Vraagje aan jullie! Z. stottert al een paar weken, het was even wat minder maar nu weer erger. Heb het cb al een keer gebeld en die zeiden dat het heel normaal is op deze leeftijd, zeker bij kinderen die vlot zijn met spraak. Als we het zouden negeren zou het na een paar weken wel weer over zijn. Maar nu begint het dus weer erger te worden.... Nog meer kindjes die dat doen? Vind het zo sneu, ze gaat dan echt van: 'I i i i ik wil tv kijken'. Ze kan overigens ook gewoon praten zonder te stotteren, dus hoop dat het meevalt..
Flutter, herken het niet, maar als ze ook gewoon kan praten zal.het wel meevallen. Hier alles goed, heerlijk genieten van mn twee meiden ( en man )
@Adnalie: Ja dat hoop ik ook.. Ik zie al hele pestdrama's voor me enzo . Ja dat geloof ik dat je aan het genieten bent! Lees steeds dat ze zo goed slaapt, heerlijk hoor, als je zelf uitgerust bent kun je er ook veel meer van genieten . Ik wil ooooooooooook haha.
ik zou het ook niet weten Flutter... Adnalie, Sam wil lezen en vooral woordjes typen, hoe leren de kindjes letters, nog steeds fonetisch? dus a bu cu du of zoals wij het zeggen?
Flutter, ja ze slaapt prima. Komt nog wel regelmatig voor een fles hoor. Marloes, ja fonetisch idd. Dus boom wordt bu-oooo-mmmmm Meiden even advies. Wat zouden jullie doen? Sophie slaapt savonds na haar fles tussen 18/19 uur vanaf 20 uur in haar bedje boven. We moeten haar eigenlijk altijd wakker maken voor de laatste fles rond 22.30. Vervolgens komt ze rond2 uur/ 2.30 weer en rond 6/6.30. Ik twijfel of het verstandig is om haar wakker te maken voor de laatste fles, of dat we haar beter zelf kunnen laten komen. Zodat ze ook later in de nacht pas komt. Wat zouden jullie doen? Of wat hebben jullie altijd gedaan?
adnalie is altijd lastig wat te doen. Van de een hoor je dat ze met een late voeding uit een diepe slaap worden gehaald en dus minder goed slapen. Maar bij sam werkte het niet zo, als hij niet om 23 uur zijn laatste fles kreeg kwam hij zelf een half uur later. Ik zou het gewoon een keer proberen. Wel jammer dat je borstvoeding is mislukt zeg... wat ging er mis? flutter: hmmm ik herken het ook niet, maar mijn gevoel zegt, niet te veel de nadruk erop leggen...
@adnalie, lekker wachten tot ze zelf komt ipv wakker maken voor die late fles! kijk hoe ze het er mee doet en dan kun je altijd nog terug draaien.... maar probeer het een paar dagen! geef het wel ff de tijd!
@flutter, lastig met stotteren wel of niet... is het ook als ze rustig is, of als zze in drukte iets snel wil vertellen...want dan heeft bram het soms ook, dan is hij te druk met andere dingen en dan moet hij ff denken..
Adnalie, wij maakten Mees altijd wakker, maar gingen/gaan wel wat later naar bed. Mees lag er vaak rond half 8 in en kreeg dan van ons rond 23.30 uur de laatste fles (moesten we hem voor wakker maken) en dan werd hij rond 6 uur weer wakker. zo'n echte nachtvoeding rond 2-3 uur hebben wij nooit gehad
Thanks meiden. Lastig wat het beste is. Idd maar een keer uitproberen. Deb, sophoe dronk niet goed aan de borst. Had op gegeven moment maar 4 voedingen per dag, meer lukte niet omdat ze ontzettend suf werd van het weinige drinken. Ze iel erg af en kreeg onder temperatur. Dus oest gaan bijvoeden en kolven. Dat zag ik toen niet zitten en wilde gewoon dat ze snel zou opknappen. Daarom beslotenom met fv verdr te gaan. Helaas, is iet anders, maar ze doet het er super goed op!
Idd, heb er nu ook wel vrede mee, maar het is toch jammer.... Maar twijfelde zoowiezo van te voren al of ik ging beinnen met bv, dus dat speelde ook mee in de beslissing. Kijk, als het dan allemaal oed gaat is het prima, maar als het niet goed gaat en mn meisje lijdt er onder, danis de keuze erg snel gemaakt. Sorr voor de vele spelfouten.... Zit via ipad
adnalie wel jammer idd maar volgens mij heb je altijd dat gevoel van jammer of je nou na 2 weken stopt of na 2 jaar. En de fles is ook gewoon goed hoor. Emma is ook groot geworden (en is nooit ziek, afkloppen) mcg thnx! We hebben de bijeenkomst (van mijn werk over de reorganisatie...) om 9 uur... Hoe is het verder met je? Ga je binnenkort beginnen bij je nieuwe werk? Wie had hier ook al weer een keer een mystery park bij center parcs geboekt? En hoe beviel dat? Wij gaan 7 november en ik heb er echt super zin in (hoe burgerlijk )
Succes vandaag debby! Wij hebben al een paar keer mystery parc geboekt. Super! Lekker goedkoop en als je geluk hebt kom je ineen luxer huisje
Ik start morgen bij mijn nieuwe job, heb er zin in! Succes om 9 uur . Mystery park was ik, erg leuk voor de portemonnee ....en 3 keer leuk park gehad.
@ Adnalie: Jammer dat de borst niet goed ging, maar als je je er zelf niet goed bij voelt moet je stoppen. Ik zou haar ook zelf laten komen en dan kijken hoe het gaat. @ Debby: Succes straks. Leuk mystery park heb er geen ervaring mee @ McGyver: Succes morgen @ Flutter: Ik heb ook geen tips voor je helaas. Hier nog steeds misselijk helaas nog 2 dagen en dan ben ik 14 weken(toen stopte het bij Danian) maar ben er bang voor dat dit langer gaat duren. Gisteravond met de angelsound voor het eerst het hartje gevonden Heerlijk om te horen. Morgen naar de VK, dus dan zal ik hem ook wel horen.
@flut...Oh dat doet Finn ook!!! Dan wil hij bijvoorbeeld zeggen "bij oma op schoot" en dan zegt ie "bij omopomopomopomop oma op sooot" Ik heb het idee dat het bij Finn is al hij erg enthousiast is. Dan wil hij denk ik te snel, wat ie nog niet kan. @Jo...ik zou dus wel wakker maken...deden wij bij Finn ook. Anders kreeg hij zulke rare dagen. Als we heb om 23.00 wakker maakten bleef de dag elke keer hetzelfde. @Deb...spannend! Succes meid! Wij hebben ook al ens een mystery vakantie gehad! Haha! Was erg leuk! Het was een beetje een oud huisje, maar we zaten recht achter de kinderboerderij en dichtbij de PLaza. Wij waren toen in het Meerdal. Superleuk park trouwens! @McG...werkze!!! veel plezier! @Tam..positief denken...het is gewoon met 14 weken weg!!! Fijn dat je het hartje hebt gehoord!!!