Mijn man drinkt stiekem..

Discussie in 'De lounge' gestart door Anoniem6598, 19 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniem6598

19 sep 2016
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in overleg een anoniem account aangemaakt. Ik wil met dit probleem liever nog niet herkend worden..

Mijn man drinkt stiekem.. 1,5 jaar geleden, vond ik voor het eerst lege wijnflessen. Ik kon dit absoluut niet plaatsen en mijn man was net zo verbaasd. Heb het op een gegeven moment naast me neer gelegd. Later vond ik weer lege flessen en toen begon ik toch echt wel te twijfelen. Mijn man was gestressed, zou hij dan toch drinken? Dit heeft hij uiteindelijk ook toegegeven. Samen hebben we alle leggen flessen opgeruimd en dit waren er heel veel. Hij beloofde dat hij dit niet meer zou doen, dat hij gewoon met me zou praten als er iets aan de hand was. Zijn verklaring was toen dat hij erg onzeker was. Na de bevalling van ons tweede kind zat ik zelf niet lekker in mijn vel, vond mijn lichaam niet mooi en mijn libido was drastisch laag. Hij voelde zich hierdoor afgewezen en werd onzeker.

Aan mijzelf heb ik toen gewerkt, libido werd hoger dus op dat gebied werd eigenlijk alles weer goed. Hij en ik praatte ook steeds meer met elkaar, hij kon zijn gevoel beter uiten als voorheen. Eigenlijk was alles dus goed. Lieve papa, lieve man, goede werknemer etc. Er was echt helemaal niks aan de hand, voor mij was er geen vuiltje aan de lucht. Ja hij dronk wel eens een biertje in het weekend en op feestjes etc. Maar dit was echt absoluut niet veel. Hij wees ook regelmatig een biertje af. Voor mij echt geen rede tot bezorgdheid.

Tot vorige week.. Ik was iets aan het zoeken in de schuur en kwam er dus achter dat onder zijn werkbank allemaal lege wijnflessen lagen. Ik heb 's avonds rustig met hem gesproken en verteld wat ik gevonden had. Hij reageerde eigenlijk heel rustig en zei dat die flessen nog van vorig jaar waren en hij helemaal was vergeten dat die flessen daar lagen. Hij snapte mijn ongerustheid volledig maar verzekerde me er van dat er niks aan de hand was. Ik geloofde hem en was opgelucht en gerust gesteld.

Eergisteren vond ik echter weer ergens anders flessen.. En dit keer nog een fles met een kwart er in. Ik heb bewust niks gezegd en afgewacht.. De dag er na keek ik en was de fles leeg.. Hij drinkt dus wel..

Ik ben eigenlijk echt in shock. Hoe kan dit nou? Ik merk echt niks aan hem. Hij functioneert normaal, is een lieve man, een lieve papa, een hele goede werknemer, een harde werker etc. Het enige wat ik op zou kunnen merken is dat hij vaak moe is. Maar dit is te verklaren, hij moet echt heel vroeg op voor zijn werk en maakt lange dagen. Ik heb nooit het idee dat hij dronken is, ik ruik niks, ik zie niks! Hoe komt hij ook aan die flessen? Als hij die gekocht heeft, hoe komen ze dan ongemerkt ons huis binnen? En waar blijven de flessen dan? De laatste flessen die ik gevonden had zijn nu verdwenen...

Ik weet gewoon niet wat ik moet voelen. Ben echt verdoofd of zo, hoe kan dit ons nou overkomen? Wat is er met hem aan de hand? Wat zit hem dwarst? Waarom verteld hij dit niet aan mij? Heb ik iets fout gedaan? Zit onze relatie niet goed?

En ga zo maar door. Ik heb zoveel vragen, ik weet het gewoon niet..

Hoe moet ik dit nou aanpakken? Wanneer moet ik hem hier op aanspreken? En wat als hij gewoon weer ontkend?

Ik hoop hier eigenlijk herkenning te vinden, of ervaringen.. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben al op zoek naar professionele hulp, maar ik zou het ook fijn vinden om ervaringen/tips te horen van mede forumleden.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    je man heeft professionele hulp nodig... hij is een alcoholist...

