Ha meiden, hier weer even teken van leven van mij! Alles gaat hier z'n gangetje, druk met werken,vakanties vieren en de mmm. Komt nog niet echt wat uit dus nog beetje zoeken. Heb even niet zoveel puf om te schrijven laatste tijd maar lees af en toe wel bij hoor! Met Sasha gaat alles prima, laatst bij cb geweest en ze was 85cm en 10,2 kg. Nog steeds een klein fijn meisje dus dat de hele dag de oren van je hoofd kwebbelt... Heerlijk genieten dus.. Verder nog niet veel nieuws. Iedereen hele dikke knuffel..liefs bloempje en sasha.
ik ben bij de ha geweest en heb zantac gekregen. Ben benieuwd of het wat gaat doen. Heb jij ook medicijnen gehad bij Z?
Ze heeft duidelijk met de dag meer last van het maagzuur. Vanmiddag was het gewoon puur maagzuur wat omhoog kwam, zo erg heeft ze het nog niet gehad. Ben bij de ha geweest en die heeft zantac voorgeschreven. Met de nutriton ben ik gister gestopt. We gaan nu eerst de zantac proberen en volgende week moet ik terug en kan ik misschien alsnog beginnen met nutriton. Ik vraag me namelijk af of ze zo erg moest huilen van de nutriton, aangezien het vandaag niet minder was. Misschien was het toch gewoon nog van het zure wat omhoog kwam.... geen idee. Waar is de gebruiksaanwijzing?!?!
fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat. Nu dus in de mmm.... ik duim dat jullie snel zwanger mogen zijn!
Adnalie je zou ook de AR voeding kunnen gebruiken, daar zit een Ander verdikkingsmiddel in dan jbpm. De klachten klinken echt hetzelfde als wat Axel heeft. Heb je haar bedje al wat hoger gezet aan het hoofdeinde? En voor de rest eigenlijk nooit plat leggen, in de box hebben we een soort kussentje, op het verschoonkussen ook. En verder merk ik dat Axel ook heel veel last heeft als hij lang in de maxicosi heeft gezeten of in de bakfiets. Ik vind het trouwens wel apart dat de ha zelf zantac voorschrijft, daarvoor moet je hier naar de kinderarts.
Ooh bloem wat is Sasha schattig klein! Welke maat schoenen heeft ze nou? Maxime wordt zo dun, hij is enorm afgevallen door al die antibiotica en nou is ie opeens een stuk gegroeid dus er zit nog maar weinig vet aan. Mijn schoonzusje had hem per ongeluk Axels jas in maat 80 aangetrokken en die was alleen wat te kort  nou ja maar af en toe een extra stukje kaas om bij te spekken
@Sarah: Ja als hij het goed doet en jullie het fijn vinden is het toch prima! Z. maakt het niet uit, als ze 's middags slaapt gaat ze laat naar bed en al ze wakker blijft gaat ze vroeg naar bed. Het is dus eigenlijk een luxe probleem voor mij @Bloem: Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat! En de mmm, vervelend dat het zo moet, maar ook wel fijn dat er iets gebeurd lijkt me. Hopelijk kom je snel met goed nieuws, ik duim voor jullie! @Adnalie: Z. heeft maar kort last gehad van zuur, dus uiteindelijk was het niet meer nodig. Ze heeft wel de hele dag door gespuugd tot ze liep maar daar had ze maar zelden last van. Hopelijk werkt de Zantac, het schijnt echt heel vervelend te zijn dat zuur! Jaaa niet normaal he! Voor mijn gevoel weet ik pas een paar weken dat ik zwanger ben en nu is het alweer bijna voorbij..
