jungle gym in tuin wordt daar gebruik van gemaakt?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door cw26, 6 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Hi Meiden,

We zijn druk deze zomer bezig met verbouwing van ons woonhuis, en volgend jaar is onze achtertuin aan de beurt.

Natuurlijk hebben we er verschillende ideeen over. Me man en ik zijn het eigenlijk nooit eens over iets, maar uiteindelijk komen we er wel uit.

Onze kids zijn nu 11 maanden en 4 jaar.
    We wonen in een dorp, met op loopafstand ( 2 minuten lopen) een leuke speeltuin met piraten schip, voetbalveld, klein trampooline.

Nu wil ik graag alles bestraten, en dan aankleden met grote potten / bakken met bloemen en planten. ( we houden niet van tuinieren).

Me man wil natuurlijk totaal iets anders.. Die wil dus een complete jungel gym met huisje en glijbaan. En dan onder het huisje het konijnenhok....

Ik vraag me dus af of hier wel gebruik van wordt gemaakt. Ik weet van mezelf dat we vroeger ooit een schommel in de achtertuin hadden, ik kan me niet heugen dat ik er ooit op heb geschommeld.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen hierover..

Alvast bedankt

2. Nanoni

Nanoni Actief lid

9 jul 2016
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt toch alles bestraten en een speeltoestel wegzetten, of zie ik dat verkeerd?

Dat speeltoestel haal je dan weg als er niet meer mee gespeeld word.

Zelf hadden wij vroeger geen speeltoestel in de tuin, wel een schommel en daar heb ik nog heel lang op geschommeld tot ik met mijn voeten tegen de houten poort aan kwam. Ik was toen denk ik al een jaar of 12. Dat verschilt dus denk ik wel per kind hoe lang er met zo'n toestel/schommel gespeeld word. Aangezien jullie jongste 11 maanden is denk ik dat je er nog best een lange tijd plezier van zou kunnen hebben.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij hebben een kompleet speeltuin in de tuin. Andere helft terras met bloembakken etc ( zijn van 18/5)
    We hebben speeltoestel met huisje, 2 schommels, glijbaan en speeltouw. Grote trampoline ( voorheen ook zandbak, speelhuisje en wipwap) en er wordt toch wel paar keer per week mee gespeelt. Vooral met mooi weer. Nu staat er een zwembad op terras erbij van 2/3 maar helaas geen mooi weer.
    Eind van de straat grote speeltuin en voetbalveld

4. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier spelen ze heel veel in het huis met glijbaan/schommel en daaronder zandbak, maar met stip op 1 de inground trampoline.

5. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.409
    764
    113
    Hier spelen ze er heel veel mee en in! ondanks 2 speeltuinen in de buurt .

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben een trampoline, een schommel en een zandbak en de kinderen spelen er (bijna) elke dag mee.

7. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    We hebben al 10 jaar een jungle gym huisje met glijbaan in de tuin. De oudste is nu bijna 12 en zelfs die speelt af nog af en toe in, voornamelijk als uitkijktoren tijdens buurtverstoppertje, omdat hij boven de schutting uit komt. Ook gebruikt hij hem om zichzelf in het zwembad te slingeren als het bad op staat.

De jongste van 6 glijdt er nog vaak vanaf en schommelt nog veel. Dus heb er echt nooit spijt van gehad!

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Juist handig, speeltoestellen in je tuin! Zo hoef je niet steeds naar die speeltuin bij jullie in de buurt te lopen.
    Vroeger hadden wij een glijbaan, zandbak en schommels in de tuin, maar broertjes en ik hebben er heel veel mee gespeeld.
    Voor mijn dochter hebben we een zandbak en een speeltoestel met glijbaan in de tuin staan en ze speelt er veel mee. Daarnaast ook nog allemaal ander groter spul in de tuin waar ze graag mee speelt.

9. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Bedankt voor jullie reactie's!

Ja inderdaad kan je het over een aantal jaar weer gewoon weg halen, dat is ook zo.
    Ben alleen dus bang dat het dan neergezet wordt en dat er dan nooit mee gespeeld wordt.

Maar als ik dan jullie verhalen lees, hoef ik daar waarschijnlijk niet al te bang voor te zijn.

Nou we gaan volgend jaar eens kijken!

Dank je

10. mamiek

mamiek Actief lid

25 feb 2016
    448
    7
    18
    Deutschland
    Ook wij hebben een complete speeltuin,

Twee grote trampoline van 4,5 meter doorsnee,
    2 x speelhuis met glijbaan
    2 losse glijbanen
    2 schommels
    Speeltentjes
    Klein Speelhuisje
    Dubbele rekstok.
    Zwembad 2,5 rond
    Zwembad 4,97 rond

De kinderen spelen hier heel veel buiten, oudste is 10 jongste is 4
    Ook de buurtkinderen spelen hier veel.

We hebben dan wel eentuin van 1450m2 .
    Alles staat wat verspreidt en de Kids gaan vaak op avontuur.

Ik moet zeggen dat de trampoline de grootste aanwinst is. Daar wordt echt zoveel gebruik van gemaakt.
    En met mooi weer uiteraard het grote zwembad voor de grootste Kids hier thuis.

Nu hebben we bijna alles gekregen of goedkoop in handen gekregen.
    Maar mocht een trampoline kapot gaan, komt er zeker weer een nieuwe!

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hier een 2e hands door opa verbouwde jungle gym met speelhuis, schommel, vogelnestschommel en glijbaan er aan. Trampoline en zandbak in de tuin en met alles word gespeeld.

Deel Deze Pagina