leuke stukjes voor op een bruiloft?

Discussie in 'De lounge' gestart door Athina, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik weet het, niet iedereen vind het leuk ;) . Maar daarom hier de vraag: Wie kent er leuke stukjes, (actieve) liedjes voor op een bruiloft?

Bij onze eigen bruiloft hadden ze het boodschappenlied gedaan, wij kende dat voorheen niet, en vonden het erg leuk.

Maar kennen jullie nog meer van dat soort dingen? Of korte quizjes ofzo met wat leuke (onverwachtse?) dingen erin?

Ik heb op onze eigen bruiloft wel gemerkt, dat gewoon liedjes op de wijs van... niet zo leuk zijn, omdat je de helft maar verstaat... vandaar dat er wel wat moet gebeuren ook.

Nog tips , sites of ideeen?

groetjes
    Athina

ps: het is voor familie ;) dus het boodschappenlied valt automatisch af omdat ze die zelf al gezien hebben..

2. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Bij ons hadden ze het paraplulied, ik weet niet wat boodschappenlied is...
    Wij moesten onder een paraplu gaan zitten en goed vast houden, zij zongen dat lied en bij het noemen van bepaalde pakjes met een nummer, werden die pakjes aan de paraplu gehangen, dingen als zakdoekjes, cup a soup, puddingpoeder, brillenpoetsdoekjes, knijpers, sponsjes, allemaal kleine huishoudelijke dingetjes, en de paraplu mochten we ook houden :p

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hihi, ja die bedoel ik ;) ik zag via google het boodschappenlied voorbij komen en dacht dat dat hetzelfde was ;) .

Na de gezinspot pindakaas hield onze plu het bijna niet meer ;) --> bij ons waren het dus niet alleen kleine dingetjes :D

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dat heb ik nog nooit gehoord of gezien! Ik denk dat, wat je ook doet, je het kort maar krachtig moet houden. Zeker niet te langdradig of teveel details want het moet duidelijk en leuk zijn, ook voor mensen die de dingen die gezegd worden nog niet kennen. Bij ons hadden ze 5 korte toneelstukjes, door 5 bevriende stellen gespeeld, en die deden ons dan na. Zoals wij die gaan uiteten, ons huis wat we hebben verbouwd, zoals we op vakantie gaan, ons vrijgezellenfeest en wij op een boottochtje. De mensen die ons wel kennen maar niet van die momenten wisten, hebben zich rotgelachen, het was ontzettend leuk omdat het maar heel kort duurde, met duidelijke teksten en humor. Tussendoor werd het een beetje aan elkaar gepraat, dat duurde ook weer heel kort en zo hield iedereen de aandacht er even bij. Dat vonden wij nog wel het leukste denk ik, dat iedereen het ook leuk vond! Niks zo erg als een toneelstuk of zo en meer dan de helft van de mensen kletst erover heen....Succes!

5. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    wat echt heel leuk is is wie van de 3. je maakt 2 teams, 1 van 3 vrouwen en 1 van 3 mannen. je bedenkt vragen over hun persoonlijk bijv: wat was ..... haar eerste baantje? dan geven alle 3 de dames antwoord en dan moet het bruidspaar het uiste antwoord geven als ze het goed hebben krijgen ze een letter. zo doe je dat om en om met de heren en dames. uiteindelijk vormen die letters bijvoorbeeld wat je ze geeft als kado of iets dergelijks. bij mijn broer en schonzus deden we hun bestemming voor het huwelijksreis die ze van ons allemaal kregen.

snap je het een beetje?

wat wij nog hadden gedaan was een quizmaster die het geheel presenteerde.

allemaal bedrijfskleding aangedaan van de winkel waar ze allebei werkte + pruiken op.

het originele deuntje van wie van de drie.

6. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij hebben ons ooit bij vrienden als Sint en Piet verkleed( wel alter op de avond zodat kleine kinderen het niet zagen) Het bruidspaar moest bij sint op schoot komen zitten en Moesten sint vertellen over bepaalde dingen die waren gebeurd.Was erg lachen vooral omdat ze in juni trouwden.

Deel Deze Pagina