@Jo...ik vind het apart dat je dus alleen zantac krijgt. Dat verlicht dan nu dus wel. Helpt vaak heel snel. Maar zodra je stopt gaat dat maagzuur weer irriteren. Dat maagzuur is namelijk nooit gestopt met omhoog komen. Finn heeft ook echt 12 weken zantac gekregen ofzo. En meer dan een jaar nutriton. @Sue...wat naar de je in de mmm zit! Balen joh! En Sasha in idd nog steeds een minimeisje...Finn is 10 cm langer en 5 kg zwaarder! Hahaha!
flutter heerlijk bijna verlof! bloem wat vervelend de mmm... hopelijk heb je snel goed nieuws... en sasha is echt smal. Emma is ongeveer even groot maar 2 kilo zwaarder (heeft ze vast van dr moeder )
tja wat dat betreft mogen ze wel wat meer op 1 lijn zitten hier in nl....... de ene arts zegt dit, de andere dat, daar word je toch gestoord van!!??!?! Hoe is dat met Axel gegaan? Heb je medicijnen gekregen? En gebruikje ook nutriton?
dat is precies wat ik ook denk idd... als we straks weer stoppen dat het dan weer terug komt. Maar ik moet volgende week naar de ha terug, dus dan zal ik wel horen of we alsnog met nutriton moeten beginnen. Nu gaf ze aan dat dat niet handig was, omdat we dan met 2 dingen gingen beginnen en dus straks niet weten wat wel en wat niet werkt.
Hier hielp de nutriton goed dus hoefden we niet naar de kinderarts. Hij heeft nu nog wel soms last vooral dus als we hem lang in de mc zetten. Maar we vonden het niet zodanig erg dat we medicijnen wilden. Maxime was trouwens net als Zoe, een enorme spugerd tot ie overwegend vast eten kreeg
Dat helpt vaak...vast voedsel. Bij refluxkinderen wordt het ook vaak aangeraden om met 4 maanden te starten...alleen mocht dat bij Finn niet door zijn KMA. Haha! Ik snap wat je HA zegt, Jo. Over twee dingen tegelijk. Dus even afwachten dan maar! Ik hoop dat het meevalt en ik hoop ook echt dat het minder wordt na de 6/7 weken.
Ja dat dacht ik bij Axel ook, maar hij vindt alles enorm vies! Fruit groente, potjes, hij werkt het meteen naar buiten en kijkt me echt aan van, waarom stop je dit nou in mijn mond?
Hahaha! Dat wordt lastig dan! Finn niet...die vrat gelijk alles. Beetje jammer dat hij tegenwoordig vaak serieus geen hap van zijn avondeten neemt! Weet niet wat ik er mee moet!
sarah balen zeg... eet ie voor de rest wel goed? Bij emma begint het ook minder te worden. Hooguit een paar happen en haar vlees en toetje natuurlijk wel. Wij spelen tegenwoordig spelletjes. Dat helpt een klein beetje.
Wat voor spelletjes doe je dan? Finn eet brood wel goed. Vandeweek vroeg hij bij het avondeten ook om een boterham. Maar qua variatie wat daar op zit is er ook niet veel. Alles wat vastplakt aan het brood eet hij op. Doen we kaas/worst/hagelslag e.d. erop eet hij alleen het beleg! Ik geef hem al bewust minder tussendoor. Na zn slaapje eet hij niets meer tot het eten...en dan nog eet hij haast niets! En toetjes vind ik ook lastig. geef ik wel of geen toetje als hij slecht/niet eet? In een boek las ik dat we er misschien wel te moeilijk over doen en dat hij dat juist interessant vindt. Maar ja...hij zal toch moeten eten?
ik geef altijd een toetje. En spelletjes. Nou gewoon, een vliegtuig nadoen ofzo haha. Of emma doet dr handjes voor dr mond en dan zeggen wij: Handen omhoog of ik schiet! En dan doet ze dat en neemt ze een hap en dan ligt ze in een deuk. Of wij klappen voor dr als ze goed gegeten heeft...
ik geef trouwens geen boterham bij het avondeten. Als je niet wilt eten, prima maar ook geen alternatief.