Ingewikkeld hoor! Ik heb zelf veel gehad aan een diëtist die mee keek met wat ik at. Maar dat zullen jullie vast ook al hebben gedaan. Misschien zoiets? https://chickslovefood.com/recept/pindakaasbrood/
Oeh, @Iertje81 en @owly die is wel een lastige vraag. Ik denk namelijk nooit aan calorieën en helemaal niet als ik ga bakken. Dan hoeft het alleen maar lekker te zijn Maar on topic: ik denk dan vooral aan het gebruik van roomboter en roomkaas ook in de topping en het toevoegen van noten. En bij hartige cupcakes iets van salami of cervelaat erdoor en een lekker vette kaas. Ik heb thuis de 2 kookboeken van Rudolph van Veen met allemaal cupcake recepten (hartig en zoet) en zal daar straks eens kijken (zit nu in de auto op terugreis van vakantie). Je kan dan ook wel wat calorieën in de toppings kwijt (bv guacamole op een maïs cupcake oid). Alleen zijn de zoete versies zeker niet suikerloos...
Helaas niet altijd. Onze dochter komt van suiker geen gram aan, anders had ze echt al flink dik moeten zijn. Ook reageert niet elk kind evengoed op veel geraffineerde suikers
Enige probleem van guacamole en andere recepten met avocado is wel dat het bruin wordt. Dat kun je niet een hele dag in een trommeltje stoppen dacht ik (maar weet dit niet zeker, hier gaat dat spul vaak erg snel op ) Avocado zou ik dus echt door het beslag gooien.
Ja daar heeft hij ook gelopen. Punt is dat hij al.goed eet, we veel variatie toepassen en ook altijd voor vol en vet en rijke producten kiezen.
Je kan de avocado ook door de roomboter pureren dan blijft het best lang goed en kan je het ook vooruit maken. En het is meteen een stevigere topping met ook nog calorieën van de roomboter. Als basis dit recept van Ottolengi (is echt heerlijk): https://www.joorkitchen.nl/recepten/lunch/toast-met-avocadoboter-en-tomatensalsa-ottolenghi/ En anders zo laat mogelijk op de cupcake en in een goed luchtdicht bakje, dan kan dat echt nog wel tot 10 uur. Rond van de middag zou ik ook niet doen.
Er zitten wel wat suikers in hoor, maar gelukkig niet het eerste op de ingrediëntenlijst Er zijn wel heel veel verschillende soorten en smaakjes.
Je zou nog kunnen proberen om citroensap door de avocado te doen. Dat helpt tegen het verkleuren. Boter ook dacht ik. Maar of het dan een hele ochtend de kleur behoud weet ik niet zeker.
Even off topic hoor. Maar ik heb zo vaak ‘Citroenrasp’ hier getypt, dat toen ik net ‘Citroensap’ tikte, m’n telefoon er automatisch ‘rasp’ van maakte ipv ‘sap’. Dus bijna had ik je getagt @citroenrasp