Ovulatie inductie en cyste 6/7 cm

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Orchid24, 5 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    In 2018 gestopt met anticonceptie tot april 2020 in totaal 10 eisprongen van mezelf gehad. In december bleek ik pcos te hebben en in april hebben ze mijn cyclus afgekapt met provera omdat het te lang duurde. Sindsdien heb ik geen eisprong meer gehad. Clomid 50 deed niks, clomid 100 deed ook niks, clomid 150 zit ik nu eigenlijk in maar het doet wederom niks. Tenminste ik blijk ineens een cyste te hebben..

Woensdag 26e moest ik op dag 10 voor follikelmeting komen, daar had assistente een cyste opgemeten van 4,84 toen kwam gynaecoloog er even bij kijken en die zei vervolg het maar, maar we kunnen er en hoeven er niks mee. Toen kon ik maandag de 31e terugkomen, daar had weer zelfde assistente opgemeten en hij leek gekrompen naar 3,82 dus yesss dacht ik.. Weer contact gehad met een andere gynaecoloog en die gaf aan vervolg het nog maar. Dus afgelopen donderdag weer komen, was een gynaecoloog in opleiding.. en die ging eens even goed naar de cyste kijken.. en bleek hij toch wel een stuk groter te zijn dan we dachten.. 6, nog wat bijna 7 geloof ik.. nu zitten ze dus een beetje met of hij aan het groeien is ja of nee.. Ik heb begrepen dat hij onder de 3 cm moet worden..

Ik heb verder zover ik weet nog geen klachten, mijn bekkengebied is altijd wel een probleem gebied dus heb altijd wel beetje buikpijn enzo.. geen nieuwe klachten in ieder geval.

Ik heb dinsdag telefonisch overleg met mijn eigen gynaecoloog eigenlijk zouden we het hebben over dat ik waarschijnlijk over ga op injecties, maar nu komt die cyste er tussendoor.. Normaal zou ik nu beginnen met provera, maar dat mag nog niet omdat ze nog niet weten hoe we verder gaan..

Iemand ervaring met zo'n cyste? Hoelang duurde het voordat hij vanzelf verdween? Lees ook wel over een operatie of zelfs de pil weer nemen? Hoelang kijkt het ziekenhuis aan voordat ze een operatie doen? Ik ben beetje bang dat het dadelijk weken/maanden gaat duren voor ik verder mag met OI..

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier een cyste gehad van 6cm x 10cm
    Die is operatief verwijderd omdat ze bang waren dat door het gewicht er een torsie zou optreden van de eierstok.

Mijn cyste is per toeval ontdekt, ik had er geen klachten van. Ws ontstaan na de hormoon schommelingen na de bevalling.

3. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hmm ik weet maar 1 maat maar het leek ongeveer van alle kanten ongeveer even groot dus denk 6/7 bij 6/7 maar geen idee.. jou hebben ze dus niet vervolgd met echo’s maar meteen operatie? 6 bij 10 is ook wel echt groot..

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Nee ze hebben mij idd niet gevolgd met echo. Dit ook omdat ze dachten dat ik door die cyste niet meer ongesteld werd, dat zou betekenen dat ie er al zo'n 6mnd zat.
    Gyn zei dat risico op torsie en daarmee scheuren of afsterven van m'n eierstok aanwezig was. Dus is er geopereerd. Cyste is leeg gezogen en inhoud en het kapsel is naar de patholoog gestuurd.
    Gelukkig was het een gewone follikel cyste en niet iets engs.

5. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    pfoe zolang al! Ja operatie is nooit leuk, maar beter voorkomen dan dat je torsie kreeg inderdaad.. gelukkig was het niks ergs inderdaad

Deel Deze Pagina