Wij hebben zo'n soort ding gehad in ons vorige huis en ik vind het geen aanrader. Die van ons lekte aan alle kanten. Ook vond ik het kunststof - ook al was het een donkergrijze glanzende kleur - er goedkoop uitzien. Op deze site kan je je ontwerp in 3D bekijken: Badkamer Ontwerpen in 3D? Start direct online met ontwerpen!
Persoonlijk vind ik het erg massief worden als alles op elkaar aansluit. Ik zou kiezen voor een kleiner wastafelmeubel, zodat het los staat van het bad. Of het wastafelmeubel tegen de muur van de kapstok.
Bij ons ziet het eruit als je eerste tekening. Ook tegen elkaar aan! Tussen bad en douche zit een tegelwand. Niet tot plafond. Alleen onze douche is een kwart slag gedraaid. Dus bad langer, douche 90 en 120 richting de deur. Een inloopdouche met glazendeur/wand. Wastafel meubel is 120 met 2 wastafels, erg fijn! Maar loopt bij ins ook tegen het bad, kon niet anders. Maar kan prima! Wel zit er nog een toilet in stukje voor de douche zeg maar. Voor ons juist een pre! Sccs!!
Ik zelf zou de douche op plek wastafel doen en dan een smalle wastafel naast t bad maar dat is vooral omdat ik nooit een gekke hoek zou willen uit een andere slaapkamer.
Ik zou qua waarde van je huis echt geen badkamer zonder 2e toilet willen. Jullie kindjes zijn nu nog niet zindelijk maar hier moeten ze beiden 's ochtends en overdag tijdens het spelen gewoon vaak plassen boven. En een toilet kan je gewoon elke dag schoonmaken en dan is het toch niet vies? Ik zou een huis met mooie badkamer zonder toilet niet kiezen boven een huis met verouderde badkamer met toilet boven.
Ho wacht, ik kwam al niet op het woord, maar ik bedoel inloopdouche. Wij hebben dus een inloopdouche van 120 bij 100. Google maar eens op inloopdouche je vindt er van alles en als je maten inloopdouche googled zijn er een aantal sites waarbij je jouw maat van de douche ook vindt.
Wij hebben in onze nieuwe badkamer geen radiator. In onze vorige badkamer zat er wel eentje, die we 5,5 jaar lang nooit gebruikt hebben. Ons huis is heel goed geïsoleerd, dat zal wel schelen. Een meubel van 150 cm is wel heel breed, hier en daar een beetje ruimte is ook wel zo fijn.
En je stapt via een lange zijde in? Met de douchekop ook op de lange zijde in het midden? En geen waterballet? Douche richting de deur zeg je... Maar dank verwacht ik dat je badkamer breder is dan 2 meter? Anders kom je amper nog binnen.
Het is een inloopdouche.. Maar de deur gaat naar buiten open, richting hal, dus geen last van. Anders 1 bij 1, bij een inloop douche gebruik je echt alle ruimte, geen bak nodig, alleen tegels en een drain. Dus zo groot te maken als je zelf wil!
Wij zijn nu ook bezig met het ontwerp van onze badkamer. Ontwerp 1 zou ik echt niks vinden....sorry... Ziet er bij elkaar gepropt uit. Daarnaast is een stuk van een slaapkamer halen ook onnodig, dan krijg je een lelijk stuk in die slaapkamer, terwijl als je het anders indeelt het prima zou passen. Ik zou ook gaan voor 2 in 1; bad en douche. Scheelt een stuk ruimte en hoef je zowiezo niks van die slaapkamer af te halen. Heb je zelfs nog ruimte voor een wc als je dat zou willen. Over een raam zijn we zelf ook nog aan het twijfelen,ik zit te denken aan een lang raam langs het plafond, zodat je geen inkijk hebt. Dan niet te smal.
waar heb je deze gemaakt? Is erg duidelijk! Zo wil ik mijn 1e situatie ook eens maken. Ik neem zeker geen solide muur, want dan gaat het juist kleiner lijken dan met glas. Maar het principe ziet er goed uit
Dit was een optie voor onze badkamer. Met photoshop heb ik een hoekje eruit gehaald en een klein beetje geschoven zodat het in jou badkamer paste. Als ik straks achter de laptop zit zal ik de website opzoeken waar je een badkamer ontwerp kan maken
Ja wij stappen via lange zijde in en douchekop staat dan op de korte zijde in het midden. Hier geen waterballet, alleen in het douchegedeelte
Ik zou het bad en badmeubel omdraaien. Oogt denk ik rustiger. Verder het douchegedeelte niet uitbreiden de slaapkamer in. Je krijgt dan een hele rare hoek wat verkooptechnisch niet zo bevorderlijk is. 1,20 is echt bizar groot voor een douche.
Wij hebben dezelfde indeling als op de foto, alleen staat het bad dan op de muur tegenover het bad en de deur op de plek van het badmeubel. Ik zou ook voor een inloopdouche kiezen, daardoor lijkt het veel ruimtelijker. Met een half hoog muurtje of melkglas aan de kant van het bad. De vloer laten ze tijdens verbouwing een beetje schuin aflopen richting de drain waardoor je geen waterballet krijgt. Inloopdouche is ook ideaal wanneer je kinderen wat ouder zijn, je zet ze in bad en kan ondertussen zelf douchen, terwijl je toch kan opletten Raam zou ik absoluut behouden ivm vocht. De radiator is naar mijn mening onzinning, wij hebben onze badkamer nu 8 jaar en hij heeft echt nog nooit aangestaan. Verder zou ik ook kiezen voor een groot badmeubel. Achteraf was die van ons te klein, dus we hebben hem 2 jaar geleden vervangen voor een grotere.
Ik zou wel rekening houden met je lichtinval en je functie van je wastafel. Maak je je daar ook op? Want dan heb je je natuurlijke licht in je rug. Dan zou je wel een goede belichting boven de wastafel moeten hebben die dat opvangt..
Ja dit, wij hebben in dit huurhuis de douche naast het bad staan en dat is gewoon een glaze plaat er tussen dus je ziet al dat vuil er tussen waar je met geen mogelijkheid bij kan want er zit zo'n rand om het bad heen gebouwd.. Ik gebruik echt alleen het bad heel af en toe voor mijn zoontje.. Zou het zelf een beetje overbodig vinden en dan liever een groter bad met een douchekop en een stuk wand zodat het niet uit gaat wanneer je doucht..