In de buggy is ze helemaal happy en lief, maar zodra ze bij mij aan de hand gaat lopen... zich los wurmen, gewoon op de grond laten vallen en jengelen of alle kanten op sjezen als ze even los loopt. is dat bij jullie ook zo? vind het namelijk zo stom om naar de psz te lopen aan het einde van de straat en niet eens haar dat korte stukje gewoon aan de hand mee te kunnen laten lopen...
was hier ook maar gewoon doorzetten.. Wat ik deed was zoveel mogelijk echt los laten lopen, en corrigeren als hij de andere kant op liep, het kostte wat moeite maar nou loopt hij gewoon mee en pakt zelf mijn hand als we over gaan steken..
Nee, dat herken ik niet. Doet ze dat meteen, of pas na een tijdje lopen? Onze dochter kan zelf behoorlijke stukken lopen, maar heeft daar niet altijd zin. Ze wil dan opgetild worden. Dan mag ze kiezen, zelf lopen of in de buggy. Weglopen doet ze niet trouwens. Ik denk dat ze zonder mopperen ongeveer een km loopt. Maar als ze echt geen zin heeft, dan loopt ze nog geen 10 meter. Ik ga dan ook geen drama maken. Dan gaat ze in de wagen..
hier meestal bij mij al direct. bij mijn vriend meestal een stuk later. gek genoeg vind ze wandelen wel leuk, maar dan wil ze haar eigen gang gaan ipv bij ons blijven. niet handig hier in de stad... terwijl toen ze net begon met lopen hield ze altijd netjes de hand vast en was er niets aan de hand.
Eigen willetje. Hier deed ik loop tot aan de paal. Niet verder dan aan de hand verplicht. Als geen gevaar is door lopen. Doen als of. Uit wagen mag lekker doen echt dwars In de buggy... Je kindje is normaal hoor. Is ook echt leeftijd en eigen wil wel lopen niet lopen. Ik ben niet streng maar bbuiten lopen dan toch wel heel streng.
Hier juist andersom. Buggy hebben we al niet meer. Aan hand loopt ze ook niet. Ze loopt gewoon hoe ze wil. Ik geef haar aanwijzingen op. Soms loopt ze achteruit haha Ook momenten dat ze gewoon zit en niet wil dan til ik op even. Maar meestaal speeltuin-hond uit- bakker/winkel-andere speeltuin doet ze gewoon lopen voor mij of achter mij. Ze steekt over alleen op zebrapad en met hand (dat is dan verplicht geleerd) maar de rest loopt ze zonder mij. Ze loopt hier ook niet weg en ik probeer gewoon van te voren raden wat ze wil/welk kant op. Er is ook tuigje voor kinderen ) ziet zielig uit maar op sommige kdv wordt dat ook gebruikt. Je kan ook gewoon dikke touw kopen of bijv zeggen dat ze aan buggy moet zich vasthouden? Of loopfiets of step?
Hier houd mijn zoontje ook mijn hand niet vast... Alleen met oversteken of als hij niet luistert... Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom kindjes perse aan de hand moeten lopen?
loopfiets/step is denk ik nog te wiebelig voor haar. paar maandjes geleden geprobeerd, maar dat was nog niets zal eens kijken idd voor een leuk touw wat we samen vasthouden. buggy meeduwen is maar eventjes leuk. tja houd het maar op peuterpuberen, maar irritant is het wel
Nou inderdaad ik vind dat altijd zó gevaarlijk, die kleintjes die gewoon 'los' over de stoep rennen, doodeng. Je weet toch hoe onberekenbaar zo'n kleintje is? Ze zien een vogel en rennen de straat op. Hier geven ze altijd een hand, stoep, straat, maakt niet uit. TS, mijn jongste deed at ook, maar het is echt een kwestie van stug volhouden. Na een paar weken zijn ze eraan gewend en nu wil mijn jongste juist zelf mijn hand vasthouden.
in Rotterdam zijn ze helaas niet zo kindvriendelijk met de auto... hier scheuren ze zo door de straten heen. zeker met een kind van net 2 die nog totaaaal niet luisterd.... levensgevaarlijk.
