Thom eet echt alles... soms heeft 'ie geen zin, vooral als hij ziet dat Sam iets niet wil eten. Hij krijgt dan verder ook niks, maar wel altijd vla of yoghurt, omdat hij geen melk drinkt en zo toch aan z'n zuivel komt.
Oh nee ik doe dat ook niet hoor! Maar hij vroeg er om! Hij krijgt echt niets anders! Maar dat van dat vlieftuig enzo...werkt niet bij Finn helaas. Dat vindt hij 1 keer grappig en daarna kijkt ie je aan alsof hij denkt dat je gestoord bent! Hahaha!
@Marloes...ja melk drinkt Finn goed...dus daarom hoeft een toetje niet. Maar dan las ik dus in dat boek wat ik heb dat je ze wel een toetje kan geven zodat ze nog wat binnen krijgen. Dus ik zat al te denken dat ik dan misschien fruit ofzo als toetje ga doen. Of een vers sapje maken of een smoothie ofzo. Hij wordt ook serieus een stuk dunner. Niet dat dat bij Finn uitmaakt...want hij was altijd een bolle...maar toch!
@Sarah: smoothies werken hier heel goed... Ook L eet zijn avondeten nu trouwens slechter dan eerst. Al heeft hij wel zijn favorieten die altijd wel naar binnen gaan - spinazie en hummus, bijvoorbeeld. Wij eten sowieso geen toetje, dus daar kunnen we niets mee doen. (Mijn man lust geen yoghurt en we eten altijd vrij laat, dus is het voor de jongens en mij een tussendoortje.) Nog bedankt voor jullie reacties over de heimwee. Mijn man en ik hebben een goed gesprek gehad en hij heeft ook met zijn baas gesproken, dus we hopen binnenkort tot een goede oplossing te komen .
Fijn emme! Over beleg: wij hebben van het begin af aan altijd gezegd dat ie beleg samen met brood moet eten, dus hij weet niet beter dan dat dat moet. Maar hij is er nu dwangmatig in haha, als er een stukje af valt moet dat weer terug. 'nee, worst, SAMEN!!' Maxime eet ook vaak slechter als ie last van zijn kiezen heeft. Er zijn nu twee puntjes door dus hopelijk eet ie binnenkort weer beter want hij wordt echt dun. Hij drinkt tegewiordig 's avonds wel weer graag een flesje melk voor het slapen gaan, terwijl hij eerst echt niks van zuivel wou weten. Misschien omdat ie Axel ziet drinken. We zijn net voor het eerst naar de bieb geweest, was leuk.
hallow! sarah, wat balen dat finn zijn avond eten zo slecht eet. Heb eigenlijk geen tips voor je, hier echt een goede eter (hoop maar dat dat zo blijft) Coll krijgt soms een toetje soms niet, maar net wat hij wil, vaker niet dan wel, tis niet zon toetjes kind meestal zit ie al zo vol van t eten haha. Melk? owja.. dat drinkt ie amper, als ik er een beker fristi in krijg is t veel.. daarom krijgt hij vaak kaas op brood. dingen van brood af eten, doet collin ook, helaas heeft ie pech want daarna moet hij t brood toch echt zonder beleg op eten ( wat is ook braaf doet hoor..) Slapen gaat hier nu echt heel goed. Durf bijna niet te hopen dat t zo blijft gaan. Benieuwd hoe t gaat als de klok straks terug gaat.. heb ik net zijn ritme op orde.. zucht!
beleg: o emma eet ook wel eens dr kaas van dr brood. Maar ze eet haar brood altijd goed dus op zich vind ik dat voor een keertje niet zo erg. En meestal eet ze uit zichzelf daarna dr droge brood op. Meestal eet ze wel pindakaas/jam/smeerworst/smeerkaas dus dan kan dat niet eens. En als ik een eitje bak voor dr vind ze het juist lekker samen met brood.
Vast voedsel en spugen: Hier maakte het geen verschil, alles kwam er weer uit. Lopen is het beste medicijn, maar dat duurt (gelukkig) nog even voor S. @Sarah: Oh irritant he dat niet eten! Wij negeren het tegenwoordig gewoon, zetten een bordje eten neer en als wij klaar zijn halen we haar bordje ook weg. Ondertussen praten over koetjes en kalfjes en meestal eet ze dan wel. Wel blijft ze tussen de happen door: 'lussiknie' en 'ik ga nie eten hoor' roepen . Eet Finn overdag wel goed? Hier genoeg fruit en brood, dus een avond zonder eten overleeft ze ook wel weer. Misschien groeit ze dan wat minder hard hahah @Emme: Wat is hummus?? @Lau: Fijn joh, eindelijk goede nachten! Brood: Ik heb een raar kind.. 's morgens eet ze altijd een bevroren snee kaal brood, daar zeurt ze echt om
Jullie moeten trouwens wat harder gaan duimen hoor! Baby ligt nog in stuit, dinsdag echo en evt. doorverwijzing voor draaipoging.. Ik ga nog maar wat radslagen doen hier
Een kaarsje bij m'n rechterteen? *steekt een fakkel aan* Moxa klinkt bekend, is dat die DVD die je kunt bestellen en weer terug moet sturen? Ga nog een keer googlen..
