Jullie vroege zwangerschapsymptomen.

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mamamd, Oct 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamamd

Mamamd Actief lid

Feb 23, 2016
    253
    0
    16
    Ik heb vorige maand helaas een mk gehad met 4 weken en 4 dagen. Erg pril dus wat er voor zorgt dat het meer op een menstruatie leek en alles gelijk schoon was. Bij een inwendige echo werd verteld dat ik het moest tellen als menstruatie. Door ovulatietesten vond ik mijn ei. Dat zou tussen Dinsdag en woensdag zijn geweest. Nu heb ik sinds gisteren enorm last van een opgeblazen gevoel en boeren. Vrijdag had ik last van diarree en dat was die dag al weg. Vandaag krampjes en hele witte en romige afscheiding. Ik schrok toen ik het in mijn onderbroek zag. sorry voor de details. Ik ga niet testen haha. Mijn nod is 6 november. Ook ben ik super moe. lig nu al in bed.

2. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,067
    17,022
    113
    Ik herken eigenlijk geen van de symptomen die je noemt.
    Op 7/8DPO heb ik wat steekjes links- en rechtsonderin m'n buik gehad. Het enige andere symptoom was het uitblijven van mijn menstruatie, maar door vroeg testen (op 10DPO) wist ik toen al dat ik zwanger was.
    Qua afscheiding had ik echt nul, komma niks. Zo droog, echt tot het geirriteerde/pijnlijke aan toe. Overige symptomen kwamen bij mij was veel later, pijnlijke borsten pas met een week of 6. Misselijkheid en vermoeidheid pas met een week of 8.

Voor echte zwangerschapssymptomen is het bij jou nog erg vroeg, ik denk eerder dat deze door progesteron komen. Hopelijk is het toch een goed teken en heb je gauw een positieve test!

3. mamaja

mamaja Lid

Jun 14, 2011
    50
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb ook vorige maand een vroege miskraam gehad met 5 weken. Nu pril zwanger dus hoop dat het nu wel goed blijft gaan.
    Ik had 5 dagen na eisprong een beetje slijm met een sliertje bloed verloren en heb daarna 3 dagen menstruatiekrampen gehad. Daarna steeds steekjes en een zeurderig gevoel in mn onderbuik en steken in mn liezen.
    Ook kreeg ik een natter gevoel van onder met wat witte afscheiding maar niet superveel.
    Mn temperatuur bleef wat hoger dan normaal en ik kreeg 3 dagen voor nod vollere pijnlijke borsten.
    Doordat mn menstruatiesymptomen zoals hoofijn en zware benen wegbleven heb ik 2 dagen voor nod positief getest!

Groetjes Mamaja

4. Romantic

Romantic Bekend lid

Nov 29, 2015
    874
    91
    28
    Hier was dat met name een hoge temp (37.7 -38.3) en heel snel het gevoel vol te zitten en oprisperingen. Aan mijn borsten merkte ik bij m'n 1e voor NOD heel duidelijk, nu m'n 2e zwangerschap juist nu pas (morgen 5 weken)

Ben sinds 1 dag voor NOD ook met vlagen misselijk, en momenteel ... wat meer .....😮

5. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    1,399
    15
    38
    Wat mij het meest opviel nog voordat ik wist dat ik zwanger was was de vieze ijzersmaak in mijn mond en met vlagen misselijk.
    Ook bij een andere zwangerschap die uit is gelopen op een miskraam heb ik duidelijk de innesteling gevoeld, dit voelde als een soort kramp aan thv mijn eierstokken

6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Menstruatiekrampen
    Twee keer 1 minuutje misselijk
    Mijn borsten bleven pijn doen, normaal was dat een week na de eisprong weer over.

Maar dit had ik pas achteraf door eigenlijk....het enige eat echt opviel waren de menstruatiekrampen, maar daardoor dacht ik juist dat het niet raak zou zijn die maand.
    Had zelfs al tampons gekocht.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

HUH? Jij hebt een negatieve ovulatietest gehad op 24 oktober en denkt toen je eisprong te hebben gehad?
    Vrees dat je jezelf dan erg voor de gek aan het houden bent, sorry. Je ovulatietest heeft geen LH-PIEK gevonden. Een ovulatietest geeft overigens ook niet de eisprong zelf weer. Dus mocht je wel ern positieve ovulatietest hebben gehad op 24 oktober (wat dus niet zo is), dan is je eisprong uiterlijk 26 oktober geweest. Veel te vroeg dus voor allerlei mogelijke zwangerschapssymptomen, sorry.
    Ik vermoed eerder dat je ei later is dan je dacht (je hebt immers geen positieve ovulatietest gehad) en dat je klachten met je eisprong of naweeën daarvan te maken hebben.

Daarbij komt dat de meeste vrouwen pas vanaf week 6 allerlei symptomen krijgen. De meeste vrouwen voelen in de ronde dat ze zwanger bleken te zijn ook niks bijzonders, terwijl ze alle andere rondes van alles voelden wat uiteindelijk niks met een zwangerschap van doen had.

Verder kan na een miskraam je cyclus helaas van slag zijn :(.

Desondanks hoop ik uiteraard heel erg dat wat je voelt, inderdaad van een prille zwangerschap afkomstig is.

8. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,067
    17,022
    113
    Ik mis iets, denk ik? Ze zegt hier toch een positieve ovulatietest te hebben gehad? :)

9. emetje

emetje Fanatiek lid

Sep 24, 2015
    1,163
    0
    36
    ander topic staat de ovu test van de 24e en die is inderdaad negatief dus ik denk ook niet dat je ei dinsdag of woensdag gesprongen is.

10. Mamamd

Mamamd Actief lid

Feb 23, 2016
    253
    0
    16
    Sorry hoor maar ik denk niet dat jullie beter zijjn dan mijn huisarts. De test van die dag was idd negatief. En omdat iedereen dat riep terwijl een week ervoor de gynaecoloog nog zei dat mijn eitjes groeide en mijn eisprong normaal zou lopen ben ik naar de huisarts gegaan. Die vroeg me Door te testen. En dat heb ik gedaan. EN ben ermee terug gegaan. ZIJ legde mij uir dat je aleen dan kan zien wabeer je eisprong is geweest. Want een dag erna is ie wit.

Dus mezelf voor de gek houden doe ik niet. Wat jij zegt over symptomen pas in week 6. Ik voelde het vorige maand al een week voor nod en daar teste ik 5 dagen voor nod al positief. en Door die klachten mocht ik met 4 dagen voor nod bloedprikken en had gwn een hcg waarde. Dus hoe jij het ziet hoeft het net altijd te zijjn..

11. Mamamd

Mamamd Actief lid

Feb 23, 2016
    253
    0
    16
    Zal ze na werk eens plaatsen..

12. emetje

emetje Fanatiek lid

Sep 24, 2015
    1,163
    0
    36
    sorry maar dat is onzin... je ovutest is de dag na een posi test niet wit hoor. althans bij mij niet. en soms waren ze op dag 9 bijna positief, dan ineens weer wit. en op dag 18 pas een knaller dus sorry dat ik het moet zeggen maar die informatie van je huisarts klopt niet. dat is echt onzin dat hij de dag erna wit is.

13. Mamamd

Mamamd Actief lid

Feb 23, 2016
    253
    0
    16
    Niet helemaal wit maar je ziet het streepje bijna niet. Dat kom volgens haar omdat je altijd LH in je hebt

14. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

De klachten die je vorige maand voelde kunnen ook van de verhoogde progesteron komen na je eisprong.
    Ze bedoelt waarschijnlijk dat de meeste meiden vanaf 6 weken pas echt zwangerschapssymptomen krijgen, ondat het hcg dan pas dusdanig hoog is dat je lichaam erop reageert.
    Voor die tijd is het vooral de progesteron, die zorgt er, helaas, ook voor dat je je elke maand na je eisprong zwanger kunt voelen.

Wat he arts gezien heeft kan heel goed, hij weet alleen niet of de dominante follikel door heeft gezet met groeien en of hij daarna ook daadwerkelijk is gesprongen.
    Een ovutest geeft in dit geval alleen aan dat je lichaam zich klaarmaakt voor een eisprong, maar zegt niks over het eitje zelf.

15. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,067
    17,022
    113
    Hoe ik het zíe? Niet zo aangebrand joh. Ik deel mijn ervaringen, dat is immers waar je om vroeg.

16. Sarahhhh

Sarahhhh Niet meer actief

Je kan een zwangerschap al voelen voor de menstruatiee. Een zwangerschapstest reageert pas als er hcg hormoon in zit. Dus als ze vijf dagen voor nod teste zat er dus al hcgin haar lichaam en dus kan het wel dat het zwangerschapkwaaltjes waren en niet profestron. En ik de k dat de huisarts bet wel beter weet dan jij sado ;).
    Ik vond overigens dat als ik eeen topic lees en jij heb gereageerd dat je altijd maar zo negatief antwpord geefft

17. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,067
    17,022
    113
    Ik denk dat je mijn reactie even opnieuw moet lezen. Ik deel mijn ervaring en geef aan dat het vroeg is voor zwangerschapssymptomen.

Nergens beweer ik
    A beter te zijn dan haar huisarts
    B dat ze niet zwanger is

En C ik heb niet eens gereageerd op de post over 5 dagen voor NOD posifief testen

En overal negatief antwoord? Lees dan ook even 98% van mijn andere posts in welk topic dan ook opnieuw.

18. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,839
    113
    #18 bozoe, Nov 1, 2016
    Last edited: Nov 1, 2016
    Je kan een zwangerschap inderdaad al voelen voor de menstruatie, maar in de meeste gevallen heb je dan al wel een goede hoeveelheid HCG in je lijf (dat veroorzaakt immers de zwangerschapssymptomen) en een test zal dan ook duidelijk positief uitslaan;).

Waar het nu om gaat is dat TS beweert dat haar eisprong is geweest op een dag die volgens de ovulatietesten helemaal niet mogelijk was (ze had namelijk een negatieve ovulatietest).

@TS: je huisarts beweert dat je met ovulatietesten alleen kunt zien of je eisprong al is geweest? Sorry maar dat is echt onzin. De ovulatietesten geven je LH-piek weer en dat hormoon zet een eventuele eisprong in gang. En zelfs een positieve ovulatietest is geen garantie dat je eitje ook echt springt.

Maar blijkbaar ben je er al van overtuigd dat je zwanger bent, dus ik zou gewoon even een testje doen. Hoop van harte voor je dat 'ie positief is.

Share This Page