ja goed ligt eraan waar je loopt natuurlijk @ts, ik woon zelf ook in rotterdam, wel een rustig deel... En dat je kindje nog niet echt luistert werkt inderdaad niet echt mee nee... Dan moet je maar 'gewoon' volhouden, zit niks anders op... En op de stukken waar ze echt los kan, je kindje dan gewoon los laten lopen
Ik heb zelf nooit geen enige moment gehad sinds 15 mnd dat ze gewoon op straat loopt dat ik per se haar hand moet vasthouden. Ok is hier 30 zone niet erg veel autos, winkelstraat en bij stoep parkerende autos maar ik loopt ook nooit ver van haar af. En nee ze is geen kind die zag vogel en gelijk wegrent op stoep? Ze begrijpt dat ze niet mag wegrennen. Ze loopt gewoon rustig en je bent toch altijd sneller dan iemand 2.3 jaar. Dus nee van mij behalve oversteken hoeft ze nooit hand vasthouden. In winkel ook niet. Ligt ook uiteraard waar je woont maar hier in stad vind ik dat geen punt. Was in almere buitenwijk vind daar totaal geen probleem eigenlijk ze liep meters achter of vooruit. Ook kwestie van gevaren inschatten. Denk dat het een kwestie van vertrouwen hebben in je kind. Ik zie hier veel kleine kindjes met ouders en vele lopen gewoon naast zonder vasthouden. En maar sommige met handje. Met twee kinderen is dan wat lastiger. Als ze met kdv hier naar buiten gaan houden ze elkaars handjes vast maar ook alleen bij oversteken eigenlijk. TS: microstep is vanaf 1,5 jaar kan
Bij de oudste lukte hier het loslopen ineens goed rond de 2,5 jaar. Daarvoor grotendeels in (duo)wagen en kleine stukjes lopen. Maar daar kreeg ik de zenuwen van . Moet zeggen dat ze ook tamelijk lui aangelegd is dus echt meer lopen was pas na de 3 jaar . Jongste loopt graag, maar wil ook het liefste overal heen en kent geen gevaar. Ze mag lopen mits ze mijn hand vast houdt, anders is het in de wagen. Inmiddels snapt ze dit behoorlijk goed en wandelt ze dus steeds vaker (nu 20 mnd).
anders neem ik morgen gewoon de buggy mee, gewoon voor de zekerheid. en op tijd weggaan, mocht ze weer alle zijstraten in sjezen xD
Mijn dochter is nog een stukje jonger dan de jouwe maar zij doet dat ook. Constant de straat op willen rennen of de andere kant weer op. Zodra ik haar handje vastpak gaat ze gillen en laat ze zich vallen. Zucht. Ik hou vol, probeer het een aantal keer opnieuw en anders moet ze maar in de wagen (wat ze dan overigens ook niet meer wil..). Moord en brand. Maarja, ze moet het leren.
Er zijn ook van die polsbandjes, waarvan je elk een lusje om de pols doet dus. ( die ga ik denk ik proberen, dl sjeest er overal graag vandoor).
Klinkt heel bekend. Ik heb een simpele aanpak bij peuters die per se zelf willen lopen. Prima, maar dan blijf je bij me en je loopt gewoon mee. Als dat niet lukt, dan ga je in de buggy. Dat hebben ze heel snel door.
tja de buggy vind ze blijkbaar heerlijk. gaat er zelf al in zitten (beetje luiwammes denk ik hihi). rest is idd anders gewoon op de grond laten vallen en liefst nog een gilconcert erbij... hopelijk gaat dat snel over. vooral dat laten vallen en gewoon niet meer willen opstaan is bloed irritant. gelukkig is ze verder wel een schat hihi
Ik snap wel waarom de andere moeite met je hebben. Jou meisje is nog geen 2 geweest . Wacht maar durf ik te zeggen nu luistert ze nog er komt een dag dat ook jij je achter je oren krabt van oei waar komt dit vandaan. Straks als JIJ Met dikke buik achter een peuter van 2 mag rennen zul je zien kan ook jij je 2 jarige niet meer bij benen. Nu luistert ze nog perfect toch meis watht tot de peuterpubertijd. Dan horen we je nog wel.