@tam, 6.40is geen slechte tijd hoor, voor jou misschien, maar de meeste kids zijn tussen half 7 en 7 uur wakker.... 7 uur vindt ik ook een mooie kindertijd...als je kijkt hoe laat of eigenlijk hoe vroeg ze erin len... Maar snap dat de nachtelijke onderbrekingen vervelend zijn, bram ook regelmatig
Hier zijn de mannen meestal rond half 7 wakker. Prima tijd, want als we moeten werken, moeten ze er rond die tijd uit. Sinds Sam geen luier meer aan heeft, is hij ook vroeger wakker, want er moet natuurlijk geplast worden Ze liggen hier trouwens ook lekker op tijd op bed... Thom gaat om 18.30 naar bed en Sam een half uurtje later.
vind je het erg dat hij om 6.40 wakker wordt? Kijk, dat hij 's nachts nog een keer wakker wordt, dat snap ik, dat is niet fijn... Maar 6.40 uur lijkt mij prima, Danian is gewoon een vroege vogel en ik denk niet dat je dat zo maar kunt veranderen... zo is zijn ritme. Hoe laat gaat hij naar bed? Ik vind het bv fijn dat ze vroeg wakker zijn, want dan gaan ze ook weer vroeg naar bed en hebben wij de avond voor onszelf
maxime is de laatste tijd ook s nachts wel eens wakker, ik denk dat ie dan naar gedroomd heeft ofzo. Gaan we even bij hem kijken, geven hem zijn knuffel terug en dan gaat ie weer verder slapen. Zal de leeftijd wel zijn denk ik. Hij is nu ook eerder wakker, vorig jaar in de zomer ook, komt door het licht. Maar goed dat is half 8 dus nog niet vroeg maar ja hij is wel meer een avondmensje. Als er s avonds bezoek is krijg je hem er niet voor 8 u in. en binnenkort het uur eraf he
Ik ben ook blij met 6.40 uur hoor, maar hij was ook om 00.30 uur, 2.45 uur en 5.15 uur wakker en dat vind ik wat minder. Als ik eenmaal wakker ben slaap ik meestal moeilijk weer in. Danian ligt tussen 18.30 uur en 19.00 uur in bed.
@Snieke: Nou ik ben benieuwd, survival of the fittest.. Zal vast die BOB zijn waar HvJ het over had . Je maakt me nieuwsgierig haha. @Marloes: Done! Hahaha Opstaan: Ik ben echt geen ochtendmens en vind alles voor 07.30u vreselijk! Maar het is wel een normale tijd.. Hier varieert het tussen 07.30u en 08.30u en 's avonds gaat ze tussen 19.30u en 20.00u naar bed . @Tam: Moet je er dan ook uit 's nachts of gaat hij zelf weer slapen?
Ben vanochtend bij een vriendin geweest die een handelsstal heeft (paarden). En Zoë heeft voor het eerst op een pony gezeten, ze vond het leeeeeuk! Joehoeee, dat wordt een mooi paardje over een jaar of 3 . Ik heb 10 jaar paarden gehad en nu al 1,5 jaar paardloos, ben nog niet afgekickt
Goede middag... @nachtelijke onderbrekingen.. Hier komt Collin ook 2/3 keer en is t tussen 5.30 en 6.30 gewoon opstaan als t aan Collin ligt. Hij gaat om 19.00/19.30 naar bed. Ach... T zal nooit wennen maar wat doe je eraan! @flut owww leuk paardje! Zou ik zo graag willen maar ik hen al 6 jaar niet meer gereden en geen geld voor ook haha!
