Hier is papa echt geweldig. Hij staat eigenlijk altijd op als Evy 's nachts huilt. Ook toen ze nog niet doorsliep tot een paar maanden geleden, hebben we dat verdeeld. We wisselen de verzorgende taken af. Daar hoeven we eigenlijk geen afspraken over te maken. Papa kan uren spelen, duplo bouwen, in de speeltuin spelen, geduld opbrengen, zandkasteel maken, keuvelen. Ze is dol op hem. Als we haar samen ophalen van het kdv, rent ze naar hem toe en ik sta erbij en kijk ernaar. Je ziet haar denken,...oja,...hoi mama en woooeehooooeee paaaaapppaaaa!!!!!!!!!
Hier doe ik het meeste voor de kindjes ..Maar hij werkt ook veel en daaromheen is ie op dit moment ook nog wel eens druk en daarbij komt dat dat ookmisschien wel een beetje mijn eigen schukd is omdat ik het vaak ook liever zelf doe ..Heb soms het idee dat hij ook niet ziet hoeveel werk het is.....Hij ziet het wel als hij ochends alleen voor de kids moet zorgen, net als vandaag ga ik werken en dan moet hij de drie kids om 8:00 klaar om te gaan hebben omdat de oudste moet voetballen , middelste gaat mij en kleinste moet naar oma , dan moet ik echt alles viir hem klaarzetten en dan haalt ie het waarschijnlijk toch niet ............................................... Maar als hij thuis is heb ik liever dat hij lekker geniet van de kindjes en leuke dingen doet , ze zien hem wat dat betreft al zo weinig .....
Ik werk vanwege ziekte ook niet en mijn man wel. Maar als hij thuis is, mag ik niks meer doen Hij wil onze dochter in bad doen nog even wandelen of fietsen en spelen. Hij neemt daar dan helemaal de tijd voor. Hij vindt het prachtig. Ik doe dan ook altijd de vaat, dan kan hij aandacht besteden aan onze dochter. Maar hij doet het super. Ook toen onze dochter nog baby was, dan wilde hij persee het flesje geven. Nee mijn man is een super super papa
De 1ste is bij ons onderweg, inprencipe, zou het elke moment mogen en kunnen komen, maar nog even niet. Me vriend maakt zich nu al druk om, of hij ons kind wel ziet wanneer hij thuis komt. hij is bang dat hij of zij al op bed ligt. Hij vertrekt smorgens om rond de klok van 7 en komt thuis rond op zijn laatst half 6. Ik heb hem heeeeeeeeeeel vaak moeten geruststellen, dat hij daar niet bang voor hoef te zijn. We kennen iemand waarbij de kinderen erg vroeg in bed liggen en niet echt de kans krijgen om met papa te spelen. dat ziet hij natuurlijk, maar goed. Als onze nichtje bij ons is, samen met haar ouders, dan is hij de hele dag er leuk mee bezig. Hij pakt haar gewoon bij de ouders uit handen, haha de ouders laten het toe hoor, ze vinden het erg leuk dat hij dat doet. En dan zijn ze met z'n 2en de hele dag zoet. Alleen het verschonen, ja dat komt nog bij mij op dat moment of bij de ouders neer, maar dat zal hij toch straks echt moeten doen. Maar dat doet ie wel. Ik ben natuurlijk wel diegene die het meest doet, ik werk niet. Maar hij heeft net zoveel recht op ons kind als ik. Ja in het begin ivm voeden zal ik het meest eerst doen. Maar heb ook gezegd, mocht borstvoeding goed willen, schaffen we een kolf aan, zodat jij ook je kansen krijgt om te voeden, of even op stap te gaan.
Zaterdag doet hij boodschappen met de meiden. En als hij de dagdienst heeft brengd hij de meiden naar bed. Om de week slaap ik op een zaterdag of zondag uit dan gaat hij met de meiden naar beneden. Meer mag hij niet doen van mij hij werkt en ik zorg voor de kinderen.
mijn man is geweldig met ons zoontje. Hij geeft hem vaak eten/drinken en verschoond hem ook uit zichzelf. Wel ben ik altijd degene die aangeeft dat hij in bad moet, dus meestal ben ik ook degene die dit doet. Als mijn man het doet help ik alsnog mee, door kleren en de rest van de spullen klaar te leggen. Het gaat voor ons heel goed zo. Liefs
Hier doet mijn vriend ook erg veel met Finn, vooral nu hij wat ouder wordt zijn papa en Finn de grootste vriendjes..Qua verzorging doe ik iets meer, maar ik werk ook 2 dagen minder, dus heb meer tijd. savonds doet vriendlief meesta de verzorging, douchen, pyama aan, tanden poetsen enz...kunnen ze even lekker samen kletsen...
ik werk 12 uur en mijn man 50, dus ik doe wel meer. maar als hij thuis is doet hij misschien wel meer met Ties dan ik, echt de tijd inhalen die hij doordeweeks mist. zeker nu ik zwanger ben en niet goed meer kan lopen gaan ze vaak samen weg, naar de speeltuin enzo. heel fijn!
