Even een vraagje Ik kreeg altijd zestig euro zorgtoeslag. Vorig jaar hebben wij bij de belastingdienst na een tip van iemand elkaar als fincaal partner aangegeven (we zijn niet getrouwd en hebben geen samenlevingscontract) Nu hoorde ik dus van iemand dat ik dan geen recht meer zou hebben op zorgtoeslag omdat we fiscale partners zijn dus samen te veel verdienen. Heb dus meteen mijn zorgtoeslag stop gezet omdat ik doodsbang was dat ik veel geld terug zou moeten betalen. Weet iemand of het nu mogelijk is om bij de belastingdienst opnieuw aangifte te doen en aan te geven dat je geen fiscale partners bent? of pikken ze dat niet? Scheelt toch zestig euro in de maand hé?
Heb je niet even gekeken of je echt geen recht meer hebt op zorgtoeslag? Je kan zo op de site van de belastingdienst een proefberekening maken en dan zie je zo of je er wel of geen recht op hebt in de situatie van fiscaal partnerschap. Mocht dat niet zo zijn dan kan je volgens mij inderdaad je persoonlijke situatie 'gewoon' wijzigen. Maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
nee, in deze situatie niet. Maar heb even een proefberekening gemaakt en daarin stond dat als je geen fiscaal partner bent maar wel een gezamelijke huishouding voert dat je dan ook al elkaars toeslagpartner bent...
Je hebt meestal juist wel recht op zorgtoeslag als je fiscaal partners bent, daarom zijn mijn vriend en ik dat ook geworden, en ineens kregen we wel beide zorgtoeslag, je mag namelijk dan samen meer verdienen. Anders kun je het beste een keer langs de belastingdienst gaan, ze helpen je gratis, ook met je belastingaangifte.. Ik heb nog nooit zoveel terug gehad als toen hun mij geholpen hebben. Succes!
wat is er veranderd aan jullie samenstellng dan? niets toch? vooral lekker doorgeven dan, als ze erachter komen kan je straks alles terugbetalen. Je moet daar niet mee gaan frauderen. Je woont op hetzelfde adres en voert een huishouding en dus ben je elkaars toeslagpartner.Als jullie straks een kind hebben ben je standaard elkaars toeslagpartner, komt beetje vreemd over als je steeds wijzigt he? Ik heb 3 jaar terug ik denk zeker wel 85 keer de Belstingdienst gebeld, dingen stopgezet via internet, dingen doorgegeven, alles proberen stop te zetten, maar ik bleef maar geld ontvangen, hoppa, 147 euro zorgtoeslag, hoppa, te veel kindgebonden budget etc etc Wat resulteerde in dat ik inene meer dan 800 euro terug kon betalen, terwijl ik het echt ELKE godganse keer heb stopgezet maar hun maar bleven doorbetalen.
waarom krijgen jullie dan beide een zorgtoeslag? of omdat jullie beide werken? Ik ben ook fiscaal partner met mijn man maar we krijgen maar eenmaal samen zorgtoeslag. of is dat omdat ik niet werk?
ik heb dat jaren geleden ook gehad... verdiende toen zelf en kreeg zorgtoeslag en woonde op een gegegeven moment samen... heel vaak gebeld hoe dat nou precies zat.. alles doorgegeven en nog steeds ontvind ik zorgtoeslag... heb alles apart gezet elke maand en kreeg 1,5 jr later een brief dat ik alles moest terugbetalen... gelukkig had ik alles opzij gezet en kon het zo weer terug!
Ik zou het inderdaad even checken, grote kans dat je toch wel recht hebt op zorgtoeslag. En dan snel weer aanvragen want als je dat niet meeneemt in je aangifte vervalt je recht op zorgtoeslag.
volgens mij maakt het niet eens uit of je elkaars fiscaal partner/ toeslagpartner bent of niet, terugbetalen moet je zoiezo wel ik heb het ook niet zo op toeslagen, heb jarenlang huur en zorgtoeslag mogen ontvangen maar die domme blondjes bij de belastingdienst rekenen dan aan het begin uit waar je recht op hebt en aan het eind van het liedje kun je idd alles terug gaan betalen omdat ze het niet goed berekend hebben en dat gaat al jaren zo:x:x laat die toeslagen dan maar lekker zitten!
Je bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van je schatting van je jaarinkomen hoor.. Ik schat dat aan het begin van het jaar gewoon net wat te hoog in, krijg ik nooit teveel en aan het eind van het jaar berekenen ze dat en krijg ik nog wat nabetaald. Ja er worden zeker wel fouten gemaakt bij de belastingdienst (zelf ook een keer gehad) maar je kunt zelf heel goed nagaan of je teveel krijgt hoor. En dat dus apart zetten, want ja... dat moet je dan natuurlijk terugbetalen. En voor TS, jullie waren al elkaars toeslagpartner, daar veranderd nu niks in lijkt mij. Bij ons maakte het in elk geval niet uit?
ik heb een ing bankrekening lopen en daar storten ze elke keer de zorgtoeslag en kindgebondenbudget op...daar kom ik nooit aan en aan het eind van het jaar kan ik daar alles weer van terug betalen. werd er ook gek van elke keer terugbetalen en erachteraan bellen en mailen.. dus nu zo opgelost en geen problemen meer want het geld komt niet op mn betaalrekening dus ik maak het niet op en ik mis het ook niet
Toch is dat wel echt absurd dat jij dat dan niet stopgezet krijgt, maar het heel de tijd maar moet ontvangen en dan weer terugbetalen... tsjonge..slaat echt nergens op. Vriend kreeg ook huurtoeslag.. op een koophuis maar na paar keer bellen (en dat zij de originele scan erbij hadden gehaald waar inderdaad op stond dat hij het NIET had aangevraagd) is dat wel goedgekomen.
ff van de belastingdienst: ook al ben je geen fiscaal partner en heb je geen samenlevingscontract, dan ben je toch toeslagpartner als je aan onderstaande voorwaarden voldoet: - U staat langer dan 6 maanden onafgebroken met die persoon op het zelfde adres ingeschreven. - U voert in die periode een gezamenlijke huishouding. - U bent allebei 18 jaar of ouder. Dus ik denk dat dat voor jou wel opgaat. Nog even gekopieerd: Uw inkomen is niet te hoog of u hebt geen inkomen. Niet te hoog betekent: lager dan 36.022 per jaar. Als u een toeslagpartner hebt, mag uw inkomen samen maximaal 54.264 per jaar zijn. Dus als je daar bovenuitkomt, dan heb je er (helaas) geen recht op.