Ooh leuk lenthe een zusje! Ja het gaat hard met de juni mama's. Zeg we moeten echt weer wat actiever worden hier! Ik mis jullie! Hier gaat het wel goed met de mannekes! Ik zit een beetje met mezelf in de knoop wat betreft werk, heb met hr gesproken en gaan maandag proeflopen als leraar. Ben benieuwd! Hebben jullie al ideeën voor sinterklaas? Hier een keukentje denk ik. Maar eerst nog een groot doopfeest voor Axel. Het wordt hier wel eens tijd voor een feestje! Verder zijn we aan het kijken om een au pair of oppas aan huis te regelen, het kinderdagverblijf wordt gewoon veel te duur. Zoooo dat was de update hier
ja, weer een kindje erbij! Zag de mooie foto al op hyves voorbij komen! Morgen moet Thom voor het eerst naar logopedie. Ben benieuwd wat voor tips we gaan krijgen. Mees is echt super! Maakt al eventjes nachten van zo'n 12 uur. Hij is nog steeds echt heel groot. In de groeiboekjes is het van alle 3 de grootste en de zwaarste, maar wel in verhouding.
wow, worden we collega's Wat voor leraar en waar ? Sinterklaar... ik denk dat we samen met een racebaan gaan en dan nog wat kleine dingen van duplo, knutselspul... maar eigenlijk nog geen idee. Oppas aan huis lijkt me best handig, zeker als ze ook nog een beetje zou poetsen tussendoor
@Snieke: Leraar, leuk! Hoop dat het je bevalt Je werkte 4 dagen toch? Dan is een au pair of oppas aan huis inderdaad wel makkelijk met 2 kindjes! Zo'n oudere vrouw die ook lekker kookt en je huis poetst haha @Marloes: Heerlijk toch, zo'n beer! Zal dalijk eens op je hyves/fb spieken voor wat foto's Sinterklaas: Van ons een verzorgings/verschoningstafel voor d'r pop, een serviesje en wat duplo. Van opa en oma de little people dierentuin, die is zooo leuk! En verder weet ik het niet
@Marloes: Moet Thom naar logopedie omdat hij nog steeds niet veel praat? Sam was ook een late prater toch? En die kan nu het hele repetoir van Frans Duijts meezingen
alowa! wat gezellig weer wat leven in de brouwerij! hier gaat alles zn gangetje! Coll van de week weer goed gekeurd op het cb 99,5 cm en 16,6 kilo. Hij praatte veelste veel volgens de cb arts (ze kwam er nauwelijks tussen) Wel krijg ik hulp van wijkverpleegkundige ivm coll zijn slaappatroon/ritme. Slaapt de laatste nachten met geluk 10 uur.. maar met pech max 8.. en overdag niet. Gevolg ik zit met over vermoeid kind, en loop zelf op mijn tandvlees. Krijg hem gewoon niet in bed overdag, en ja consequent zijn allemaal leuk, maar na 2 uur bezig zijn met hem terug in bed te leggen boos worden omdat hij zijn kamer over hoop haalt ben ik wel klaar met hem in bed leggen overdag, dus dan maar savonds weer naar bed. Dat doet hij dan ook heel braaf en lief tussen 19.00 en 20.00 ligt hij te slapen, maar om 23.00 begint het gezeik.. wat dan voort duurt met elk uur een collin aan mijn bed, en om 5 uur is meneer er klaar mee en wil eten. Met als gevolg dat hij om 8.30 compleet instort en stront vervelend wordt (raar he!!) Maar slapen nee... Dus nu aantal tips gekregen, en moet toch overdag harder optreden en hem gewoon dwingen te gaan slapen. (vind daar maar eens energie voor na zulke nachten :S) En over paar weken komt er dus iemand thuis mee kijken.. buiten dat gaat het goed en is coll een heel bijdehand gebekt groot ventje.. Die gek is op E. (net als ik haha) @marloes, logopedie.. ben benieuwd succes! Mees wordt ook al groot!! @sinterklaas, coll krijgt een brandweerkazerne achtig iets (is gek van alles met sirenes. Aanvulling op zijn ikea treinbaan, en een begin van zijn voetbal kamer (muurstickers met allemaal ballen en een voetballer als muursticker)