Ik werk maar 16 uur en mijn man fulltime, dus op die manier doe ik meer met de kinderen, maar als hij thuis is, is de zorg gewoon 50/50 verdeeld.
vriend doet ook alles en ook uit zichzelf dus heb geen klagen. zelfs toen hij nog 40 uur in de week werkte dan was hij thuis gewoon gelijk papa en doet alles. het enige wat hij niet deed toen liam nog wakker werd snachts was eruit gaan. maar dat is niet omdat hij niet wil maar omdat hij slaapproblemen heeft en als hij slaapt dan ook echt niet wakker wordt van een baby maar ook niet als ik hem wakker probeer te maken. wanneer hij er sochtends vroeg met de kleine uit moet gaat hij voor 22:00 uur naar bed zodat ik hem dan makkelijk wakker kan maken om met de kleine naar beneden te gaan. kan ik me nog lekker een keertje omdraaien. poepluiers (zelfs tot ver op zijn rug) zijn hier geen probleem. flesjes niet eten geven ook niet. en vooral veel spelen is favoriet. heb dus niks te klagen
Mijn man werkt ruim 50 uur in de week maar als hij thuis is is hij papa. Hij gaat heel enthousiast met de kids aan de gang of verschoont een luier of brengt de kleinste naar bed. Als hij heel moe is dan geeft hij dat aan en dan doe ik het maar meestal is hij zo blij om zijn baby weer te zien dat ik moet zeggen dat hij haar nu echt met rust moet laten omdat ze naar bed moet hahaha. Ook is hij helemaal blij dat hij eindelijk flesjes kan geven nu ik geen bv meer geef. Ook met de oudste doet hij veel, ze is niet zijn dochter maar gevoelsmatig wel. Hij is veel met haar in de weer en als ik heel erg moe ben brengt hij haar naar school en gaat iets later naar zijn werk. We hebben geen afspraken over de verzorging, het gaat gewoon vanzelf.
mijn partner doet vrijveel. ik werk zelf onregelmatig, dus hij maakt ook vaak eten voor hun samen. Ook zorgt hij dan voor ons zoontje (in bad, naar bed). Ook doet hij vaak leuek dingen met hem, als ik moet werken. verder verdelen we de taken redelijk in het huishouden. tuurlijk mopper ik wel eens, maar hij ziet het soms gewoon niet, waardoor ik dan toch weer dingen zelf doe, maar over het algemeen mag ik niet klagen.
Mijn man is echt een super papa voor ons meisje. Hij is op mijn werkdagen (ma/woe/vrij) degene die haar 's ochtends zachtjes met een klein kusje wekt, ze zoeken samen haar kleren uit en hij wast en kleed haar. Ze ontbijten gezellig samen en hij brengt haar naar het kdv of 1 van de oma's. Als hij 's avonds thuis komt gaat hij altijd eerst even een kwartiertje/half uur met haar spelen totdat het eten klaar is. Na het eten gaan we met zn 3tjes naar boven om haar te wassen/badderen/douchen, de pyjama aan te trekken en op bed te leggen. In de weekenden is hij er ook helemaal voor haar. (spelen, zwemmen, kinderboerderij, fietsen etc. maar ook qua verzorging) Ik vind het geweldig om vanuit het keukenraam te zien dat hij met haar aan het spelen is in de tuin, vaak gaan ze samen voetballen en lacht ons grietje aan een stuk door en vooral als hij haar héél hoog in de lucht tilt en rondjes draait hebben ze allebei dikke pret. Overigens is hij ook altijd degene die in het ziekenhuis bij haar slaapt, en ik vind het wel grappig dat hij vrijwel altijd de enige vader is tussen alle moeders.
Mijn man doet evenveel als ik terwijl hij 34 uur werkt en ik 18. Dus eigenlijk doet hij meer. Maar niet alleen met onze 3 kinderen, ook met het huishouden maar dan ook écht alles, van de was tot eten koken en opruimen. Gelukkig zijn wij een echt team die aanvoelen hoe we de ander kunnen helpen met de kids. Maar ik denk ook wel dat het zo gaat zoals je zelf accepteert. Ik heb altijd van mij man verwacht dat we evenveel voor de meiden en het huishouden zouden zorgen. Hij werkt wel meer dus ik doe misschien iets meer... Ook als ze nog baby zijn ging ik rustig boodschappen doen of naar het centrum en liet de kleintjes thuis. Straks met onze 4e erbij zal het niet anders gaan en daar ben ik heel blij om.
Wij doen evenveel, natuurlijk ben ik wel meer thuis dan hij ( 1 dag ) dus die ene dag doe ik gewoon wat meer. Wij zijn allebei ouder, en wij zorgen dus allebei voor de kinderen. Mama en papa zijn allebei even belangrijk!!
Mijn man werkt buitenshuis, ik thuis dus ik doe meer. Maar als hij om 17:00 uur thuis komt doet hij meteen alles met ze. Luiers verschonen, flesjes maken, huilende peuter `s nachts troosten. Hij doet alleen 1 ding nooit de kinderen aankleden , nouja als ik de kleren klaar leg of aan hem geef wel, maar hij zal nooit iets zelf uitzoeken . Kan ik niet erg vinden hoor, vind het zelf veel te leuk om hun kleding uit te zoeken !