Hallo, Ik zit eraan te denken om een draagzak te kopen. Het lijkt me enorm handig, vooral als we boodschappen doen. We gaan nl maar 1 keer in de week en met het onderstel in de kofferbak past er verder weinig in. Verder vind ik het erg vervelend om constant pardon, pardon te roepen als ik weer eens ergens niet doorkan omdat die wagen zo breed is. Nou had ik daar een paar vragen over.. 1. Is de baby bjorn handig in gebruik? Zou haar dan vanuit de auto erin moeten kunnen zetten, wel met hulp van mijn vriend 2. Is het uberhaupt wel handig om boodschappen te doen met een draagzak? 3. Zit ze lekkerder in de draagzak dan in een maxi cosi? Daar zit ze nu nl tijdens de boodschappen in. Iemand hier ervaring mee? Groetjes Debby
Hier is de babybjorn een groot succes. Ik kan Fenna er zo vanuit de auto intillen. Dat lukt ook prima zonder hulp. Het enige lastige met boodschappen doen vind ik het bukken om dingen te pakken, maar het lukt wel. Fenna vind het fijner in de babybjorn dan in de MC. Ze valt meestal heel snel in slaap door het gehobbel.
Ja, mega handig, wel eerst even thuis kijken hoe het precies werkt, maar wij kunnen alletwee in ons eentje een kleintje in de draagzak doen. Ja, makkelijker dan met een kinderwagen, idd om de reden die je al noemde. En je hebt wat meer plek in je karretje (er hoeft geen maxi cosi in te staan). Plus dat ik het altijd doodeng vind als ik zo een maxi cosi op een winkelkarretje zie staan. Zeker als de kindjes al wat ouder zijn en op en neer zitten te wippen/schuddelen. Ik denk dat het alletwee lekker zit. De maxi cosi lijkt me best comfortabel zitten en de draagzak zitten ze ook heerlijk ik. Ze vinden het volgens mij ook echt fijn om er in te zitten. En je kan de draagzak natuurlijk ook gebruiken, thuis of tijdens een wandeling.
Ik vind hem ook ideaal! Ben er nog niet mee naar buiten geweest, maar in huis vind ik het ook handig als hij een beetje jengelig is en bij me wil zijn. Dan kan ik ondertussen klusjes doen in huis en is hij ook tevreden! Het is heel makkelijk om je kindje er zelf in te doen en uit te halen. Groetjes, Marloes
Ik gabruik de baby bjorn erg veel, maar heb ook een draagdoek van draagdoek.nl en Lynn heeft daar een voorkeur voor. Het is even wat lastiger omknopen maar draagt weer lekkerder. Ze slaapt er heerlijk in! succes, Mayke
Ik vind het zelfs een van mijn beste aankopen geweest! Toen mijn dochtertje kleiner was, wilde ze er niet al te graag in, maar nu is ze een half jaar. Ze kan haar hoofd heel goed rechtop houden, dus ik kan haar er nu andersom in zetten, dus met haar rug naar mij toe. Dat vind ze heeeeerlijk! Zo kan ze lekker alles zien. (jij moet daar nog even op wachten, maar dan weet je dat het ook voor straks geen slechte aankoop is!) groet Amber
wij hebben hem ook en zijn er superblij mee. ik vind hem juist voor het boodschappen doen ideaal, alleen als er iets heel laag bij de grond ligt vind ik het niet zo super maar het is wel te doen. ook wij kunnen hem in ons eentje vanuit de auto in de draagzak zetten, even thuis oefenen en dan is het zo gepiept! als onze boef slaap heeft valt hij makkelijk in slaap in de draagzak, geen verschil met de maxicosi. ideale aankoop! joyce
Wij hebben ook een BB draagzak...ik moet bekennen dat ik hem eigenlijk te weinig gebruik! Zeker voor de supermarkt moet ik hem vaker gaan gebruiken! Ik vind het wel ontzettend veel gezellig hoor....als hij zo gezellig bij me hangt! Elmo
Meteen nog een vraagje: Tot hoe oud / hoe zwaar gebruiken jullie deze? En wanneer de draagzak zo gebruiken dat het kindje naar voren kijkt? Elmo
Ik vond het ook de beste aankoop.! Heerlijk ding. Heb hem echt heel veel gebruikt. Super handig. Mn meisje zat er vanaf een week of 12 al andersom in. Ze vond het prachtig. Op de "normale" manier ging echt niet meer. (ze zag niks..) Nu is ze 9,5 maand en ruim 9 kilo. Het past nog wel, maar is erg zwaar. Ze vindt het nog steeds geweldig.! Ik zou zeggen kopen dat ding.!