oooo wat leuk flut! hier ook altijd paard gereden (geen eigen paard hoor) lijkt me ook leuk als sasha het leuk gaat vinden! hier ook vaak nachtelijke onderbrekingen..van vrienden met iets oudere kinderen hoor ik vaak dat het rond deze periode "normaal" is en gewoon een fase, ach ik slaap na een minuut weer in dus vind het niet zo erg.. sasha komt meestal zo rond 8.15 eruit.. als ik niet moet werken, anders probeer ik dr zo laat mogelijk wakker te maken (of zelf beetje herrie te maken dat ze wakker wordt..) maar vaak roept ze dan nneeeeee SASHA SLAAAAAPEEN!! hihihi geen ochtendmensje dus, hier gaat ze om 19.00 uur naar bed. heel soms zegt ze smorgens om half zeven, sashaa klaaaaar slapen, vogels kijken!!! maarehhh.. doeiiii dat doen we niet, zeg gewoon dat het nog nacht is en iedereen slaapt.. tis lekker donker op dr kamertje hihihi half zeven is voor mama écht nog nacht! hopen dat coll geen allergie heeft lau! hoe gaat het nu met zn ooronsteking? zag dat hij nu lekker naar de psz gaat voor 2 ochtenden, wat vroeg mag hij bij jullie! sasha mag pas eind van het jaar, jammer want denk dat ze het erg leuk zou vinden! @rest zwaai en knuf!
@Lau: Pff vroege vogel die Collin! Is ie alweer wat opgeknapt? @Bloem: Ja leuk he, paardenmeisjes Psz is hier helaas ook pas vanaf 2,5 jaar... Ik ga Baby te koop op BNN kijken, documentaire over draagmoeders geloof ik.
@Flut...ik vond dat ook echt fijn om te horen! Ik was helemaal bang dat het "door mij" kwam. Gelukkig dus niet. Dus het is voor mij ook geen verplichting om het de volgende keer wel koste wat het kost te laten slagen! Er zijn grenzen, vind ik! Ow...klinkt wel interessant..baby te koop. Misschien kan ik het wel terug zien...Ajax is bezig heh...dus ik mag helaas geen tv kijken! Hahaha! @Tam...raar hoor dat het de ene keer zo goed gaat en de andere keer niet! Kan het niet door bepaalde voedingsstoffen komen? Dat ie druk wordt of misschien ergens niet tegen kan en last van zn buik heeft...of jeuk ofzo? Als Finn jeuk heeft wordt ie ook zoooo vroeg wakker en je ziet dan niets aan hem. Ik vind 6.40 overigens wel vroeg...hahaha...maar Finn slaapt meestal tot 8.30. Ook ivm Steef zn werk..als hij om half één s nachts uit zn werk komt kan ik me voorstellen dat hij geen zin heeft om om 6.40 beneden te zitten als ik naar school moet. En Finn gaat ook best laat naar bed...tussen 19.00 en 20.15. Afhankelikj van hoe laat hij wakker was en hoe lang hij in de middag heeft geslapen. Soms is het ook vroeger of later. Maar gemiddeld dus 19.45 Het gaat nog steeds super met slapen! Vandaag om 8.45 hoorde ik dat hij wakker werd en de deur open deed. Komt ie heel zachtjes onze kamer binnen (ondertussen deed hij SSSTTT met zn vingertje voor zn mond) ziet ie dat wij nog liggen draait ie weer om en wil ie weg gaan. Dus ik zei "Goeiemorgen!!!"Komt ie nog ff lekker bij ons liggen! Hij wilde er tussendemiddag weer niet uit! Hahaha! En echt fijn...hij blijft echt goed onder de dekens liggen! Dus waarschijnlijk hoeft hij geen dunne slaapzak meer!
@bloem, hij gaat nu nog niet hoor! heeft plek per september, als hij dus al ruim 2 is.. hier mogen ze ook pas vanaf 2 jaar en paar maanden @sarah, super dat finn het zo goed doet echt fijn! (wou dat coll dat deed haha, jaloers!!)
