Goedenavond dames , Nu ben ik lekker met verlof en bezig met de aankleding van het wiegje, maar tijdens het aankleden van de wieg kwam ik er pas achter dat de afmetingen van het matrasje iets afwijkt namelijk 90x40 ipv 80x40 waar ik dus het beddengoed van heb ingeslagen en past het natuurlijk niet. Nu is dat niet echt het probleem , kan het gebruiken voor de reiswieg . Maar nu wil ik dus via internet de juiste moltonhoeslakens bestellen , maar dat blijkt een onmogelijke opgave, terwijl de gewone hoeslakens in deze maat wel te verkrijgen zijn. Nu dacht ik zelf om dan eventueel een moltonhoeslaken te gebruiken van het ledikant en dat strak om het matras te doen en eventueel vastspelden. Ook las ik dat je ipv een moltonhoeslaken een badstof hoeslaken onder het katoenen hoeslaken te doen. Maar misschien hebben jullie nog andere ideeën ? Alvast bedankt voor de suggesties
Hoi Kirsie86, Ik zit met hetzelfde: heb ook een wiegje met matrasmaat 40*90. Er zijn wel sites waar ze hoeslakens verkopen met maat 40*90 maar moltons zijn een stuk moeilijker te vinden. Heb wel een site gevonden maar daar komen ze eind januari binnen. Dat is niet op tijd voor jou zie ik. Misschien past een 40*80 ook wel? Heb ik nog niet geprobeerd. Of je neemt alleen een molton onderlegger?
Lees op oude topics , dat die van Hema (80x40) ruim uitvallen . Die ik nu heb gekocht zijn van jollein. Probeer ik dat wel en anders breng ik ze weer terug . Andere suggesties zijn nog steeds welkom
Molton onderlegger, is dat niet hetzelfde als een molton-zeiltje ? In dat geval zal dat niet gaan want dat mag niet ter hoogte van het hoofdje liggen.
Ipv een molton hoeslaken gebruik ik in onze familiewieg van 40 bij 90 gewoon een molton doek die ik om het matras heen doe, dan een hoeslaken eroverheen en klaar!
Ik had ook geen molton hoeslaken in het wiegje. Ik heb bij de hema dikke fanele hydrofile luiers gekocht. Deze zijn redelijk groot en die er onder gedaan. Ging ook prima. Zolang er geen plastic laagje onder zit kun je eigenlijk alles gebruiken. Het gaat om je matras extra te beschermen, dus een extra gewone hoeslaken kan ook.
Ik heb zelf stof gehaald bij de stoffenwinkel. En dan net zo genaaid als de andere hoeslakens (elastiek in zoom aan hoofdeinden, zijkanten gewoon recht afgezoomd.
In België is 40x90 wel een gangbare maat, ik zocht een hoeslaken voor de aerosleep in die maat, in Nederland niet te krijgen, in België gewoon in een babywinkel gekocht, ik geloof in de baby2000!
Bij de hema heb je 100% katoenen molton onderleggers. Deze zijn in lapvorm. De maat van je matrasje maakt dan niet zo heel veel uit. Bij mij komt hij in de kinderwagen niet helemaal tot onderaan. Maar omdat er geen elastiek om heen zit is dat niet erg.
Net als vogeltje heb ik de molton doeken. Gebruik ze zelfs bij mijn peuter, 2 stuks onder elkaar. Deze 2-pak molton onderlegger - HEMA
Ik ga denk ik flanelle luiers gebruiken als molton voor t wiegje. Heb wel hoeslakens en lakens en een dekentje maar geen molton.. Die ben ik vergeten! Ach ik denk dat een flanelle luier niet zo erg is
Baby dekbedovertrek: Beddengoed voor 'n fijne nachtrust Baby & Tiener kwam toevallig molton hoeslaken tegen in de goede maat nu ook nog met korting.