's nachts inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ellessinia, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Hallo mama's!
    Zijn er hier moeders die ervaring hebben met alleen `s nachts inbakeren (in ons geval de puckababy)?
    Ons meisje sliep sinds 3 weken in de puckababy omdat ze nogal slecht sliep overdag en maaide met haar armpjes. Afgelopen woensdag heeft ze haar inentingen gehad (ze is nu 9 weken) en die dag hebben we haar niet ingebakerd. Dit ging eigenlijk best goed, ik moet er net zo vaak naartoe in verband met het uitvallen van haar speentje dan wanneer ze ingebakerd ligt (namelijk soms 2x, soms 20x :)).
    Maar waar ze tot aan de inentingen al een week doorsliep `s nachts (laatste fles rond 22.00 u. eerste fles rond 7.00 u.) is ze sinds vorige week woensdag `s nachts steeds vroeger wakker. Vannacht was het opeens 3.45 u. (en ik lag al wakker vanaf 1.00 u.), haar speentje wilde ze niet dus ik heb haar een flesje gegeven en toen ik haar teruglegde lag ze toch te lachen en te spartelen dus ik dacht dat wordt niets, haha. Toen heb ik haar haar puckababy aangetrokken en ze is meteen gaan slapen. Nu denk ik erover om de puckababy alleen `s nachts te gaan gebruiken, zijn er meer die dit zo doen?

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    wij hebben dit zo gedaan ja alleen 's nachts in de puckababy, dan sliep ze hartstikke goed (voor zover ;))
    overdag legde ik haar dan op haar zij weg, dat ging dan ook goed.
    op haar rug slapen is ze nooit goed in geweest zonder puck.

+ op deze manier werkte het, scheelde weer afbouwen (al hebben wij nooit af kunnen bouwen want ineens was t snikheet dus van de een op andere nacht zonder puck ;))

3. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter sliep eerst alleen s nachts in een puckababy, wat super goed ging. Maar overdag slapen was een drama en sinds ik de puckababy ook bij de dutjes overdag gebruik gaat het goed. Ik dacht dat ze adviseren om inbakeren bij alle slaapjes te doen (?) Hier is het wel het meest effectief! Ik ben nu overgestapt op de puckababy mini, die zit een stuk ruimer zodat afbouwen makkelijker gaat...

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Advies is inderdaad om alle slaapjes in te bakeren. Dat is ook het meest voorspelbaar voor je kindje. Het ene slaapje wel en het andere niet biedt minder regelmaat en voorspelbaarheid, tenzij je gaat afbouwen.

5. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Ik doe ook (bijna) alle slaapjes.
    Behalve als we op pad zijn natuurlijk.
    Al twijfel ik soms om hem aan te doen in de reiswieg, maar weet niet of dat gebruikelijk is eigenlijk?!

6. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Dat deed ik dus ook, was ook van plan om het meteen weer op te pakken nadat de 24 uur na de inentingen verstreken zouden zijn, maar ze lag er zo relaxt bij, kon ook sabbelen op haar knuistje als ze haar speentje kwijt was, of ze kon het knuffeltje naast haar hoofd tegen zich aan drukken. Ik vind het een lastig dilemma. Ik begrijp het belang van regelmaat en duidelijkheid, maar ze lijkt het overdag vooralsnog goed te doen zonder inbakeren. Maar ja, wie weet hoe het morgen is, niets zo veranderlijk als een baby :).
    In de reiswieg baker ik haar sowieso niet in, ze heeft, zeker met deze temperaturen, een dik slaapzakje aan.

Deel Deze Pagina