Een tak van 30 cm in de bak en dan vullen met gft. Ik doe er een tak in zodra hij geleegd is en na een werk weer een tak. Hier wordt de container elke twee weken geleegd.
Hier wordt de groene bak ook om de week geleegd, ook met maar een klein beetje afval hij gaat standaard aan de straat. Alle etensresten gaan erin samen met het tuinafval. De klimop is idd de bedoeling een deel van de plant, niet de hele plant te planten in de groenbak. Het groeit snel maar elke 2 weken een nieuwe plant gaat ie niet redden denk ik. En zoals iemand anders ook zei ik dacht idd dat de container dan continu open moet staan, ipv een half uurtje per dag ofzo.... weer wat geleerd.
de gft doe ik altijd in die speciale zakjes erin. de poepluiers gaan in een boterhamzakje met citroensap in de kliko en restafval spuit ik ook regelmatig wat citroensap in. nooit geen maden
Bloem of meel erover heen en ze gaan dood. Hier wordt het elke twee weken geleegd , heb geen last meer van maden, sinds we zo'n container ombouw hebben. Wel doe ik een stukje hout tussen zodat je iets ventilatie hebt.
Idd geen restafval zoals vlees er in kieperen. Maar in de restafvalbak. Wij gooien het in een afgesloten zak. Laatst de tip gehad van dat je restvlees in vriest, en de dag dat de kliko wordt geleegd, het er dan in kan gooien. Maar moet je wel genoeg plek hebben in de vriezer. Het schijn ook dat kattengrid onderin helpt?!?! Onttrekt het vocht waardoor maden het minder prettig vinden. Moet zeggen dat wij kattengrid in de restafvalbak gooien en geen last hebben van maden. Onze restafvalcontainer meurt ook ondanks dat ie in de schaduw staat. Lees verder even mee voor tips tegen de geurtjes.
Idd alles in zakjes doen. Zitten ze er eenmaal in dan parkeer ik hem onder een boom waar altijd vogels zitten. Zet de bak helemaal open. Als het al lukt om eruit te kruipen komen ze vervolgens niet ver... En de vogels een feestmaal.
Wij leggen hem altijd even op zijn kant bij de kippen. Wij blij en zij blij (de maden wat minder blij)
Onze grijze container wordt eens in de 4 weken geleegd. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daar vlees etc in te kieperen aan het begin van die 4 weken Vlees, vis, tuinafval, etensresten, dat mag hier allemaal in de groene. De groene wordt ook om de week geleegd. Het schijnt dat een mottenbal erin hangen (aan de panty) helpt, alleen heb ik dit nog niet uitgeprobeerd...
Misschien is het al genoemd maar maden kunnen niet tegen zout. Vliegen leggen hun eitjes onder de rand van het deksel dus als je daar zout strooit, helemaal rondom onder het deksel dus, leggen ze geen eitjes. Op een enkeling na heb ik geen maden meer in de bak. Ik heb ook altijd zo'n composteerbare papieren zak in de kliko zodat hij redelijk schoon blijft.
Gelukkig nog nooit maden gehad....brrr! Sowieso doe ik restjes rauw vlees samen met het bakje van het vlees in een apart pedaalemmerzakje in de zomer en dan pas in vuilniszak van de prullenbak. Tip van mijn schoonmutti
Mijn oma zweert bij die goedkope (patent)bloem! Bij ons mag alles wat 'eetbaar' is in de gft, alle etensresten, dus ook vlees en bewerkte dingen. Hier kan de container 2wekelijks geleegd worden, maar in de praktijk gebeurt dit elke 3 maanden. Vind het anders toch best prijzig worden... Kost het jullie niks? PMD en restafval gaan wel elke keer aan de weg, PMD kost ons niks en de restafval is grotendeels luiers.
Ik heb onderin de grijze container kranten liggen. Daarna een hele grote speciale container zak. Alle afval zakken die ik erin doe komt een extra zak omheen en we gooien er niets los in. Overal zakjes omheen. En toch nog maden erin gister. Nou schiet mij maar lek!
Gft is hier gratis, wordt iedere twee weken geleegd. Restafval betalen we per zak voor (moet dus in een zak, we hebben geen container), wordt ook iedere 2 weken opgehaald. Bij gft mag hier idd ook alles qua etensresten, maar ivm ongedierte doen wij er dus absoluut geen vlees in. Dat gaat in een gesloten zakje in de vuilniszak.
Mag ik de tipgevers van de bloem enorm bedanken? Tot mijn grote ergernis had ik die dingen in de grijze bak. Anders nooit en ik ben best heel secuur met afval scheiden. Hier is het ook om de week grijs/groen. Grijs was afgelopen dinsdag en ik sloeg over, want nog lang niet vol. Prompt woensdag....arrgggg Twee uur terug bloem erin gestrooid en zout op de rand en weg is het spul. Echt waar...mijn eeuwige dank!
Dit spuit ik er vaak in. Is voor vee maar werkt prima bij de container. Geen vliegen meer en dus ook geen maden.
Strooi je dan gewone bloem boven op het afval? Dan doe ik dat ook even alleen zit hij al 2/3 vol met afval.