Ff ego: Ik ben vanmorgen bij de HA geweest en hij had medisch geen alternatieven meer voor mij, dus heeft een verwijs brief voor acupunctuur gegeven al stond hij er niet helemaal achter, maar ik hoor er best goede verhalen over en wil alles nu proberen. Net een afspraak gemaakt voor vrijdag morgen, hoop toch zo dat dat gaat helpen. De vermoeidheid waar ik last van heb heeft ook mede met de medicijnen te maken, maar stoppen daarmee is nog geen optie helaas dan voel ik me nog ellendiger. Heb ook aangeven dat ik me regelmatig neerslachtig voel en aangezien ik depressief ben geweest ben ik daar wat angstig voor. Heb nergens zin in en puf voor. Het is dat ik Danian heb, maar anders kwam ik mijn bed denk ik niet uit. *Einde geklaag*
tamtam balen zeg... maar ik weet wel hoe je je voelt. Maar ik had er niet zo lang last van... adnalie ik vind de ideale fles de tommee tippee.
Krampjes had ze al voor ik met nutriton begon, met 3 mnd, daar moeten ze over heen groeien.... Wij hebben difraxflessen.....
adnalie sam had trouwens ook krampjes en hij heeft 6,5 maand borstvoeding gehad. Het ligt niet altijd perse aan de kunstvoeding. Ik denk dat hij de eerste 10 weken er last van had. Heeft met onrijpheid van de darmen te maken.
Tam ik hoop dat het helpt! Bij mij hielp het wel, ik ben uiteindelijk ook met de emesafene gestopt. Het meelopen op de school was superleuk! Nu ook nog binnen het bedrijf op zoek en dan eens kijken wat het wordt!
nou sinds ik dat nutriton gebruik is ze echt veel aan het huilen.... Na elke fles is ze zo 1/1,5 uur aan het huilen totdat ze eindelijk in slaap valt. Dat was dus nooit.... dus ben bang dat het van de nutriton komt. En tja... waar doe je dan goed aan he? Stoppen met nutriton, zodat er weer voeding omhoog komt: dat slikt ze weer door en als het omhoog komt, begint ze eventjes te huilen, maar het isd an ook wel weer snel stil. ik weet het niet, wat handig is.
bij de juli mama's hebben de kindjes veel baat gehad bij inflacol, Adnalie. en volgens mij de dr brown flessen met zo'n lang ventiel.
dr brown flessen gebruik ik al. Het gekke is dat ze hiervoor nooit krampjes gehad heeft, dus waarom ga ik dat haar aandoen, door die nutriton toe te voegen?!?! Hoe lang gaan die krampjes dan duren?
Nee ze spuugt niet veel, maar de voeding komt omhoog en dat sluit ze dan weer soof. Soms verslikt ze zich er zelfs in. Ik denk aan verborgen reflux.
Dam zou ik stoppen met nutriton en medicatie voor reflux willen anders tast het zuur de slokdarm zo aan... Ff overleg met de huisarts
Ja maar alleen medicijnen tegen reflux hebben dan geen zin. De medicijnen die ze aan baby's geven verlichten alleen de slokdarm. Die gaan het omhoog komen van het voedsel niet tegen. Finn heeft het (icm zijn kma) ook gehad. We moesten echt de medicijnen combineren met nutriton. Anders konden we 100 flesjes zantac geven, maar zolang het omhoog blijft komen, blijft de slokdarm kapot gaan. Maar als jij zegt dat ze er geen last van heeft...dan zou ik het zonder nutriton proberen. Meestal gaat het klepje van de maag rond de 6 weken beter sluiten. Dus dat zou je ook kunnen afwachten.
een combi van medicatie zou evt ook kunnen toch? beschermende en een die de passage naar de darmen versnelt...
@Sarah: Ja kan me voorstellen dat het voor jou wel fijn is als je de hele dag weg bent geweest dat hij wat later naar bed gaat! Maar ik werk maar 2 dagen en ben dan om 17.15u thuis en vindt het stiekem wel lekker om de avond dan een beetje voor mezelf (en het huishouden) te hebben. Oh nu klink ik egoistisch he? Haha @Adnalie: Is de voeding zuur die omhoog komt (soms kun je dat ruiken)? Want dat kan pijn doen, anders even overleggen met je ha, je hebt medicijnen die het zuur neutraliseren. Ik geloof dat nutriton de klachten ook kan verergeren bij reflux, omdat de voeding dan dikker is en langzamer op en neer gaat. Het is alweer 2,5 jaar geleden dat ik met een spugend huilend kind zat, dus weet het niet precies meer @Tam: Baad het niet schaad het niet, gewoon proberen inderdaad! Hopelijk werkt het..
Ik hoef nog maar 3x te werken en dan heb ik verlof, ik kijk er naar uit! Laatste dingetjes wassen en regelen Bedenk me net opeens dat ik nog geen luiertas heb, geen luiers, beddengoed moet nog gewassen worden. Echt, ik ben zo chaotisch en vergeetachtig, lijk wel zwanger
@mCG...ik weet het niet zo. Ik ben sowieso niet zo van medicijnen. Bij Finn niet, maar ook bij mezelf niet. En ik denk niet dat ik zo'n kleine baby medicijnen zou willen geven waardoor het eten sneller de darmen in gaat. De maag en de darmen moeten juist gaan leren hoe ze dat allemaal zelf moeten regelen... @Jo...Nee hoor...als jij zelf denkt dat dit erger voor haar is dan dat beetje teruggeven en doorslikken, zou ik misschien ook voor dat laatste kiezen, helemaal als ze er niet zo'n last van heeft. Als ze meer last van de krampjes heeft dan van de reflux bedoel ik. En dan zou ik dus even afwachten of het minder wordt nadat ze een week of 7 is. Bij Finn hielp de nutriton wel...maar ik weet niet zo goed of hij er krampjes van kreeg. Ik denk het niet. Hij had sowieso erge kramp...maar toen hij zn speciale voeding kreeg niet meer, toen kreeg hij nog wel een poos nutriton. Dat hebben we echt lang volgehouden. Hoeveel nutriton geef je? @Flut...nou ik ben ook niet altijd zo laat thuis hoor. Het is meer het ritme waar we inzitten denk ik. En ook voor Steef is dit handiger. Als hij om 0.00 thuis komt en dan dus rond 1.00 naar bed gaat, is het niet fijn als er een peuter om 6.00 naast je bed staat. Ik geloof heus dat we op den duur de tijd gaan vervroegen, maar nu werkt het zo goed en gaat het goed met Finn..dus ik laat het lekker zo. Iemand zei wel eens tegen me dat het echt te laat was voor zo'n klein kind...maar uiteindelijk sliep Finn beter dan haar dochter die wel vroeger naar bed ging. En we gaan zelf ook laat...dus ik heb echt nog wel tijd voor mezelf in de avond. (hoewel ik die tijd nu met mn aankomende tentamens ook niet echt heb! Haha)