@opstaan: hier heel verschillend, soms 6 uur (de laatste week) en soms half 9 o nee die klok gaat straks weer terug... diegene die dat uitgevond heeft had geen kleine kinderen... Emma slaapt trouwens wel vrijwel elke nacht door (knock on wood) maar als ze eenmaal wakker is is het een hel om haar weer in slaap te krijgen. @flutter ga je dan weer een paard kopen? Ik had vroeger ook een paard maar ik zou echt niet weten waar ik nu de tijd vandaan zou moeten halen voor een paard. o lijkt me een leuke docu maar helaas reno kijkt voetbal. Misschien morgen op uitzendig gemist. Binnenkort komt ook weer Generatie 2010 voor degene die dat gevolgd hebben vorig jaar. @sarah wat knap dat finn zelf de deur van zijn kamer openmaakt. Emma blijft altijd in bed liggen, klimt zelfs haar bed niet uit. @aurin Emma gaat na de zomervakantie naar psz. Ik heb haar bij 2 hier in de buurt ingeschreven maar ik wil haar op eentje waar mijn vriendin werkt (wel het verst weg). Hoop dat er dan plaatst is. Die andere heeft zowieso plaats.
@ Debby: De klok gaat een uur vooruit hoor dus we hebben een uur korter die dag. @ Aurin: Hoe is het met Collin al wat beter? @ Sarah: Wat lief van Finn dat hij zo zachtjes doet. Ik heb geen idee of het aan voedingsstoffen kan liggen, maar we gaan er wel wat meer op letten. @ Flutter: Wat goed dat Zoë op een pony heeft gezeten. Soms ga ik er wel uit 's nachts omdat hij anders zo een uur ligt te bonken en dan slaap ik dus ook niet meer. Vannacht weer een goede nacht gehad. Danian heeft heerlijk doorgeslapen tot 6.15 uur toen heb ik hem nog even weer recht gelegd en is hij tot 7.00 uur nog stil geweest toen heeft hij bij mij in bed zijn fles leeggedronken. We gaan zo boodschappen doen en daarna ga ik in huis aan de gang. Vanmiddag denk ik even naar de stad.
@tam, met coll gaat t wel redelijk, nog wel snel moe en hangeriger dan normaal. Zijn oor loopt ook nog steeds, allemaal vieze smurrie, en hij hoest heel erg en is nog verkouden.. Vanmorgen bloed wezen prikken, collin deed het zo goed.. was helemaal onder de indruk van die naald.. Vorige keren deden ze in zijn vinger prikken, en dat was echt een hel.. 3 man vasthouden, knijpen in zijn vinger om maar bloed eruit te krijgen.. En dit was zo gepiept, snap niet dat ze het de vorige keren niet zo gedaan hebben! Veel minder stress en geen traantjes voor collin en mama! Coll word straks opgehaald door oma.. blijft daar tot maandag, ik heb weekend dienst.. ga hem missen. maar heerlijk uitslapen
ik hoop dat het uitslapen lukt... hier waren de kindjes van woensdag op donderdag bij opa en oma (zoals elke week) en ik natuurlijk vrij... maar mooi dat ik op m'n gewone tijd wakker werd.
o tamtam ik had me vergist je hebt natuurlijk gelijk. O dan is het niet zo erg want dan worden de kinderen juist een uur later wakker. Misschien kan ik haar dan een uur later in bed gooien zodat ze dat ritme houdt...
zo uiteindelijk werd ze om 16.00 uur wakker Nou meiden ik weet niet wat er met Emma is hoor. Ze is opeens een heel ander kind. Al een paar dagen dat ze s morgens bij ons komt liggen en dan gewoon lief tegen ons aan gaat zitten/liggen tv kijken bijna een uur lang en vanavond kwam ze zomaar op de bank naast me zitten kijken hoe ik borstvoeding gaf. Zeker wel een half uur heeft ze naast me gezeten. Ook speelt ze gewoon lief met haar speelgoed. Dit klinkt misschien als niks bijzonders maar Emma ligt/zit nooit langer dan 1 minuut stil... Zou dit een fase zijn of komt het heel misschien doordat de antibiotica die bacterie heeft gedood? Ik vind het maar vreemd...