13 mnd - scheel kijken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door prettymum, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Hallo!

Onze zoon kijkt de laatste tijd erg scheel en nu denk ik aan twee dingen.

Enerzijds denk ik dat babies dat nou eenmaal doen en dat dat erbij hoort en niet ernstigs is.

Anderzijds twijfel ik of ik niet even langs de huisarts moet gaan. Maar wil ook niet gaan als het eigenlijk niet nodig is, vandaar dat ik benieuwd ben hoe dit bij jullie kindjes was/is.

Mijn man en ik hebben zelf nooit een lui oog gehad maar dragen wel allebei een bril, ik heb zelf min zes vanaf mijn tiende, dus echt goede genen hebben we niet doorgegeven.

Op het cb heeft de arts wel even met een lampje gekeken en die volgde hij telkens goed dus zij maakte er niet zo'n probleem van. Maar tijdens die afspraak keek hij gewoon goed terwijl wij het thuis steeds vaker zien met name als hij moe is.

Wat denken jullie?

2. m1980

m1980 Bekend lid

6 apr 2008
    549
    0
    0
    In Een Huis......
    Hoi,

Ik heb een dochter van ruim 14 maanden,die ging loensen rond haar 1ste verjaardag,daarvoor nooit,ben in sept naar de HA gegaan,die zei dat ik eerst moest afwachten wat het CB zei eind okt had ik daar een afspraak,die vertelde mij dat ze haar ogen wel goed corrigeerde,maar heeft evengoed een verwijsbrief voor de huisarts meegegeven.Die heeft een verwijsbrief naar de oogarts gestuurd.
    Ben toevallig vorige week donderdag geweest en daaruit bleek dat mijn dochter een oogsterkte van rechts(die loensde)+9.5 en links +6.7 had,ik zei al dat als ze niet geloensd had ik het niet had geweten,ze ziet nmlk alles.Een kind kan het zelf dus allemaal goed scherp stellen maar dat kost wel veel moeite.Ze hebben mij verteld dat deze sterkte wel iets beter word maar dat ze altijd een bril zal moeten hebben.

Nu krijgt ze eerdaags een brilletje.Die is in de maak.

Als ik jou was zou ik toch even naar de HA gaan misschien is het niks misschien plakken ze het af met een pleister of anders.
    Maar je kan beter optijd zijn.
    Hier hebben mijn vriend ik en onze andere 2 kids geen bril of iets met onze ogen gehad.

Succes.

3. prettymum

prettymum Niet meer actief

Dank je!

Weet jij ook of het nodig is een verwijsbrief van het cb te hebben voor de huisarts? Omdat de huisarts je verwees naar het cb en het cb je weer naar de huisarts?

Hier is het ivm onderbezetting erg lastig om een afspraak te plannen laat staan een extra afspraak tussendoor.

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik zou het wel even na laten kijken door een arts.
    Ze mogen tot 1 jaar scheelkijken.

5. m1980

m1980 Bekend lid

6 apr 2008
    549
    0
    0
    In Een Huis......
    Ik kreeg een verwijsbrief van het CB voor de HA en die gaf mij een verwijsbrief voor de oogarts,Anders moet je het even navragen bij de HA.

Succes.

Deel Deze Pagina