Nou dames we zijn weer terug en alles zag er goed uit We hebben 3 duidelijke echo's gekregen zal ze zo plaatsen. Ben 1 dag terug gezet ben nu uitgerekend op 4 April
Hai dames, Alweer eventjes geleden dat ik hier ben geweest *shame*. @Emme, gecondoleerd meid! Fijn weer even je familie/vrienden gezien te hebben. @Debby, zo drukjes gehad gisteren. Ik werd al moe bij het lezen dus geloof best dat je blij bent te zitten. @Tam, super en mooie echo's. Geniet ervan en op naar de volgende! @Meeting, zag een paar mooie foto's voorbij komen leuk! @Scholen, hier de oudste ook nog niet ingeschreven. Hoe weet je nou welke school goed is? @Adnalie, geen teken van een naderende bevalling? @Zwangeren, verder alles goed met de beebs? @Rest, alles goed dames? En met de peutertjes?
moedertjuh aan de hand van de resultaten van hun cito kan je wel zien welke schoon goed is (gewoon naar vragen). Verder moet de doelstelling of geloofsovertuiging je natuurlijk liggen. Bijvoorbeeld openbare school op vrije school of jenaplanschool of montessori.
Dus langs scholen gaan en de citoresultaten inzien? Zijn er echt lange wachtlijsten en moet ik haar zsm inschrijven of is dat per school verschillend? Moeilijk joh...
Ik vind dat je een school niet altijd kan oordelen op de eind cito resultaten. Er zijn nu eenmaal zwakkere leerjaren tussen en dat zegt niet alles over de kwaliteit van het onderwijs. Kijk eens op www.onderwijsinspectie.nl Daar staan alle scholen met hun inspectierapport.
mee eens... en vooral ga gewoon kijken, ga langs voor een kennismakingsgesprek, stel je vragen en kies dan de, in jouw ogen, beste school.
@Snieke: Wat fijn dat de antibiotica eindélijk werkt! @Emme: Gaat hij straks ook naar een Engelstalige school? Scholen: Er zit er hier maar 1 in de wijk, school staat goed aangeschreven, heel positief inspectierapport, maar voor mijn gevoel is het een te prestatie gerichte school. Er mogen ook alleen kindjes uit deze wijk naar die school om het niveau hoog te houden en die denkwijze staat me al niet aan. In de wijk hiernaast zit ook een school, heel knus en gezellig, maar wel slechtere cito scores en wat ouderwetser. Alle kindjes hier in de buurt waar ze straks mee gaat buitenspelen gaan naar die 'kakschool'. Moeilijk moeilijk! @Tam: Fijn dat de echo goed was, nu hopen dat de misselijkheid snel over is dan kun je écht gaan genieten!
Vanochtend had manlief de wasmachine aangezet. Ik zeg nog tegen hem dat hij die ff moet controleren omdat Z. er altijd vanalles in stopt... Wil ik de was ophangen, zie ik er opeens allemaal schoenen tussen zitten . Bij de regenlaarsjes en de Allstars kon ik er nog wel om lachen, maar bij de nieuwe winterlaarsjes van Z. verging het lachen me even. De kleur is niet mooi meer en ze lijken vervormd, ben benieuwd hoe ze eruit zien als ze droog zijn 80,00 en pas 3x aan gehad.... *propt man in wasmachine*
@mandy...oh wat zonde zeg!!!! @deb...wij gaan kijken bij de vrije school, een openbare school en een christelijke school. Allemaal in de buurt. 2 op nog geen 3 minuten lopen en eentje is 5 minuten fietsen. Ik zou trouwens ook echt niet naar de citoscore kijken. Dat zegt niet zoveel over een school. Ten eerste is het een moment opname, en ten tweede, ieder kind is anders, de school kan nog zo goed zijn, als een kind het niet inzich heeft zal dat blijken. Andersom natuurlijk ook. @emme....niet druk maken hoor! De meeste scholen houden aks het goed is rekening met kindjes die zijn verhuisd!!! Zooo...eindelijk weer een keer wT te melden over Finn... Hij was aan het spelen en toen had hij van een oude plank van zijn babykamer, plastic diamanten stickers gehaald. Hij stopt noooooiit iets in z'n mond dus ik liet hem spelen...dim natuurlijk, want een past minuten later staat je trots voor me...mond open..."mama, OP!!!" heeft ie dus 2 of 3 van die dingen op! Ik moest van Steef ff bellen naar de HAP en zoals ik al dacht moeten we ff afwachten. Dus wie weet poept hij morgen diamanten! Haha! Sorry voor de fouten...ik zit op m'n telefoon!
@Lau: Achteraf kan ik er ook wel om lachen hoor Dan maar zilveren buitenspeel laarsjes, want ze zijn zilver geworden... @Saar: Oooh die Finn, dure shit idd . Hopelijk poept ie ze morgen weer uit! Grrrr.. ik wil naar bed maar de buren zijn weg en de hond is net begonnen met blaffen. Uit ervaring weet ik dat die klote tekkel pas stopt als ze weer thuis zijn.
adnalie nog niet bevallen dus... misschien krijg ik toch gelijk... flutter nou daar zou ik echt niet om lachen... balen zeg! Ik vind het ook moeilijk hoor scholen. De vrije school, die me toch erg aantrekt zit iets verder en ik vind het wel jammer als emma daardoor haar buitenspeelkindjes mist. Ze zit nu ook al op een psz die iets verder zit. thnx voor de tips en de link, ga zo even kijken want vind het wel intressant! Kreeg vandaag een mail dat ik eens op de buurtschool kan komen kijken. Ga ik zeker doen. Morgen gaat Emma voor de 2e keer naar de psz maar ik verwacht geen problemen. Ze roept al 2 dagen nog een keer Sarah toe... (dat is mijn vriendin die daar hoofdleidster is) en Visjes vangen (ze had daar een spel gedaan met visjes) dus denk dat het wel goed zit