Apr 28, 2014
    1,314
    0
    36
    Across the pond
    Van die pastaschelpjes, gehakte spinazie, knoflook (ik gebruikte altijd kruidenboter, maar dat verkopen ze hier niet in Engeland..), creme fraiche, gehakt, wat chilikruiden en dan wat plakjes brie eroverheen. Maakte dit altijd toen ik nog op kamers woonde en dit is de enige pasta die vriendlief zelf ook lust :)

12. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Lurpak verkoopt knoflook boter en kruidenboter in kuipjes. Niet zo lekker als wat wij kennen maar het is te doen als vervanger ;)

13. 2liefjes

2liefjes Actief lid

Jun 7, 2012
    498
    0
    16
    Ik krijg er honger van, jam!

Tagliatelle met kip, prei, ui, knoflook en een half kopje kippenbouillon en boursin. Eventueel nog erwtjes erdoor, ook lekker!

Spaghetti met kip, pesto, courgette, tomaten, ui, zwarte peper en veel knoflook.

14. 2liefjes

2liefjes Actief lid

Jun 7, 2012
    498
    0
    16
    Wat ik ook eens bij iemand heb gegeten was tagliatelle met zalm, roomkaas, bladspinazie en spekjes. Was ook verrassend lekker.

Share This Page