Even een vraagje over de BB, ik heb er een van een vriendin gehad en ik heb Elian er vandaag in gehad toen hij niet wilde slapen.. In dat ding sliep hij in notime met zijn hoofdje op mijn borst. Maar.. Hij is nog geen 7 weken en alhoewel hij best sterk is in zijn ruggetje en nekje lijkt het me toch dat het niet zo goed is voor zo'n kleintje om al zo lang 'recht op' te zitten. Hoelang zou ik hem erin kunnen laten zitten zonder dat het zijn wervels teveel belast? Anders ga ik namenlijk eens zo een eindje met hem wandelen
Ook hier wordt hij enthousiast gebruikt. Vooral mijn man vindt het heel fijn om Demi zo bij hem te dragen als we gaan shoppen ed.
Fijn om te horen dat iedereen er zo positief over is. Ik ga er zeker ook 1 kopen.. Nog een vraag erover. Moet de bb over de jas of eerst de bb om en dan pas je jas aan. En als de jas erover gaat, ik heb best een "strakke" jas en die kan niet dicht dan, is het dan warm genoeg voor haar als ik d'r een maillotje aantrek? En haar jas is redelijk dik, is dat te warm voor haar? Debby
Ik heb dan wat anders een tricotti welke ik eerste gebruiken en heb nu een lange geweven doek is dat wat anders dan wat jij hebt. Maar ik vind het superhandig met boodschappen doen.
Ik vind een draagdoek prettiger dan een Bjorn, omdat een draagdoek veel flexibeler is. Opgevouwen paste het gewoon in mijn jaszak. Ik heb nooit hulp nodig gehad om mijn kind in een draagzak of doek te doen hoor. Gewoon thuis een paar keer oefenen en dan verder veel met je kind in de doek gaan wandelen. Ideaal, ze hoefden er zelfs niet uit om te drinken. Voordeel van een goede doek is dat ze er al veel jonger (in kommahouding) in kunnen. Maar voor boodschappen nam ik altijd de kinderwagen, want daar pasten zo lekker veel boodschappen in. Liep soms dus met kind in de doek achter een kinderwagen voor boodschappen naar huis. Met de auto boodschappen doen heb ik gelukkig maar zelden hoeven doen.
Wij hadden ook een baby bjorn draagzak ik heb hem maar 3 keer gebruikt ik vind het een irritant ding eerlijk gezegd.
er is van babybjorn ook een soort cape te koop, een voetenzak voor de draagzak zeg maar, maar ik deed gewoon de jas van mijn man aan, deed ik tijdens de zwangerschap ook, want ik heb ook alleen maar strakke jassen. lars heeft er tot ong 8 maanden ingezeten, ik ben niet zo groot, en toen werd hij me te zwaar, en zodra hij zijn hoofdje zelf goed recht kon houden deed ik hem met zijn gezicht naar voren.
Ik ben begonnen met zo'n knoop draagdoek. Voor thuis prima, maar om hem buiten te knopen vond ik niet zo handig. Voor de vakantie hadden we een BBactive aangeschaft. Fantastisch ding, makkelijk in gebruik en ook snel aan te passen voor de ander. We hebben er ook een cape bij gekocht. Ons zoontje gaat dus gewoon in zijn kleertjes erin (geen jas oid) en blijft er heerlijk warm in. Vooral met boodschappen doen, vind ik het ideaal. Hij blij en ik blij.
Ik vond het een onding, moet ik je bekennen. Ik kreeg er ontiegelijk last van mijn rug van en ons zoontje stribbelde enorm tegen wanneer ik hem erin wilde zetten. Ik kan dus niet delen in deze vreugde Groetjes, vonneg