ja hoe die daar nou waar aan komt... moest het zelfs opzoeken op youtube van hem en toen samen dansen. Dat ik bedolven werd onder de kusjes, maakte een hoop goed Thom moet naar de logopedie, omdat hij boos wordt omdat hij zich niet kan uiten... ja door te huilen en te schreeuwen. Maar dit is wat hij zegt Thom noemt zichzelf Mom, Sam is Mam en Mees is baby Hier nu de 1e 'zin' van 3 woorden: mama ei au en heel erg, en de tv staat hier dus niet/nauwelijks aan he... -bumba, die da (piet piraat) mindi, dora combi: aan/uit in de auto voor het rode stoplicht: mama rije verder hebben we; mama, papa, opa, oma, ranja, ja, nee, bah, poep, boe, tok tok, die, daa, klaar, op Sam praatte idd ook heel laat, maar die werd niet boos
Ik vind je foto's zo gaaf Lau, die van Collin en Erik samen... is net of het altijd zo geweest is! Fijn dat er iemand wil komen helpen met het slapen... hopen dat het helpt! Thom slaapt elke dag (of hij wil of niet, maar meestal wel) nog zo'n 2-3 uur en na een kdv dag wel 4 uur.
@Lau: Hopelijk kunnen ze je helpen met het 'slaap probleem' van Collin. Denk inderdaad dat je het gewoon moet doorbreken, wel lastig hoor! @Marloes: Ach wat sneu voor Thom! Kan me voorstellen dat het heeeel frustrerend is als je iets duidelijk wilt maken en het lukt niet! Zeker als je een grote broer hebt die mama waarschijnlijk de oren van d'r kop kletst.. Hoeveel slapen is eigenlijk normaal op deze leeftijd? Zoë slaapt van 20.00u/20.30u tot 07.00u en dan 's middags nog 1,5 à 2 uur. En als ze 's middags niet slaapt, slaapt ze 's nachts van 19.00u tot 07.00u. Ik twijfel steeds of ik het middagslaapje weg zal laten ofniet... denk dat het straks met de baby erbij wel lekker is als ze nog slaapt. Maar vind 20.30u eigenlijk te laat voor een peuter!
@Lau: Moest je nu alweer naar het cb? Hier met 3 jaar pas weer geloof ik. Of was dit de 2 jaar controle? Hebben ze tegen jou iets gezegd over zijn lengte? Er was hier op zp laatst een topic over kindjes die 95cm+ waren met 2 jaar en waarbij ze de groei in de gaten gingen houden. Tegen mij hebben ze namelijk niks gezegd...
Hier gaan alle mannen tussen 18.30-19.00 uur naar bed. Thom wordt dan de volgende ochtend als eerste wakker, zo rond 6.15-6.30 uur (prima tijd om te beginnen ivm kdv). Sam maken we rond 7.00-7.15 uur wakker en Mees komt daarna. Thom gaat vaak rond net voor en net na de middag naar bed en slaapt dan zo tussen de 2 en 4 uur. en idd Flutter, het is heel fijn als ze allebei slapen ff tijd om zelf iets te doen
@Marloes dankje! Zo voelt t ook... @ flutter, ja ze zei dat rond 6 jaar er foto's van hand en knie gemaakt worden om groei te berekenen en ik dan gesprekken krijg over evt groei hormonen..