Kikkererwtenpuree. Lekker met Arabisch brood en rauwe groenten . Zal voor je blijven duimen! Hopelijk draait jullie meisje nog.
Meiden... het gaat hier niet goed Al de hele dag is S aan het huilen. Die zantac helpt dus geen ene ***. ik vraag me ook af of het probleem zit inde reflux.... manlief wilde het probleem eerst niet aannemen, daardoor kreeg ik echt het idee of ik het me inbeelde. Maar dat kwam omdat ze savonds gewoon rustig was. Nu dus het weekend heeft hij haar ook overdag mee gemaakt met vandaag als toppunt Willen jullie met me meedenken? - Na de flessen overdag krijst ze het uit van de pijn. Ze kronkelt in elkaar. Lijken krampen te zijn. - laat ontzettend veel scheetjes die stinken. - de poepluier vandaag stonk ook heel erg, weet niet inhoeverre dat normaal is. - ze lijkt heel erg verstopt te zitten in haar neus, maar je ziet er niets aan. - ze huilt dus vandaag ontzettend veel - er komt af en toe voeding omhoog, maar daar huilt ze niet bij. Ze heeft alleen vaak daarna de hik en spuugt af en toe wat uit. Ik weet het niet meer hoor. Manlief heeft besloten om morgen samen naar de huisarts te stappen en direct te vragen om een verwijzing naar de ka. Dit kan zo niet meer. Ze heeft gewoon ergens last van!!! sorry voor mijn ontzettende ego gedoe, maar ikzit er momenteel helemaal doorheen. Zo frustrerend als je ziet dat er iets is, maar niet weten wat.
Arme S! Klinkt inderdaad dat ze last heeft van haar maagje. Goed om ermee naar de dokter te gaan. Nog een vraagje; welke voeding gebruik je, HA of standaard? Ik probeer maar mee te denken maar Axel had dit ook Allemaal, behalve het erge huilen dan. Maar hij zat ook steeds naar een poepluier toe te werken. Wij gebruikten eerst HA,maar toen ik daar nog eens over nadacht vond ik het onzin, dat je allergieën kan voorkomen door voeding, en de eerste week had hij in het zkh wel standaard gehad. Toen zijn we dus gewoon standaard gaan geven, toen deden zijn darmen het weer veel beter! En toen 2 weken later zijn we met nutriton gestart. En misschien zijn het wel 'gewoon' krampjes? Ze is nog heel klein hè, en natuurlijk gaan die darmpjes werken nadat ze de fles heeft gehad. Er zijn wel middeltjes tegen krampjes, infacOl, probiotica poeder etc. Dan kan het ook nog zijn dat ze van de zantac last van haar darmen krijgt, dat staat me wel bij van maagzuurremmers bij volwassenen dat dat verstopping kan veroorzaken... Succes!
ze krijgt gewoon nutrilon standaard. Gewoon krampjes..... ik geloof niet dat dit gewoon is. Lieke heeft ook krampen gehad, maar zo erg?!?! nee... niet dat ze er de hele dag van moest huilen. Maar weet je... ik weet het ook gewoon niet. Misschien beeld ik het me allemaal in ofzo!??!
Zo vervelend als je niet weet wat er aan de hand is... Misschien koemelkallergie? Dat was hier de boosdoener, komt vaak voor icm met reflux. Hier was het gelijk duidelijk na de overstap op Pepti. Maarja, Z. was toen wel een stukje ouder... Je kunt het altijd proberen, baad het niet, schaad het niet!
Hier gooiden ze het trouwens ook op krampjes en 'gewoon' reflux. Ik bleef het gevoel houden dat er meer was en heb toen zelf een pak Pepti gehaald. Toen ze die tevreden baby zagen en na één flesje standaard voeding dat krijsende scheten latende hoopje ellende geloofden ze me pas...... Dus laat je niet afschepen!
ik laat me zeker niet afschepen.... desnoods haal ik zelf idd een pak pepti. heb vandaag al bijna op hetpunt gestaan er 1 te halen bij de weekendapotheek, maar wil liever tot morgen wachten. Wat ik me trouwens wel afvraag.... Stel dat ze beide heeft: reflux en kma. Als ze dan bijv anderen voeding krijgt en niets voor reflux, dan blijft ze toch zo huilen en lijkt het misschien alsof ze geen kma heeft omdat ze dus nog blijft huilen door de reflux. Snap je wat ik bedoel? Of verdwijnt de reflux dan tegelijkertijd?