Jumperoo net zo 'slecht' als loopstoel?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mikhna, Dec 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mikhna

Mikhna Lid

Jul 4, 2011
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nu heb ik gehoord dat een loopstoel niet zo goed is voor de ontwikkeling van de baby vwb het lopen e.d. Daar ben ik het wel mee eens.

Maar ik vroeg me af of de Jumperoo van Fisher Price ook net zo slecht is omdat het de baby ook met zo'n gordel/broekje draagt. Zal het ook de ontwikkeling van de heupjes moeilijker maken? Of heeft het er helemaal niet mee te maken?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, in principe is alles waarbij je kindje zo hangt in zn kruis, dus een baby bjorn, een loopstoel en zo'n spring ding niet goed voor hun heup ontwikkeling.

3. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ga mee met mijn voorganster. En daarbij is het ook neit goed voor ze om bewegingen te maken waar het lichaam helemaal nog niet klaar voor is. Ik zou een jumperoo zelfs slechter vinden dan een loopstoel. Springen lijkt me echt niet goed. Daarbij zal een kind dat al loopt pas gaan springen als de fontanel volledig gesloten is vaak, en dat heeft ook een reden.
    Ze kunnen zoveel lol hebben gewoon met de bewegingen die ze wel zelf kunnen, zou het daar lekker bij laten!

4. mama4life

mama4life Bekend lid

Dec 20, 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Jumperoo is net zo slecht, zo niet slechter... Helaas! Zijn ontzettend leuke dingen en wat k heb gehoord/gezien hebben kindjes er ook echt wel plezier in, maar t is absoluut niet aan te raden...

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja idd mijn peuter van 2 kan nog niet zelf springen dus voor babies klopt die ontwikkeling idd niet!

6. Quechui

Quechui Niet meer actief

Een jumperoo is inderdaad net zo slecht als een loopstoel.
    Onze zoon heeft zowel een jumperoo en een loopstoel gehad.
    Elke dag maar 10 minuten in dat ding geweest nadat hij 6 maanden oud was.
    Heel veel plezier gehad.

Veel dingen worden omschreven als 'slecht'. Vroeger waren er ook dingen die slecht waren, maar toen werd dat niet zo gezegd.
    Ik vind als je het beleid gebruikt is er niets aan de hand.

7. zwendel

zwendel Niet meer actief

zoonlief hier heeft ook een loopstoel en heeft hier ingezeten vanaf het moment dat hij goed zelf kon staan ( maandje of 6) nu is hij bijna 11 maanden en vind er niks meer aan hij vind het lopen lang bank en tafel al 2 maanden veel leuker. en ja wat is slecht...je moet ze er geen hele dagen in willen zetten maar af en toe 10 a 15 minuten..

8. maan

maan Lid

May 30, 2010
    98
    0
    6
    apothekersassistente
    Rotterdam
    De jumperoo heb ik ook gehad voor mn zoontje, eigenlijk alleen omdat hij voordat we dat ding kochten, hij zelf bij ons op schoot aan het springen was.. dus was best een uitkomst de jumperoo..

en met mate kan het heus geen kwaad, ligt ook wel aan je kind zelf

Share This Page