Ik plof ook graag neer hoor! Soms als ik heel moe/lui ben laat ik zelfs de afwas weleens staan ( Waar ik dan de volgende ochtend weer een hekel aan heb ) maar hier ook afwas, kinderen naar bed, eventueel een was in de machine en.... plof! Maar nu hebben jouw zoontjes ook wel een heftige leeftijd en leeftijdsverschil! Je hebt er net een jaar tussen zitten? Ik moet ook weleens moeite doen wakker te blijven als ik ze naar bed breng, dan lig ik zo lekker tussen ze in....
Ja hoor dat avondritueel kost energie en ook de ontvlambaarheid van ons peutermeisje zo aan het einde van de dag is best vermoeiend.
Euh, nee eigenlijk. Wij werken allebei voltijds, dus als mijn dochter tegen half 8 in haar bed gaat, begin ik pas te koken. Zij eet 's middags warm bij de onthaalmoeder, dus daar hoef ik gelukkig niet naar te kijken. Dan eten, opruimen, alles klaarzetten voor de volgende dag, en dan is het meestal al wel 21u door voor ik de zetel kan gaan inspecteren Ik wou dat het anders was, maar helaas. Hoe doen jullie dat allemaal, zeg?
Ja! Ik zorg dat alles opgeruimd en netjes is voordat ik de kinderen naar bed breng. Daarna stort ik dan ook echt helemaal in haha. Wel jammer, want soms denk ik echt 'wat heb ik nou de hele avond gedaan?' maar ja. Het is ook een beetje psychisch denk ik maar ik heb echt nergens meer zin in.
Nou, ik werk niet ( en hiervoor alleen ochtenden of avonden ) maar kook meestal om half 5, 5 uur. Dan zijn we voor 6en klaar met eten, eventueel in bad en liggen ze 19.00-19.30 in bed. Tegenwoordig wat onrustiger en ben ik 20.30 beneden. Maar met zn 3en veel thuis dus veel rommel, als je beiden fulltime werkt en je kindje is dan overdag niet thuis zal er veel minder rommel liggen. ( Maar ik zou het niet volhouden, om 19.30 nog gaan koken... )
ik ben echt nog regelmatig met van alles bezig als het grut op bed ligt. Even de laatste was opvouwen, toch nog even dweilen. Maar plof ook geregeld op de bank en lekker tv kijken of boek lezen.
Nee, zelden. Mijn dochter gaat om 20.00 uur naar bed. Dan zet ik een wasmachine aan, vouw een wasje weg, ruim de eettafel en het aanrecht af en daarna gaat de laptop aan. Ik ben vorig jaar voor mezelf begonnen, en heb maar 1,5 dag opvang voor mijn dochter. In de avonduren werk ik: bestellingen verzenden, emails bijhouden, btw aangiftes, en vooral veel blogs en artikelen voor mijn website schrijven. Rond 23.00 uur gaat de laptop uit, en dan kijk ik nog even tv. Soms spijbel ik een avond en kijk ik de hele avond tv, ook lekker.
