Eten in griekenland

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door babybolly, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

Hoe zit het met eten tijdens de zwangerschap in griekenland. Bv. Feta, salades en tzatziki? Hoe kan ik erachter komen of het van rauwe melk is gemaakt.

Verder natuurlijk algemene dingen als geen ijsklontjes en ORS mee, maar vraag me af hoe ik achter bovenstaande kan komen...

Wie o wie kan me helpen?

Groetjes!

2. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik ben ook zwanger naar Kos geweest. Ik at daar geen rauwe groente en gewoon geen kazen.

3. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik heb alles in Griekenland gewoon gegeten. Heerlijk eten!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tzatziki wordt van yoghurt gemaakt en zeker niet van rauwe melk. Alle fetakazen zijn in principe ook gewoon van gepasteuriseerde melk gemaakt. En over salades zou ik me al helemaal geen zorgen maken.

Ik ben zwanger naar Turkije geweest en ik heb gewoon alles gegeten, natuurlijk met uitzondering van dingen als rauw vlees (maar die krijg je daar toch niet geserveerd) en alcohol.

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik kan je goed helpen want ik heb tien jaar in Griekenland gewoond!dit is wat mijn gyn daar zei toen ik zwanger was:

Beter geen rauwe salades buiten de deur eten want je weet nooit of de groente goed gewassen is.gekokt, verhit kan wel gewoon.

Feta kan prima, alleen niet van kaas die mizithra heet (ik schrijf het fonetisch) tenzij verhit bv in kleine kaas-met bladerdeeg hapjes. Dus gewoon even vragen Voor als je feta wil eten, ik Athene het gewoon. Verder opletten met vlees en je kan beter geen garnalen en andere zeevruchten eten. Verder alles gewoon en er is veel!natuurlijk geen schimmelkazen enzo maar dat geldt overal.tzatziki is idd prima want van yoghurt gemaakt en al die dipjes kan je gewoon eten.

Wanneer gaan jullie?en waarheen?veel plezier!

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Water kan je overigens overal gewoon drinken maar ik lust het water daar niet vanwege chloorsmaak...nooit aan kunnen wennen!

7. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, we gaan naar Kreta. Heerlijk! Kijk er naar uit! Bedankt voor je informatie! Hier kan ik wat mee!!!

Deel Deze Pagina