~ Juni '09 Mama's deel 7! ~

Discussie in 'De mama's' gestart door marloes80, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    flutter vandaag is DE dag!!! haha ik hoop het niet voor je... 4 of 5 december lijkt mij niet leuk... dan liever een weekje over tijd toch? Of heb ik ongelijk?

Nee wij vieren sinterklaas morgen pas... maar ik vind het ook heel leuk nu. Wij hebben een sinterklaas ingehuurd met pieten dus ben benieuwd!

nou hier leeft dat kiezen ook niet zo erg hoor. En ik vind het ook een argument dat de school dichtbij is ivm vriendjes en vriendinnetjes maar bij mij leeft het wel hoor. Ik woon in zaandam en zaandam heeft een heel erge achterstandswijk (poelenburg... een ella vogel wijk). De school waar emma nu naartoe gaat is onderdeel van 2 scholen en die andere school is dichtbij de achterstandswijk. 40% sociaal zwakkere mensen, 40% allochtoon en 20% autochtoon... maar behalve dat betaald bijvoorbeeld maar iets van 20% de ouderbijdrage waardoor de extra activiteiten nihil zijn. Heel veel kinderen op deze school hebben een leerachterstand. De ouderbetrokkenheid is nihil. Het rapport van de onderwijsinspectie is erg slecht
    Naar zo een school wil ik niet dat emma gaat. Heb niks tegen buitenlandse mensen maar ik denk niet dat emma hierbij gebaadt is. Mocht dit de dichtsbijzijnde school zijn dan had ik echt wel een stuk gaan rijden...

Emma gaat nu ook niet naar de dichtsbijzijnde psz. Ik moet ongeveer 15 minuten rijden. Maar deze psz staat bekend als een van de beste en mijn beste vriendin is daar hoofdleidster. En haar vertrouw ik 100%. En ik moet zeggen dat ik het soms wel moeilijk vindt om vreemden te vertrouwen met mijn kids...

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit wanneer, het is toch allemaal lastig met die feestdagen! Vandaag is mijn moeder jarig, niet zo handig.. Morgen 5 december, wel leuk voor A. een cadeautje uit eigen zak haha :D

Nee zo'n school zou ik idd ook niet willen, die hebben wij hier dicht in de buurt ook niet. Allemaal nette scholen die gewoon goed staan aangeschreven. Anders zou ik ook een stukje rijden hoor! Ik heb zelf op een basisschool gezeten die steeds slechter werd, wat een ellende als je dan op de middelbare school komt. Ik had nog nooit een passer en geodriehoek van dichtbij gezien :D. En als ze eenmaal op een school zitten en hun vriendjes daar hebben haal je ze er ook niet makkelijk meer af...

3. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    debby, volgens mij (maar ik kan het ook mis hebben) mag een school je nooit weigeren..... Ze willen idd voor maart de meeste kinderen weten, omdat ze dan de formatie kunnen regelen: berekenen hoeveel klassen er komen en hoeveel leerkrachten daarvoor nodig zijn. Meer kinderen betekent meer groepen... Zo werkt heb bij ons in ieder geval. Maar het kan natuurlijk zijn dat het bij die school anders werkt.

flutter, wij vieren vanmiddag sinterklaar. zo leuk :D

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Jo...heb je zwaardere voeding als in verder verteerd? Wat ik je al vertelde over Finn zn eten? Welke heb je nu?
    Super fijn dat gelijk zo beter gaat! ik ben heel blij voor jullie!

@Flut...een cadeautje uit eigen zak...*proest*...Hahahaha!

Ik weet eigenlijk niet zeker of een school je mag weigeren. Ik weet dat er scholen zijn die een aanamestop hebben. Maar hoe dat zit weet ik niet. Ik kan me ook best voorstellen dat het kan dat een school gewoon vol is.

Wij hebben gisteren al Sinterklaas gevierd bij mn vader. En morgen hier. Ik wil het eigenlijk niet in twee keer, maar mijn vader was zo enthousiast. ook omdat we met Kerst altijd iemand teleurstellen. Het was ook niet alleen cadeautjes, maar ook echt uitegebreid eten enzo.
    Morgen op op mn stage Sint en bij Finn op het KDV. ben benieuwd!

5. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Als een kind leerplichtig is mogen ze je niet weigeren........tenminste zo gaat het bij ons op school (MBO)

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    volgens mijn buurman (overkoepeld directeur van een aantal basisscholen hier) mag het inderdaad niet. Wij dachten ook al laat te zijn met het inschrijven van Sam destijds.

Thom is ook nog niet ingeschreven, maar staat al wel een jaar op de wachtlijst voor buitenschoolse opvang.

Vandaag sinterklaas gevierd bij opa en oma. Gisteren thuis, dan konden ze nog lekker spelen met hun nieuwe speelgoed.

7. Emme

Emme Niet meer actief

Flutter, meldplicht ;). Of is het toch een Sinterklaascadeautje geworden?

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Nee, dus ik heb al mijn hoop op de strippoging van morgen gevestigd! ;)

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dus ze mogen je niet weigeren... maar wat nou als die school vol is???

flutter, nou had al door van het andere topic dat je niet aan het bevallen was :p Ben je toch nog over tijd gegaan...
    nou ik hoop morgen dan voor je!

marloes o moet je ook op de wachtlijst voor buitenschoolse opvang?
    Hier zit de buitenschoolse opvang voor groep 1 en 2 in de school. Moet je je daar voor inschrijven dan? Dan ga ik dat maar doen dan... (hoewel ik nu niet werk maar goed je weet nooit)

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    maar 4 is niet leerplichtig toch?

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Deb: Ja gezellig topic heb je geopend! Haha

School: Op basisscholen weet ik het niet, maar op middelbare scholen worden regelmatig kinderen geweigerd. Hier werd er geloot bij de 2 populairste scholen! En stiekem ook geselecteerd op cito score volgens mij..

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Deb, hier is de buitenschoolse opvang ook in school, maar helaas, ondanks 2 jaar op de wachtlijst, nog geen plek voor Sam. Gelukkig heeft dezelfde organisatie wel andere opvangmogelijkheden, dus nu zit hij (en nog 24 andere kindjes) op 5 min afstand.

Hier zijn de wachtlijsten voor de buitenschoolse opvang langer, dan voor het kdv.

Flutter... hopelijk gaat het strippen helpen!!!
    Ik ga trouwens voor 10 dec (sorry)

13. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ja we hebben nutramigen gekregen. Ze is een stuk vrolijker, lacht veel meer en kan een tijdje in de box liggen. Wel merken we dat ze echt nog steeds last heeft van haar reflux..... Vandaag bij een osteopaat geweest en die merkte het ook. Hij vertelde ook dat ze waarschijnlijk goed op de voeding reageert omdat het licht verteerbaar is en dus veel minder belastend voor haar maagje. Ik denk eerlijk gezegd (en dat denk ik al weken) dat die zantac niet voldoende is. Maar aan de andere kant..... ze krijst niet van de pijn ofzo als het omhoog komt. Ze verslikt zich voortdurend, klinkt heel rochelend in haar keel, heeft continue de hik, etc etc. Ik vraag me af of dat met andere medicijnen over zal gaan of dat ze daarmee moet leren leven. Hoe zat dat bij Finn?

Hoe vond Finn alle cadeaus? Lieke was het op den duur echt zat...

14. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    nee joh, je gaat vannacht bevallen!

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Marloes: Stop jij maar met gokken! Haha

@Adnalie: Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees dat ik hier morgenochtend gewoon weer ben zonder baby ;)

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou flutter waar ben je???

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik ben hier!

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jammer...

19. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb wel een raar, onbestemd, zenuwachtig onderbuikgevoel.
    Maar dat kan ik mezelf ook gewoon aanpraten natuurlijk ;)

Wel héérlijk geslapen zo'n 7,5 uur :)

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    oei dat zou een goede voorbereiding zijn natuurlijk...

ik denk dat de baby vannacht/morgen komt!

Deel Deze Pagina