We weten het even niet meer....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Balou, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Onze dochter is 31 januari 4 jaar geworden en sinds 1 febr gaat zij naar de basisschool.
    Sinds die tijd wordt haar gedrag steeds erger. Ze scheld ons uit en schreeuwt enorm, ze kliert haar broertje en heeft een enorme grote mond ook wil ze niet luisteren. Het begint s'morgens al als ze uit bed komt en gaat door totdat ze weer in bed ligt.
    We hebben met beloningen gewerkt en met haar gepraat, dat helpt maar eventjes.
    Wie herkent dit? Is dit van tijdelijke aard?
    Ze is soms ook heel lief hoor maar die momenten zijn er op dit moment maar weinig.

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Goh wat vervelend. ik zou zo wel denken dathaar gedrag samen hangt met het naar school gaan. Vind ze het moeiljk zich aan te passen? Je zou een aan de juf kunnen vragen hoe haar gedrag daar is en jullie probleem voorleggen.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat vervelend zeg. Meestal spelen kinderen zo op wanneer ze iets dwars zit maar dit niet goed onder woorden kunnen brengen (en soms zich ook zelf niet zo goed beseffen dat er iets aan de hand is). School lijkt hierin een rol te spelen. Ik zou eens een gesprek vragen met de leraar en eens kijken hoe het allemaal gaat. Wat doen ze, hoe doet je dochter dit, hoe gedraagt ze zich op school, kost het haar veel energie?
    Ik vind dit erg klinken als vermoeidheid maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn...

- vermoeidheid
    - veel impressies van school (teveel prikkels)
    - prestatie drang / onvermogen
    - slecht voorbeeld gedrag (andere kindjes op school: niet waarschijnlijk)
    - te weinig mogelijkheid om haar dag 'kwijt te raken'

etc etc... het kan van alles zijn.. probeer het stukje bij beetje af te pellen. Veel sterkte! Enne.. blijf benadrukken hoe lief je haar vindt en dat ze jullie allesje is en positief corrigeren.

4. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Zij heeft idd wel structuur nodig.
    Ze heeft nog steeds moeite met afscheid nemen.
    Als ik haar in het begin vroeg hoe het was gegaan op school als ik haar op haalde dan zei ze van: Puh! s'Avonds tijdens het eten en als ze op bed ging kwamen de verhalen los, nu zegt ze wel gewoon hoe het ging op school als ik haar er naar vraag.

Ik heb vanmorgen weer eens met haar gepraat en aangegeven dat ik geen ruzie met haar wil en haar niet steeds wil straffen door op de gang te zetten. Heb gezegd dat ik het graag leuk wil hebben en dat we leuk samen kunnen spelen samen met haar broertje. Moet zeggen dat het redelijk goed gaat, ze heeft nog niet achter de deur gestaan.
    Heb wel het idee dat ze school leuk vind.
    Juf gaf aan dat ze wel leuk meedoet met de rest van de kinderen.
    Tis soms wel moeilijk hoor.

Deel Deze Pagina