Jij alleen kan hem niet helpen

3. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Hoi Anoniem,

Ik heb geen ervaring met wat je beschrijft, maar wil je even een hart onder de riem steken. Ik denk dat het goed is dat je professionele hulp zoekt. Ik heb jarenlang in de verslavingszorg gewerkt en dat is echt niet alleen voor hopeloze alcoholisten ofzo, maar ook juist voor mensen die het moeilijk vinden de stress van alledag het hoofd te bieden. Er zijn ook vaak cursussen of groepen voor partners, waar je herkenning kunt vinden en advies kunt krijgen hoe je ermee om kunt gaan. Het ligt echt niet aan jou!! De wereld van nu levert gewoon veel stress op en dat is moeilijk. Jullie moeten en kunnen hier samen uit komen.

Veel sterkte en succes!!

4. rums

rums Niet meer actief

Dit inderdaad.
    Alcoholisten weten de boel goed te beduvelen. Ik ken het van dichtbij en hij was ook gewoon een goede werknemer etc

5. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
  6. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    Wat erg voor je! Kan me voortellen dat je erg geschrokken bent..
    Het komt hard aan, maar je man is een alcoholist..Ik zou denk ik met je man naar de huisarts gaan (als hij dat wil) daar advies te vragen, om de beste weg te behandelen. Sterkte!

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik.zou niet meteen zeggen dat hij alcoholist is.
    Heeft hij misschien het gevoel dat jij het niet leuk vind dat hij drinkt?
    Dat hij het daarom stiekem doet?

Zolang hij niet dronken en vervelend is zie ik het probleem eigenlijk niet zo.
    Kan je niet met hem afspreken dat je gewoon de wijn in de koeling zet? Als.hij een glaasje wil dat jij er geen problemen mee hebt.

8. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Er moet toch een moment op de dag zijn dat hij die flessen drinkt. Is hij vaak even weg in huis ofzo?

9. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Je man heeft een groot probleem maar zo ervaart hij dat zelf niet, anders zou hij niet liegen.
    Zolang hij zelf niet in ziet dat hij een drankprobleem heeft.
    Zal er niks veranderen.
    Jij zult moeten eisen dat hij actie onderneemt.
    Geloof me ik spreek uit ervaring ze kunnen goed liegen en bedriegen.
    Dit is eigenlijk een gezinsprobleem.
    ik snap dat je he gevoel heb dat het door jou komt of dat je gefaald hebt maar dat is absoluut niet zo.Hij heeft een probleem en niet jij.
    Hij heeft altijd de keuze om hulp te zoeken, open en eerlijk tegen jou te zijn.
    Ik wens je veel wijsheid en kracht!!!
    En de keuze of hij die flessen drank haalt of niet.

10. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Jawel hoor, deze man vertoond heel veel tekenen van een alcoholist. Helaas heb ik het van heel dichtbij meegmaakt en als TS en haar man niet snel hulp zoeken wordt het van kwaad tot erger.

11. Anoniem6598

19 sep 2016
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook al ben ik blij met jullie reacties, ik wordt er alleen wel erg verdrietig van.. Alsof het alleen maar extra bevestigd wordt. Ik word nu gewoon echt wakker geschud..

Ik ga straks met die anonieme lijn bellen, kijken of zij me verder kunnen helpen. Ik wil hier zo graag uit komen met mijn man, ik wil hem voor geen goud kwijt :(

Oh wat voel ik me klote.. Laat staan hoe hij zich voelt..

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hij drinkt stiekem... al 1,5 jaar lang.. liegt erover...

Alcoholist dus...

13. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Jeetje dat is schrikken anoniem...
    Waarschijnlijk wist je het ergens al wel maar nu kun je er niet meer omheen.

Hopelijk kun je de hulp vinden die jullie nodig hebben. Sterkte!

14. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hier ben ik het volledig mee eens.
    Mijn zus zei afgekickt te zijn, heeft zelfs in een kliniek gezeten nadat ze had toegegeven al sinds haar 18de verslaafd te zijn en een alcohol en drugs probleem te hebben. Ze vertelde me nog aan de telefoon dat het zo raar was, dat zij en haar vriendin de enige in het dorp waren die geen alcohol dronken (ze wonen in een klein hippiedorpje aan de westkust van nieuw Zeeland, er wordt daar nogal wat geconsumeerd, het is normaal daar om dagelijks alcohol te drinken)
    Nadat ik haar 8 jaar niet gezien had kwam ze hier logeren. Ze viel direct door de mand. De eerste dag kocht ze voor zichzelf een krat bier, volgens haar kon ze zichzelf prima in de hand houden, en 2 dagen later zat ze in de coffeeshop en stond ze hier buiten op de galerij te blowen (wat moeten mijn buren wel niet denken...)
    Haar gedrag paste ook in het plaatje van een verslaafde. Geen rekening willen houden met je omgeving (2 uurtjes rustig doen omdat de baby slaapt smiddags was al teveel gevraagd, daar kon ze niet tegen) overal commentaar op hebben, want wat zij vind en denkt is superieur, geen oog of oor hebben voor een ander (of een andere mening)
    Na een week klapte het hier met ruzie. Ik werd boos om haar egoïsme en commentaar terwijl wij alles uit de kast hadden getrokken zodat het madam aan niets zou ontbreken. Maar ze vond mijn reactie belachelijk en wenste geen kritiek. Binnen 5 minuten was ze vertrokken met haar spullen en ik heb haar niet meer gezien. Ze is nog 2 weken in Nederland geweest en ze heeft niet eens het fatsoen gehad om contact op te nemen met mijn dochter, die idolaat was van haar tante en teleurgesteld achter bleef.
    En ik kan je zeggen, dat doet pijn. Dat is dus het gemak waarmee ze mensen aan de kant zet omdat haar verslaving en bijkomend gedrag niet geaccepteerd wordt.

