~ Juni '09 Mama's deel 7! ~

Discussie in 'De mama's' gestart door marloes80, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Pff ik ben lui, Z. hangt al een uur voor de tv. Toch maar eens actie ondernemen.. *ontaarde moeder*

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Dames ff snel een berichtje van mij.
    Net de 20 weken echo gehad en alles was goed en we krijgen een meisje precies zoals ik al dacht.
    Het is geen geheim, maar aangezien sommige familie het niet wil weten zet ik het niet op facebook en hyves.

@ Debby: Dikke knuffel

3. Emme

Emme Niet meer actief

Gefeliciteerd Tamtam!

4. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Fijn dat alles goed is met de kleine!
    En dan ook nog eens een meisje, geweldig!

5. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    Tamtam gefeliciteerd!

Deb ja kan me voorstellen dat het spannend is, hoop dat het meevalt meis! Sterkte morgen!

Oooo flutt foei! Nu komt er vast niks meer van z terecht hahahahaha denk dat ze het zelf geweldig vond, sasha ook hoor, tv is favoriet!

Ze plast trouwens op de wc, zonder verkleiner die wil ze niet, dus gewoon zoals wij en vannacht ook droog!!! Was bij oma en ze werd om vijf uur wakker om te plassen, eruit en nog helemaal droog!! ( maar dat is meer toevalstreffer!

Wow marloes! Dan heb je geluk! Vriendin van mij ook in het onderwijs had gewoon pech, die had haar gewone vakantie + 2 weken en kon toen weer aan de slag! Vreemd dat het per school verschillend kan zijn. Zou toch zeggen dat het cao bepaald is..

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Tam: Wat fijn dat alles goed is! En een meisje, leuk! :) :)

@Bloem: Zonder verkleiner, dat is helemaal knap!
    Ter compensatie ben ik een stukje gaan fietsen, hebben we boodschappen gedaan en zijn we op visite geweest. Misschien dat het nu toch nog wat wordt ;)

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dan ben ik ook een ontaarde moeder. Wij hebben een tv hang middagje! (ik heb emma al naar de psz gebracht en gehaald en ben met sam gaan zwemmen dus ik ben kapot! Gelukkig mogen ze straks naar opa en oma)

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    leuk een meisje! van harte!

9. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    goede middag dames..

@deb, succes morgen meis, ik duim voor je!! komt vast goed, dat moet!

@tamtam, jeeej een meisje!! wat leuk, hoe gaat t met de misselijkheid?

@bloem, wat knap van dr!!

Hier alles goed.
    Heb coll per direct van de psz af gehaald.
    heb het 2,5 maand volgehouden, maar ik kan dit niet meer. Heb zon ander mannetje als hij naar psz is geweest.
    Elke ochtend vroeg hij : moet peuterschool vandaag? en als ik dan ja zei ging hij al huilen...
    Of als we richting de psz reden, maar daar niet heen gingen maar gewoon die kant op moeten, dan zit ie al te huilen in de auto.
    Hij vindt het echt verschrikkelijk :(

Ook elke keer als ik hem weg breng, huilen huilen.
    En als ik hem haal zit hij altijd stil met ziel onder zijn arm aan tafel of op de bank, terwijl andere kindjes spelen of met juf bezig zijn.
    Ook heel slecht van de leidsters hoor dat ze hem niet extra begeleiden (heb ook klacht in gediend).

En sinds hij naar psz gaat is t ook bij de gastouder weer huilen, terwijl dat onwijs goed ging.

Dus ik ben er klaar mee, wil gewoon een vrolijk kindje!
    Heb hem wel ingeschreven op andere psz, vlak bij de gastouder, na overleg willen zij hem toch wel 1 of 2 ochtenden naar de psz brengen.
    Dan hoeft hij niet 5 dagen/ochtenden weg, maar gaat het gewoon in combinatie. Dus heeft ie de andere dagen gewoon lekker met mij!

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @deb...ik denk aan je meid, heel veel sterkte!

@tam gefeliciteerd!!! Leuk zeg! Maaruh...hoe doe je dat dan met de mensen die het niet willen weten? Als jullie een meisje kamer maken e.d.?
    Ik vind het jullie keuze eigenlijk. Hier wilde ook iemand het niet weten. Ik heb toen gezegd dat het mijn kind toch is. Haha! En dat vonden ze ook zo.
    Wel leuk een meisje!!! Zei het vandeweek nog...dat ik hoop ook ooit echt een meisje te krijgen!

