jullie stookgedrag (kachel)

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij verbruiken vooral gas met warm (en te lang) douchen.

Nu staat de thermosstaat op 19.5 - ik ben nu alleen thuis en kom van buiten, dus dan kan ik dat prima hebben. Als ik echter niet weg hoef smorgens, dan had ik hem misschien al aangezet.

Ik wil wel zo min mogelijk stoken - dus ik trek gemakkelijk in huis een lekker vest aan. Zaterdag nog een lekker wollig en zacht exemplaar gekocht bij de action voor 10 euro - ideaal!

Dekentje of badjas ofzo wat ik hier lees- gaat me te ver. Ja voor het lekkere misschien, maar niet omdat ik het zo koud heb. Ik wil het wel enigszins comfortabel hebben in mijn huis.

2. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben een echte koukleum, maar nu is onze woonkamer ook vrij groot, met een vide, waardoor alle warmte de hoogte in verdwijnt.

Ik heb nu nog verlof en ben dus de hele dag thuis. Ik zet hem s'ochtends op 21 graden, s'middags neemt de zon het over, want die staat de hele dag op de woonkamer. Zodra mijn vriend thuiskomt gaat de houtkachel aan, heerlijk warm!

Ik trek eigenlijk nooit extra kleren aan, vind dat niet zo lekker om als een mummie op de bank te zitten ;). En we kunnen die paar euro's extra makkelijk missen dus waarom niet.....ons maandbedrag was 350 euro (gas, water en licht samen), maar dit was nog gebasseerd op de vorige eigenaar die de hele dag de cv op 26 graden had staan ivm zijn artritus ofzo.....inmiddels is ons maandbedrag 260 euro. Ieder jaar wordt het wat lager en krijgen we geld terug......

Dit jaar zal dat wel niet gebeuren omdat ik nog verlof heb tot 1 december hihi....

Normaal staat de cv overdag en s'nachts op 18 graden en laat ik hem via zo'n vooringesteld programma in de ochtend op 20 graden opwarmen zodat ik niet in een koude badkamer kom en in de kou zit te ontbijten. Zelfde geld voor als ik thuiskom van mijn werk, voor de avond staat hij dan 21 graden ingesteld tot de houtkachel het overneemt....

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hebben een groot huis dat nu wel goed geisoleerd is.

Verwarming staat hier in de winter constant op 20/21 graden en springt een heel stuk minder aan dan steeds graadjes minder /graadjes meer.

Ik zet smorgens even alles een kwartier open om te luchten.. verwarming springt dan aan ...maar door de droge koude lucht van buiten is huis zo weer op temperatuur.

in hele huis staat verwarming 1 slagje open.. dat is beter, dan overal alles uit te zetten behalve in woonkamer.

4. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    De verwarming heb ik aan staan van ong oktober/november t/m maart/april. Ligt er een beetje aan wat het weer doet buiten. Het is bij mij nog vrij lang warm in huis.
    Maar het koelt nu vrij snel af en 18 graden in huis als je stil zit is niet fijn. Dus dan gaat de verwarming aan, op 21 graden. Warmer hoeft nu nog niet.

Deel Deze Pagina