Ik hoop van harte dat je man inziet dat hij een groot probleem heeft, en dat hij ook alles eraan doet om Er vanaf te komen. Zo niet dan voorspel ik een heleboel ellende. Ik wens je heel veel sterkte.
    En volg dat ene advies op, Neem contact op met verslavingszorg, voor in elk geval hulp voor jezelf.
    Wellicht dat een interventie hem kan doen inzien dat het serieus is. Licht familie en vrienden in, zij kunnen ook helpen en steunen.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

#15 sydneys, 19 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2016
    Hij heeft professionele hulp nodig en zo snel mogelijk. Ik ken ook iemand waarbij het zo begon. Of toen zat ze al in een ver stadium want anders verstop je niks en kan je het niet zo goed verbergen. Je merkte niks aan haar gedrag en liegen kon ze als de beste.
    In haar geval is het niet goed afgelopen ook al had ze professionele hulp. Alcohol is een walgelijke harddrug.

De meesten zijn wel nog te redden maar professionele hulp is wel een must. Hoe goed en lief jij ook bent maar dit gaan jullie waarschijnlijk niet alleen kunnen. Het is extreem moeilijk om van alcohol af te kicken.

16. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Weet je hoeveel hij drinkt dan? Misschien valt het wel mee. Veel mensen drinken graag een wijntje of 2 (waaronder ikzelf :) )
    Een kwart fles per 2 dagen vind ik geen probleem.

Vind het erg triest dat hij het voor jou verborgen moet houden. Kan je niet afspreken dat hij gewoon in huis drinkt? (Dan kan je het ook beter in de gaten houden )

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere

Ik zie dit echt niet meteen als alcoholist hoor.
    Ik zie alleen maar dat TS er duidelijk problemen mee heeft dat hij drinkt. En misschien houdt hij rekening met haar en doet het dan maar stiekem.

Mijn vriend drinkt elke.dag 6 halve liter blikjes bier
    Is hij een alcoholist Nee hoor?
    Mijn vader idem dito.
    Maakt iemand niet direct een alcoholist.

Als je van een biertje of wijntje houdt maar je partner vind.dat niet zo prettig. Ja dan zoek je een andere oplossing.
    Kijk als er dan ook nog flessen whisky wodka en goldstrike gevonden worden. Dan ga je idd denken aan een alcoholist. Maar een wijntje en een biertje of wijntje kunnen afslaan vind ik niet direct een alcoholist

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Maar 6 halve liters? Jeetje, dat is 3 liter bier per dag. Een biertje of wijntje vind ik best kunnen (al moet het geen gewoonte worden wat mij betreft), maar 3 liter per dag. Je kunt ook prima alcoholist zijn en voornamelijk bier of wijn drinken hoor.

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Iedere dag 3 liter bier drinken en dan geen alcoholist zijn? Wanneer vind jij dan iemand een alcoholist?

TS heb je al naar die speciale lijn gebeld voor advies hierover?

20. vd21

vd21 Niet meer actief

Dat labeltje wel of geen alcoholist lijkt me niet zo belangrijk eigenlijk . Professionele hulp is ook nog totaal niet aan de orde. Jullie hebben nog niet eens met elkáár gepraat... gooi het op tafel (zonder direct verwijten) waar je mee zit en wat voor dingen je in je hoofd haalt en laat hem vertellen of opschrijven.
    Confronteer hem met die fles die ineens leeg bleek. En zoek eerst samen naar een oplossing

Deel Deze Pagina