Dochter elke avond overstuur.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bouncytigger, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Heeft iemand misschien de gouden tip? De volgende situatie doet zich nu al 5 avonden op rij voor. Onze kleine meid krijgt volledig bv. Om 4 uur krijgt ze wat. Daarna rond half 7 / 7 uur en dan vraagt ze om de twee uur. En vanaf 6 uur is ze ontroostbaar. Ze blijft maar huilen en zich tegen haar moeheid verzetten. Er is ook niks wat helpt. Speen wil ze niet, ik kan haar moeilijk de hele avond constant aan mn borst laten liggen, en bij ons liggen/troosten helpt ook niet. Ik zie het ff niet meer zitten.... heeft iemand een idee???

2. Melletje86

11 apr 2012
    69
    0
    0
    Misschien helpt inbakenen?? Puckababy of Pacco.
    Mijn zoontje ging ineens goed slapen savonds.
    Succes

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    is toch clusteren?
    volgens mij heel normaal gedrag en ik zou eraan toegeven

4. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Maar ze maait niet echt met dr armpjes ofzo. Ze gaat meer geluiden maken of heel bewust de ogen open houden om maar wakker te blijven. Ze is nu ook weer rustig. Het is 10 uur geweest en dan is t over... Het rare is dat ze overdag een model baby en snachts slaapt ze ook super tussen de voedingen door. Het zijn nrt ff die uurtjes elke avond...

5. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    's avonds clusteren babytjes inderdaad veel, waardoor ze 's nachts langer door kunnen slapen. Onze dochter heeft ook heel lang ee huiluurtje gehad. Altijd rond 7 uur begon dat en dat kon soms zo 2 uur doorgaan. Wat ik ook deed, hoe moe ze ook was, niks hielp. Wij hebben dr toen op den duur toch maar in dr bedje gelegd en vaak viel ze dan na 5 minuutjes al in slaap.
    Heeft ze geen last van krampjes ofzo?

6. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Hoort er bij denk ik. Mijn oudste had het en mijn jongste nu ook. Al wordt het bij haar nu al minder. Ik neem haar gewoon lekker bij me of draag haar in de draagzak (marsupi), vind ze heerlijk. Het is een fase en gaat vanzelf over als ze ouder worden.

7. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Dan voed ik om half 7, ben tegen kwart over 7 klaar. En dan is ze wakker. Als je hasr wrg legt is ze 2 minuten stil en daarna is het brullen geblazen. Ze is dan ook amper rustig te krijgen. Ik kan toch moeilijk tussen 7 en 10 constant met de kleine aan de borst hangen???

8. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Manlief wou dr vanaaf ook al in dr bedje leggen. Maar op eerdere avonden raskte ze daar nog erger van overstuur...
    Krampjes geeft ze over hrt algemeen niet zo veel om. Dan ligt ze een half uurtje te kreunen en dan is het klaar...

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    En toch denk ik dat je er wel aan kan toegeven.. Je kunt je ook afvragen wat vervelender is een baby aan je borst de hele avond of een brullend kindje de hele avond.. Dat zijn de eerste 3 maanden daar moet je even doorheen en dat zijn soms moeilijke periodes.. Ik heb ook een zoon die de eerste 3 mnd heeeeeel veeeeel bij mij aan de borst heeft gelegen maar daarna ging het echt beter..

10. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waarom niet?
    Mn zoontje heefr daar nooit last van gehad..
    Maar ze zal wel aan t clusteren zijn ofzo..

Waarom jezelf en je kleine het moeilijker maken dan het is..
    Nestel jezelf lekker op de bank met je dochter en kijk lekker tv.. Pak wat te snacken en te drinken..

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Gewoon aan toegeven. Is idd clusteren en gaat weer over.
    Mijn oudste deed het ook van 7-10 en dronk zo'n beetje non stop. Ze sliep de nachten toen lekker door.
    Is vanzelf weer overgegaan en 't is heel normaal babygedrag.

Btw, als ik je een tip mag geven, probeer de eerste 6 weken niet teveel tijd tussen de voedingen te laten, max. 3 uur overdag.
    Vaak aanleggen die eerste weken zorgt voor een goede productie op langere termijn.

13. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Bedankt voor je tip, maar dat deed ik sowieso al niet... we hebben overdag een gied ritme van ongeveer om de 2, 5 uur eten.

Ga vanaaf maar es proberen om bij elke keer huilen aan te leggen. We zien wel wat er gebeurt...

14. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde gehad! Wij dachten krampjes maar na drie dagen dit gedrag erachter gekomen dat het clusteren was.

Ik zat lekker op de bank, baby aan de borst, soms elk kwartier! Afstandbediening en drinken bij de hand. Veel minder vermoeiend dan een gillend kind met honger!

15. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Als ze echt aangeeft aan de borst te willen, zou ik er aan toe geven. Dat clusteren deden mijn jongsten ook. ik installeerde me met kussens, thee en lekkers op de bank en dan zat ik daar de hele avond met 2 kleintjes aan de borst. Af en toe vielen ze even in slaap, om dan 10 minuten later weer verder te drinken. We hebben ze uiteraard wel geprobeerd in bed te leggen als ze sliepen, maar dat werkte echt niet. Dus uiteindelijk gewoon hun behoefte gevolgd. Het kan wel energie kosten, en soms heb je er geen zin in. Maar meestal duurt dat clusteren maar een aantal weken, tot 3 a 4 mnd. En voordeel is dat ze dan meestal iets langer doorslapen 's nachts. Dat vond ik ook wel fijn!

16. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Lijkt mij ook clusteren idd, en vraag me af waarom dat niet zou kunnen, de hele avond aan de borst 'hangen'? Hier is dat vanaf week 3 tot nu nog standaard van 19:00 tot uiterlijk 22:30. En daarna slaapt ze 6, of 6,5 uur door. Want wat doe jij normaal op die tijd? Ik niets, hooguit beneden wat rommelen. Dat kan evengoed, als ze even die 5-10 minuutjes slaapt:)

17. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    Google even op clusteren. Is echt volkomen normaal en ze wil dan gdwoon lekker bij je zijn en aan de borst. Beste is jezelf lekker voor de tv installeren met wat dingetjes binnen handbereik. Het gaat ineens over dus maak het jezelf tot die tijd zo makkelijk mogelijk.

18. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Het vreemde is dat ze eergisteren zoveel moest huilen en pm de haverklap wou drinken. Gisteren netjes om de 2,5 uur van zich liet horen en nu weer constant overstuur is. Ik snap het gewoon niet meer. Zal dr zo weer aanleggen, maar ze is echt net 5 minuten van de borst. En als ik haar aanleg wil ze ook bijna niet drinken. ..

19. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Hier rond de 4 weken precies hetzelfde. Het begon met een huiluurtje 's avonds en dat breidde zich uit naar uren huilen 's avonds en later zelfs overdag. Telkens 10 minuten na de fles. We zijn toen begonnen met omneo comfort voeding (ivm krampjes) en begonnen met inbakeren op advies van het cb. Daarna ging het na een paar dagen gelukkig goed. Heel veel sterkte en het komt goed !

20. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Maar ik heb niet het idee dat het krampjes zijn. Daar geeft ze nl niet zo veel om... dan ligt ze een half uurtje te kreunen en dan is het klaar. Ze ligt nu vanav half 8 bijna onafgebroken aan de borst, maar echt drinken doet ze ook niet. Wel een beetje, maar t houd niet over...

Deel Deze Pagina