Hallo dames, Zal ook weer is wat van me laten horen. Hier nog steeds erg beroerd helaas Ga er maar van uit dat het de hele zwangerschap blijft dan kan het alleen maar meevallen. Ben ook erg moe kan de hele dag wel slapen, maar dat kan ook door de medicijnen komen. Heb geprobeerd te minderen met de medicijnen, maar werd nog beroerder, dus dat gaat nog niet. Wel al een paar keer zelf het hartje gehoord, dus dat is wel fijn. Woensdag bij de bedrijfsarts geweest en moet over 4 weken weer komen als het dan nog niet beter gaat. @ Slapen: Danian slaapt 's avonds van 19.00 uur/19.30 uur tot 6.30/7.30 uur dat wisselt nog al bij hem en 's middags slaapt hij nog ander half tot 2 uur en ben er nu ook wel blij mee. @ Sinterklaas: Danian heeft al een keukentje gehad en krijgt er nog wel wat nep fruit en dergelijke bij van ons van de rest van de familie weet ik het niet. @ Aurin: Fijn dat je hulp bij het slapen krijgt, Danian slaapt gelukkig nu een stuk langer, in ieder geval horen we hem niet Dit weekend gaat de klok ook weer een uur terug, dus dat is weer afwachten hoe dat gaat. @ Snieke: Spannend als leraar aan het werk hopelijk bevalt het. @ Lovingmom: Wat fijn om te horen dat F het zo goed doet @ Debby: Ik duim voor je dat die baan wat wordt. Leuk nog een juni mama bevallen nu nog 2 en dan ben ik volgens mij aan de beurt of mis ik iemand?
hoeveel slapen ze normaal, lees bram is niet normaal qua slapen, die ligt tussen 18.30 en 19.30 gemiddeld op bed en slaapt tot 7.30 /9.00 uur en smiddags slaapt hij nog 3 uur... bij uitzondering 4 uur of 2,5 uur... afgelopen ma di en wo werd hij pas om 11 uur, half 1 en 10.15 wakker.... met andere woorden hij slaapt veel!!!! persoonlijk vindt ik 20.30 ook te laat om als standaard te hebben, tuurlijk ligt bram ook wel is laat op bed, maar dat zijn uitzonderingen.
Kijk zo mag ik het zien, lekker gekletst! Lau wat een drama zeg. We hebben met Maxime een paar van zulke nachten gehad. Wij doen 's nachts nu heel streng. Kamer binnen, als er een duidelijk probleem is, dat oplossen en weer weg. Hij vond het gewoon veels te leuk als we naar hem toe kwamen. Maxime slaapt sinds ie weer helemaal gezond is een stuk minder dan eerst. Hij slaat op het Kdv en als mijn ouders oppassen al vaak zijn slaapje over. Hij is dan wel heel moe en slaapt van 7 tot half 9. Als hij wel slaapt maken we hem na 2 u wakker anders slaapt hij de hele middag en wil dan pas rond 9 u slapen. als hij wel slaapt ligt hij er tussen 7 en 8 in, en slaapt dan tot 8 u. Axel slaapt ongeveer van 8 tot 8, en dan nog 2 à 3 keer per dag. Jeetje tam wat rot zeg die misselijkheid. Ik hoop dat het overgaat maar ja het blijft naar hè. Marloes het lijkt me echt lastig als je kind zo gefrustreerd raakt! Een collega haar zoontje heeft het ook. Hopelijk helpt de logopedie.
@Marloes: Lekker joh! Z. krijg ik echt niet zo vroeg in bed als ze 's middags geslapen heeft en dan zorg ik er nog voor dat ze uiterlijk om 15.00u uit bed komt.. @Lau: Hmm wat gek, over Z. hebben ze helemaal niks gezegd! Misschien omdat ze precies hetzelfde lijntje als mij volgt en ik geen 2.40m ben geworden . Met 3 jaar maar eens vragen en tot die tijd.. HEET WASSEN @Tam: Nog zo ziek, wat balen . Zie dat je alweer ruim 16 weken bent, wat gaat dat vlug! Willen jullie weten of het een jongetje of meisje is? @Mcg: Zo wat een slaapkoppie die Bram, slaapt Lisa ook zo goed? Ja vind ik dus ook.. maar dat middagslaapje kan ik dalijk met die gebroken nachten ook wel gebruiken denk ik . Zodra baby doorslaapt 's nachts mag Z. overdag wakker blijven haha
lisa slaapt een stuk minder, maakt wel hele goede nachten van 19.00/20.00 tot 8/9 uur, en de rest van de dag 2 keer een uurtje ofzo....
Baby ligt hier trouwens nog in stuit. Met de echo 1 november moet ze echt gedraaid zijn omdat ze best flink is, anders een draaipoging in het zkh... Ik hoop dat ze voor ie tijd netjes gedraaid is, hoorde dat zo'n draaipoging niet prettig is. En ik wil zo graag lekker thuis bevallen