@Sue...wauwie!!! Die Sasha! Goed joh!

Zindelijkheid: bij Finn gaat het erg raar. Overdag tijdens het spelen e.d. Heeft hij het gewoon veel te druk en doet ie alles in z'n luier, maar na het slapen is hij vaak droog en plast ie op het potje. Zelfs na de nacht! Vandeweek riep hij zelfs "snel mama!!! Potje plassen!". Toen had ik net z'n luier afgedaan om hem te verschonen, maar dat was dus eigenlijk helemaal niet nodig!

11. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Aurin: met de misselijkheid gaat het nog steeds niet goed helaas:(
    De acupunctuur lijkt ook niet te helpen, dus het is aftellen tot de bevalling of hopelijk dat het voor die tijd nog beter gaat.
    Lijkt me goed dat je Collin eraf hebt gehaald elke keer een huilend kind is ook niet wat.

@ Sarah: Mijn vader wil het bijvoorbeeld niet weten en dat wilde hij bij Danian ook niet, dus vertellen we het niet. We wisselen hij en zij gewoon af en als we ons wel verspreken jammer dan.
    De kamer zien ze van te voren niet en de kleur die we gaan doen kan ook wel voor een jongen.

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hoe ga jet doen eigenlijk? Ben wel benieuwd!!!

En flut...jouw babykamer hebben we ook helemaal nog niet gezien!!! Toch?

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    dat is het ook! Voortgezet krijgt alles terug van de zomervakantie, basisonderwijs maar max 3...

stom verschil, maar ja...

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Tamtam, super dat alles er goed uit zag bij de echo!!! en wat leuk, een zusje voor Danian!

15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Bij ons wilde mijn schoonvader het ook niet weten, maar contact was natuurlijk toch niet heel goed... dus ik had zo iets van onze zwangerschap, dus wij zeggen het gewoon ;)

Oooh, wat zielig voor Collin,Aurin!!! Terwijl hij op de foto's en in je verhalen hier altijd zo lekker bezig is. Hopelijk klikt het op de andere psz beter... of misschien was het nog te vroeg, of zaten er meer jonge kindjes?

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn schoonvader wilde het ook niet weten. Maar hij kwam op een verjaardag bij ons waar iedereen het dus al wist. En toen hoorde hij het ook... sja jammer dan...

mijn vriendin werkt ook in het onderwijs maar haar vakantie moet ze ook een beetje verdienen. Ze moet een aantal plusuren maken (buiten haar werk om) en dat opgeteld kan ze alle vakanties vrij krijgen. Zou ze niet genoeg uren maken dan kan ze in de vakanties wel andere werkzaamheden doen...
    Maar goed als zij met zwangerschapsverlof zou gaan zou het ook op moeten schuiven natuurlijk, want het zijn gewoon haar gewerkte uren. Maar weet niet of het overal zo werkt...

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lau wat erg zeg! Hier wordt daar wel extra op gelet.
    Heb vandaag zelfs nog een verslagje gehad over hoe het afscheid nemen enzo gaat.
    Heeft coll helemaal geen lol op de psz? Dat is wel jammer zeg...
    misschien over een paar maandjes een andere psz proberen?
    Het is jammer dat je niet hier woont want mijn psz is zoooo super. Ok mijn beste vriendin is daar hoofdleidster dus ik ben wel gekleurd haha. Maar zij doen ook aan vroege voorschoolse educatie ook voor kindjes met een taalachterstand. Maar zij worden dus ook door de onderwijsinspectie gecontroleerd en je kan ook het rapport gewoon op internet inzien. Misschien iets om te onderzoeken?

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ... verkeerde topic

19. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Lau: Ach wat sneu, dan had ik hem er ook afgehaald hoor!
    Hopelijk gaat het op de nieuwe psz beter, zal idd ook wel schelen als hij geen 5x afscheid van je hoeft te nemen :).

@Sarah: Nee klopt, ik heb er nog helemaal geen foto's van gemaakt. Het is ook niet echt naar mijn zin geworden maar ik durf er tegen A. niet meer over te beginnen haha :)

20. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @Marloes, ja veel jonge kindjes, of even oud als coll. En dan een kloof en dan twee jongens en 1 meisje dIe in Jan/maart 4 worden.

Deel Deze Pagina