Ja, eigenlijk altijd. Soms nog even een was aanzetten of even snel hier en daar opruimen maar vaak is alles gedaan of kan het wachten tot morgen. De speelhoek ruim ik op nadat ik onze oudste naar bed heb gebracht, vind ik best vervelend maar als ik dat doe als ze nog wakker is dan trekt ze achter m'n rug alles weer tevoorschijn. Dat was zo'n gedoe iedere keer dat ik daar nu dus maar mee wacht tot ze slaapt. Die paar uurtjes (als het meezit) op een dag vind ik heerlijk, even helemaal niks moeten en niet continu met gespitste oren luisteren of er niet eentje wakker wordt. Hier rondhangen, lekker lang in bad of met een tijdschrift op de bank, het maakt me weinig uit wat ik doe maar ik geniet van de stilte. Tv/radio staan hier in de avond vaak uit terwijl we vroeger dat ding bijna 24/7 aan hadden staan! Ik moet wel zeggen dat dit pas sinds kort zo is, dat ik in de avond een paar uurtjes voor mezelf heb. Onze oudste is 's avonds lang een onrustige slaapster geweest, sinds de jongste is geboren slaapt zij rustiger en ook vaak van 19:00 tot 07:00. De jongste heeft een moeilijke start gehad, inmiddels gaat het stukken beter en kan ik sinds een kleine 2 weken zeggen dat ik in de avond weer wat uurtjes kan relaxen. Ik hoop dat het zo blijft gaan, allereerst voor de kinderen natuurlijk maar die avonduurtjes doen waar ik zin in heb (mits thuis dan wel) vind ik erg prettig. Je knapt er gewoon van op! Voor ik kinderen kreeg kon ik me ook echt vervelen 's avonds, soms wist ik gewoon niet wat ik moest doen. Tegenwoordig schrik ik vaak als ik op de klok kijk hoe laat het is als ik naar bed ga. En dan doe ik niks bijzonders
Nee eigenlijk niet. Kids slapen rond 20.00 /20.30. Dan doe ik altijd nog opruimen, van alles in het huishouden, als ik de dag erna moet werken zorg ik dat alles klaar ligt voor de volgende ochtend. Soms nog wat werken. Eigenlijk zou ik ook nog moeten sporten maar dat past nooit in mijn schema Voordat we neerploffen is het meestal half 10/10 uur
Gelukkig zorgt mijn man ervoor dat beneden alles schoon en opgeruimd is, en dat mijn thee of wijn klaar staan. Ik ben dan aan het voorlezen en kinderen instoppen. Daarna zet ik snel de wasmachine aan. Rond half 8 ben ik dan beneden en kan op de bank ploffen. Was opvouwen hoort dan bij de ontspanning, half uurtje vouwen en tv kijken en dan is alles klaar.
Helaas wel... Ik zou dan nog vanalles moeten doen, maar de bank trekt wel heel erg dan.. Net als nu, dochter naar de psz, zoontje slaapt en ik zit een beetje te internetten. Ik had niet moeten gaan zitten Dus hup schop onder mijn spreekwoordelijke achterwerk en was erin mikken voordat zoontje weer een fles moet en ik dochter alweer op moet halen.
Ik ben vaak alleen met eten dus kids naar bed, ben ik 19uur weer beneden. Afwassen, tassen voor de volgende dag klaarmaken, speelgoed opruimen (zoveel mogelijk voor het eten al met de kids) Daarna lees ik de krant, soms nog even haken en dan lezen, wassen/vroeg naar bed. Als ML thuis is helpt ie met de kids en kan ik de afwas in tussentijd mooi doen. iets eerder klaar dus. Dan doen we samen wat dingen op internet en zo, even lezen. Maar niet iets heel actiefs meestal!
Ik doe 3 dagen in de week nog een wasje wegvouwen. Verder probeer ik sinds kort weer om de dag te roeien. 15 minuten, maar zorgt voor fitter gevoel en minder hoofdpijn. Dat alles doe ik wel voor de televisie trouwens.
Herkenbaar! Na het eten ga ik snel alles even opruimen, daarna met zoontje knuffelen en zodra hij op bed ligt plof ik ook gelijk neer op de bank en ga ik nog even internetten op de iPad of netflix kijken. Soms komt het ook wel eens voor dat ik gelijk lekker in bed ga liggen en daar Netflix ga kijken tot ik in slaap val.
Ja, hier komt er dan helaas ook niet veel zinnigs meer uit. Ik heb nog een cursus liggen en inderdaad ook plakboeken aan het maken voor mijn meiden, maar meestal komt daar 's avonds niks meer van terecht.. Ik probeer het zoals nu 's middags te doen als ze tegelijk slapen. Maar helaas slaapt de oudste steeds vaker niet (ze heeft het nog wel echt nodig want dat humeurtje anders rond 17:00 uur... OMG). Komt wel weer als de jongste ook naar de psz gaat en de oudste op school zit..
Ik stort tussen de middag in als de kinderen in bed liggen hahaha. Dan zit ik 2 uurtjes op de bank alles te doen wat ik wil (lezen, tv aan, tosties eten enz) want om dab op te ruimeb is dubbelpp als ze wakker zijn ligt alles weer overal. Zo heb ik wel savonds een uurtje meer energie
Ja zeker herkenbaar. Soms kan ik de energie vinden nog iets kortdurigs te doen. En meestal ruimen we nog even een beetje op. En dan opde bank ermee...!