Ik heb het 1 keer bij Jumbo meegemaakt Merkte het snel op en gritste nog even een dvd van sneeuwwitje a 17.99 achter me uit het schap :-D slecht hè?
Ik heb een jaar bij de jumbo achter de kassa gewerkt en idd leuke regel hoor het enige, wij moesten kosten wat kost doen om er onderuit te komen! tot het beledigen van de klant toe nu heb ik zowiezo al een hekel gekregen aan de jumbo sinds ik er gewerkt heb en weet dat ze liegen en bedriegen. niks geen vers gebak, staat er gewoon 2 dagen hoor of het is nog half bevroren als je het koopt en het vlees ligt soms nog bevroren in de schappen :S Dan maar niet te spreken over de muizen die tussen het brood dansen! en nee dit weet ik niet alleen omdat ik er zelf gewerkt heb! als je een beetje oplet kun je het ook zeker te weten komen! tuurlijk kan elk filiaal anders zijn, maar toch...
Ik deed jaren lang boodschappen bij een hele grote en drukke Jumbo. Je zou denken dat bij dit soort filialen het vaak fout zou kunnen gaan. Ze zijn er als een haas bij als dit soort situatie dreigt te komen. Dus als je denkt op deze manier gratis boodschapjes te scoren, zul je teleurgesteld worden. Ik heb het in ieder geval nooit meegemaakt en ook niet gezien of gehoord dat iemand anders het wel gelukt was. Als ze zo'n regel invoeren dan zorgen ze er echt wel voor dat dit soort situaties uniek zullen zijn en blijven. Maar proberen kan altijd natuurlijk
Een vriend van mij werkt bij de Jumbo en attendeerde mij ook op een leuke regel: als je iets vindt met de datum van vandaag of morgen, mag je het gratis meenemen. Er zijn wel uitzonderingen, volgens mij geldt het niet voor vers vlees (daar alleen de datum van vandaag die je dan gratis mee mag nemen) en gebak enzo. Nu let ik er altijd op en kan eigenlijk altijd wel iets meenemen als ik zou willen. Vooral zuivel en vis vergeten ze nog wel eens te checken.
Ja, klopt idd! Wij hebben in de winkel ook heuse 'datumzoekers'.. Ze komen met zn tweeen en kammen de hele winkel uit! Zo iriitant...
Haha ja daar heeft mijn vriend het ook wel ooit over. En het ergste is, dat die mensen zelfs producten helemaal achteraan verstoppen en dan de volgende dag terug komen, zodat ze die dag aan datum is.. Dat is wel echt triest..
Dat regeltje vergeten wij dus altijd. Heb wel eens gehad dat ik iets had gekocht wat over de datum was (houdbare worstenbroodjes..haha) maar kreeg zo andere mee. Toen bleek dat het halve vak over de datum was! Ze hebben hem direct leeg gehaald. Ik kreeg 1 mee die wel nog goed was.
Dat doen ze idd ja! Echt vuil! En ze schrijven ook alles op.. voor andere dagen die week... Die regel is een goeie regel, alleen jammer dat er zo veel misbruik van gemaakt word!
Bij de AH en de Plus bij ons hebben ze dat ook een tijdje gehad, maar blijkbaar konden ze het niet bijbenen, want na een paar weken waren die bordjes boven de kassa weer verdwenen. Vooral bij de Plus staan er makkelijk 8 mensen in de rij voor ze er een kassa bij roepen, waardeloos. Bij de Lidl zijn ze stukken sneller.
Oh, dat van die producten met de datum van vandaag en morgen wist ik ook niet. Zal er eens op letten als ik weer eens bij een Jumbo kom. Zelf werk ik bij een AH. Daar werken wij met 35% stickers, voor producten die (bijna) aan de datum zijn.