In juli verwachten wij onze 2de spruit, en onze dochter zal dan 15/16 maanden zijn. We hebben erover zitten denken om in eerste instantie een board aan te schaffen, maar dat idee komt te vervallen omdat ze waarschijnlijk grotere stukken niet kan lopen. Dus willen wij voor een duowagen gaan. Nu is er zoveel keus in wagens, maar voor degene die een duowagen hebben. Welke wagen hebben jullie of welke is aan te raden. Ons budget is niet zo groot (+/- 300/350 euro). Ikzelf wil het liefste een wagen met de zitjes langs elkaar en niet achter elkaar. Ik ben dus al langzaam aan het kijken, maar... ik zie door de bomen het bos niet meer.
ik heb de duo mountain terrain en die bevalt prima. Ik heb hem 2de hands voor 75 euro en gebruik hem nu vaak voor oppaskindjes of dochter en oppaskindje als we ver gaan wandelen. Het is een wagen met de zitjes naast elkaar, want ik heb ook gereden met een topmark wagen achter elkaar en die kiepte om zodra het maar een beetje scheef liep. Tegen sturen was erg zwaar.
Achter elkaar is voor mij ook geen optie. Door medische redenen heb ik geen kracht in schouders/nek/armen (whiplash), en mij lijkt idd zitjes achter elkaar zo zwaar en langs elkaar lijkt het allemaal soepeler.
Zoals ik al in een eerdere topic van je aangaf hebben wij de phil en teds. Dit is wel een duowagen achter elkaar! Ik moet zeggen dat dit tot nu toe toch wel de lichtste (duo)wagen is die ik heb (gehad). Mijn Quinny buzz is nog zwaarder. Ook heb ik de topmark tandem gehad. Ik heb nog nooit zo'n zwaar rotding gehad en heb hem dan ook meteen verkocht. Mijn vriendin heeft ook al verschillende duowagens geprobeerd en zweert ook echt bij een phil en teds.
hier nog iemand die zweert bij de phill en teds. deze is zelfs met 1 hand te besturen. ook als er 2 kids inzitten. dus het is niet zoals met een buggy die achterelkaar zit. en het voordeel is dat hij niet breed is dus je kan echt overal normaal door een winkel heen
ik ben ook zo benieuwd hoe mij de phil en teds bevalt hebben hem vorige besteld, na heel lang twijfelen was dit toch het lichts en het praktisch vonden wij. vooral omdat als je oudste al loopt je er weer een eenpersoons wagen van kan maken
ik heb de kees naast elkaar en hij rijdt echt heerlijk, voor kleine stukjes past de maxi cosi er ook goed en stevig in (die kun je niet vast klikken)
Wij gaan voor de urban jungle hebben we nu ook en bevalt super... moet wel zeggen dat ik veel in bos en op het strand wandel...
Ik zat zelf aan een buggypod te denken, die kan je ook inklappen als je hem niet gebruikt. Ben hem ooit bij een boswandeling tegen gekomen en hij zag er erg comfortabel uit. Heeft iemand er verder ervaring mee? Miek