Jullie 'schoonmaakrooster'..

Discussie in 'De lounge' gestart door Trotsemama1986, 13 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    :D

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nou, ik haaaaaat het huishouden. Ik vind het zo verschrikkelijk frustrerend dat het gewoon niet uitmaakt hoe hard je werkt, het wordt toch weer vies. Maarja, het moet he.
    Wij hebben niet echt een schema, alleen de dagelijkse dingen (opruimen, stofzuigen, afwassen enzo)
    Verder doen we alles zoals het uitkomt.

3. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hahaha, zo gaat dat hier ook zo'n beetje, Melloncollie. Minus het kind dan.

Af en toe nodigen we wat mensen uit om op visite te komen, en dat dwingt ons dan om een beetje orde in de chaos te scheppen. Tegenwoordig lukt het ons steeds beter om de boel daarna bij te houden. De keuken is bijvoorbeeld al zeker drie weken netjes. Whoei!

Belle, relaxte huisvrouw. ;)

4. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Op mijn vrije dag poets ik in een keer het hele huis:
    - Met een natte doek stof ik het hele huis, van de zolder tot aan beneden, ook de trappen, meubles; echt alles
    - Het hele huis stofzuigen
    - De badkamer en de wc's doe ik dan grondig
    - alle spiegels met glassex afdoen
    - bed verschonen
    - schrobben/dweilen
    - het keukenbllad, het fornuis en de gootsteen doe ik elke dag uitgebreid
    - opruimen elke dag
    - de tafels met een natte doek afdoen: elke dag
    - stofzuigen gedurende de week, zodra het nodig is
    - gedurende de hele week draai ik zo'n 8 a 10 wassen
    - de plintjes, deuren en keukenkast deurtjes doe ik om de week
    - de koelkast haal ik om de maand helemaal leeg, ontdooi hem dan, alle plankjes in de vaatwasser etc
    - om de zoveel weken ontkalk ik het koffiezetapparaat en de waterkoker
    - ramen lappen is het enige wat er vaak bij inschiet, dat doe ik om de maand

En dan blijft nog over; een echte grote schoonmaak die ik zo'n 2 keer per jaar minimaal doe, alles gordijnen wassen, de kledingkast van binnen uitsoppen en opruimen.
    En natuurlijk de tuin, de stoep vegen, de kliko's schoonmaken met de hogedrukreiniger etc etc.

Al met al vind ik persoonlijk dat ik best veel tijd kwijt ben met al dat gepoets, maar ik vind het wel zalig; een schoon en opgeruimd huis.

5. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Op dinsdag heb ik een hulp in de huishouding. Zij doet de groote dingen in huis.
    De rest proberen we zo netjes mogelijk te houden. Opruimen na gebruik.
    En in het weekeinde doen we samen de wasjes.
    Ik stoei vaak met de tuin. Terwijl meneer een grote tuin wilde. Daarr is iets in onze verhouding mis gegaan ;)

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik doe meestal alles op vrijdagmiddag. Eventueel als ik dat niet red doe ik zaterdagochtend ook nog het een en ander.

Soms als de wasmand erg vol raakt een wasje even tussendoor.

Stofzuigen doe ik elke dag, en kattenbak wordt elke dag verschoond.

Verder doe ik de extra dingen als ik een vrije dag heb of op zatermiddag.

7. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Als je je er aan stoort dan lees je toch niet?
    Lang niet iedereen is zovaak op het forum dat ze alle topics bijhouden!

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hier geen schema. Manlief doet veel, de hele bovenverdieping en de megabadkamer heb ik dus nog nooit gedaan. Bed verschonen doet ie ook. Degene die tijd heeft om de was te doen, op te hangen en te vouwen doet dat gewoon. Ik doe de bovenste verdieping van de meiden wel incl. bedden. Beneden doen we meestal samen gewoon wanneer het nodig is. In het souterrain doen we ook om beurten al doe ik de speelkamer wel meestal zelf.
    Dus hier geen schema's nodig...gaat gewoon van een leie dakkie!

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik haat poetsen echt.
    Maar ik wil wel dat het schoon is.
    Dus ik doe 1 keer in de week de badkamer poetsen, en dan ook echt goed.
    De wc om de dag.
    Bedden verschoon ik 1 keer in de week.
    Stofzuigen iedere dag, ja we hebben een hond die nogal wat haren achterlaat.
    Ik doe boven meestal dinsdags of swoensdags.
    Vandaag was het zo'n mooi weer dus ik ga vanavond maar wat doen boven.
    Beneden poets ik meestal vrijdags of zo.

10. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hier mijn schoonmaakgebeuren,
    dagelijks wc's en tafels afnemen
    Om de dag stofzuigen (appartement dus neem alles mee)
    1x per week alle stof afnemen.
    elke week bed verschonen
    1x per 2 weken goed de keuken (dagelijks afnemen)
    1x per 2 weken de ramen wassen.
    Wassen als er een volle trommel ligt zet ik hem aan.

Ik heb niet echt een vast rooster per dag omdat ik onregelmatig werk maar doe dit wel allemaal elke week.

11. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    1 keer per week de bovenverdieping, de slaapkamers en badkamer op dezelfde dag.De wc beneden 1 keer per week goed, maar elke dag even de bril schoonmaken.

beneden elke dag stofzuigen!!!

en stofafnemen beneden als ik zin heb.

ramen wassen, als ze vies zijn, dat is soms een paar maanden niet, en soms om de week.

Vind het vooral belangrijk dat alles netjes en opgeruimd is, dat oogt al gelijk een stuk schoner.

12. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hier is het normaal wel netjes, gebeurt niet volgens een schema want daar kan ik mij toch niet aan houden haha.

Het is hier ook gegaan zoals bij Belle, vroeger was het: ik maak troep, man maakt troep en niemand ruimt op... sinds Ana-Lucia er is doen we steeds meer ons best om alles bij te houden en dat lukt wel aardig.

13. hardloper

hardloper Niet meer actief

http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=386932

ben lid van een huishoudclubje. erg handig voor schemas en tips. moet wel zeggen dat ik misschien een beetje te overdreven ben met schoonmaken. ik red de badkamer echt niet in een uur als ik hem erg grondig doe, dan ben ik minimaal 3 uur bezig (en nee, geen kast van een huis, en geen laag tempo) en zo werkt dat eigenlijk met veel schoonmaakdingen. ben alleen erg slecht in opruimen, maar dat heeft ook zo weinig zin met drie kinderen lijkt wel :rolleyes:

14. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hier ook geen schema, hou ik echt niet van. Ik ga schoonmaken en huishouden doen wanneer ik zin heb, ik heb der sowieso een hekel aan en doe het ook snel , hahaha allemaal achter elkaar in misschien wel 1 a 2 dagen. Maar ik probeer het zeker wel altijd netjes te houden , tis niet zo dat ik in een varkenstal woon hoor, hahahaha.

Nee ik vind het maar beetje raar dat mensen alles op een bepaalde dag gaan plannen enzo, en elke dag verplicht huishouden doen enzo, nou, ik zit liever lekker te spelen met en te genieten van mn kindjes. Chillll!!! hehehe ;)

Deel Deze Pagina